Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Auto net een maand RNS 510 gestolen, vandaag kan ik m'n auto weer ophalen. Om te voorkomen dat ik deze week m weer kan wegbrengen heb ik contact gehad met leasemaatschappij hoe ze tegenover de navi beschermer staan. Helaas :( ze zijn bang dat ze dan meer kapot maken bij stelen i.p.v. dat het afschrikt. Hopelijk wordt dit product meer bekend en gaat het echt helpen... zodat de leasemaatschappij er in mee gaat.

 

Balen :( blijf nu elke ochtend hopen dat alles nog heel is.

 

Ik ben er dus ook bang voor dat ze alleen maar meer slopen. Ben al bijna zo ver dat mijn nieuwe auto geen Passie (of VW) meer wordt. Heel jammer, maar ik wil er niet van wakker liggen (en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat doe). Het zal je gebeuren dat zo'n werkschuw stuk tuig mijn mooie auto, waar ik me groen en geel voor heb gewerkt, sloopt.

De meest recente auto-openknip variant is voor mij helaas de druppel: zeer waarschijnlijk geen VW meer.....

 

Heel jammer......

 

Sterkte aan allen,

 

Jw

 

Morgen is de navihandel op zn kont,jatten ze weer airbags, velgen en interieurs.. wat voor auto ga je dan kopen?

 

Voor een week of 2 teug hebben ze bij ons in de buurt in een aantal nieuwe Opels de airbags gestolen, een stuk of 8 auto's

 

Dat is toevallig. Een collega van mij zei het ook. In maastricht voor de deur van de corsa de airbag, stuur en stuurkolom gejat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo zie je maar.. geen enkel merk is veilig.. als van een onderdeel de verkrijgbaarheid wat stagneert nemen ze wel wat anders mee, een maand of 3 terug hebben ze bij een Opel Dealer hier in de regio(in 1 nacht) van 25!!! nieuwe Opels alle lichtmetalen wielen gestolen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap niet waarom VW niet overstapt naar bijv. het ingebouwde systeem van Audi. Zal ongetwijfeld met ontwikkelkosten te maken hebben, maar aan de andere kant zijn die al gemaakt. Voor VW blijft dit gewoon mooie handel! Heb al 'ns eerder iets geschreven over een rfid in de navi gekoppeld aan bijv. de boordcomputer of sleutel. Heb je een unieke combi. Als de dealers dan iets strenger worden, dan is het een stuk minder interessant. Maar ja, dan gaat men idd over naar klapzakken of andere onderdelen. Waar vraag is, blijft het aanbod wel komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is it only the RNS510 the bastards take or is it also the RCD510?

I am also thinking about buying the navbeschermer but today i got a e-mail from Autobedrijf van den Udenhout BV Magazijn filiaal Den Bosch that it wasnt available yet but most likely it would be available next week.

 

Sadly i didnt know anything about these problems when i bought my car, mayne i wouldnt have bought it if i had known. It's no fun laying awake at night listening for sounds outside.

 

I hope it is ok that i write in english here coz my writing in dutch isnt that good.

 

Mvg

 

Hi Magnus,

 

It's OK to post in English. To answer your question: Unfortunately the RCD510 is quite popular to steal as well. The RNS510 is the most affected as it is the most expensive VW-device, but other types, even the RCD310, is a target as well. For the VW Golf VI and the VW Passat VI the RNS Navi Lock is already available, other car models will follow in the next weeks.

I can recommend the RNS Navi Lock. It is very, very safe, easy and quickly to mount/dismount. And most of all: it saves your night rest.

 

Best regards,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Inventor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb vandaag een afspraak bij de lokale VW dealer gemaakt om op 8 november de navibeschermer in te bouwen.

 

Hallo vdb,

 

Laat de dealer met name goed opletten bij het boren van de gaatjes in het kunststof afdekraam. Het best werkt het als de voorkant wordt voorzien van bijv. schildersplakband. Dan weet je zeker dat je de coating die op het afdekraam zit er netjes op blijft zitten. Laat ff weten of de RNS Navi Lock bevalt!

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo vdb,

 

Laat de dealer met name goed opletten bij het boren van de gaatjes in het kunststof afdekraam. Het best werkt het als de voorkant wordt voorzien van bijv. schildersplakband. Dan weet je zeker dat je de coating die op het afdekraam zit er netjes op blijft zitten. Laat ff weten of de RNS Navi Lock bevalt!

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

 

Thanx voor de tip, Jeroen! Daar heb ik echt wat aan. Ga ik zeker doorgeven. Onnodige beschadigingen bij inbouwen is idd mijn angst.

Ik had me eigenlijk de hele tijd voorgenomen pas te laten inbouwen als de dealer reeds ervaring had met het inbouwen van een navibeschermer zodat ze niet op mijn auto zouden hoeven oefenen. Maar wil niet veel langer wachten.

 

Voor wie zijn rekening is de schade of 'minder mooie/strakke inbouw' die bij inbouw ontstaat eigenlijk? En wat is een reële verwachting? -paddenstoeltjes mogen geen speling hebben? -paddenstoeltjes netjes symmetrisch uitgelijnd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vdb:

 

De dealer heeft instructies gekregen hoe in te bouwen. De belangrijkste items zijn:

 

- Zorg dat er geen bevestigingsmateriaal ergens onderin je dashboard valt. Is lastig te verwijderen

- Aan de binnenkant van het dashboard en aan het kunststof raampje worden (bijv met een Dremel) enkele nokjes e.d. weggeslepen. Hier zie je later niets meer van.

- Dealers beschikken als het goed is over een boormal voor de 4 paddestoeltjes. Precies boren is erg belangrijk.

- Gebruik schildersplakband, zoals al eerder aangegeven.

 

En verder: Zorg dat de paddestoeltjes goed uitgelijnd zijn, zodat de inkepingen van de beschermkap er soepel overheen vallen.

De kap moet met hele lichte druk over de paddestoeltjes te schuiven zijn. Het slot moet gedraaid kunnen worden met de sleutel, zonder voelbare weerstand. De constructie krijgt zijn sterkte doordat de paddestoeltjes precies in de inkepingen van de beschermkap vallen. Het slot houdt de kap alleen maar op zijn plaats en zorgt voor een bijna onmogelijk los te krijgen verbinding.

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@vdb:

 

De dealer heeft instructies gekregen hoe in te bouwen. De belangrijkste items zijn:

 

- Zorg dat er geen bevestigingsmateriaal ergens onderin je dashboard valt. Is lastig te verwijderen

- Aan de binnenkant van het dashboard en aan het kunststof raampje worden (bijv met een Dremel) enkele nokjes e.d. weggeslepen. Hier zie je later niets meer van.

- Dealers beschikken als het goed is over een boormal voor de 4 paddestoeltjes. Precies boren is erg belangrijk.

- Gebruik schildersplakband, zoals al eerder aangegeven.

 

En verder: Zorg dat de paddestoeltjes goed uitgelijnd zijn, zodat de inkepingen van de beschermkap er soepel overheen vallen.

De kap moet met hele lichte druk over de paddestoeltjes te schuiven zijn. Het slot moet gedraaid kunnen worden met de sleutel, zonder voelbare weerstand. De constructie krijgt zijn sterkte doordat de paddestoeltjes precies in de inkepingen van de beschermkap vallen. Het slot houdt de kap alleen maar op zijn plaats en zorgt voor een bijna onmogelijk los te krijgen verbinding.

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

 

Thanks a lot, Jeroen!! Ga ik zeker meenemen en inwrijven :D bij de monteur...

 

 

Sprak dit weekend een vriend die op de schade afdeling van een leasemaatschappij werkt.

Ze hebben ~30.000 auto's rijden en zo'n 4 a 5 RNS diefstallen gemiddeld per nacht. Na diefstal plaatsen ze geen RNS510 meer terug, aangezien het boeventuig dan simpelweg na enkele weken terugkomt om de nieuw geplaatste RNS er ook weer uit te halen. Nieuwe auto's worden alléén nog zonder RNS510 besteld/geleverd. Wat ik een opmerkelijk statement vond is dat deze leasemaatschappij het z'n klanten afraadt een navi-beschermer te plaatsen. Ze hebben angst voor nog hogere schaderekeningen als gevolg van het (ondanks geinstalleerde navibeschermer) proberen de RNS te bemachtigen. Met de navi-beschermer erop bij een doorzetter junk zijn ze er vrij zeker van dat het ze naast de RNS, ruit en deur ook nog een nieuw dashboard kost.

 

Wellicht zijn het geen nieuwe verhalen, maar ik kende ze nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vdb: Ik heb het standpunt van de leasemaatschappij inderdaad ook gehoord.

Kennelijk is het voor de verzekeringstak nog altijd goedkoper om domweg de schades te vergoeden dan de RNS Navi Lock in te laten bouwen. Ik vind dat de leasemaatschappij hier wel erg gemakkelijk mee omgaat. Leveren zonder RNS 510 is natuurlijk een optie, maar beperkt de keuzevrijheid voor de klant, terwijl een goed alternatief voorhanden is.

 

De angst voor nog meer schade is denk ik ongegrond: de RNS 510 is en blijft bijna niet te stelen met de beschermkap eroverheen. Misschien probeert het boevengilde het een keer uit bij een auto, maar daarna is de lol er heel snel af. Een onbeschermde RNS 510 is dan een veel aantrekkelijker alternatief.

 

Voor particuliere rijders zijn de voordelen wel heel duidelijk: voorkomen schade, voorkomen wegvallen van no-claim, overlast, betere nachtrust, etc.

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Voor particuliere rijders zijn de voordelen wel heel duidelijk: voorkomen schade, voorkomen wegvallen van no-claim, overlast, betere nachtrust, etc.

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

 

Pcies!

 

Aangezien het mijn 'eigen' auto is ga ik dan ook gewoon de beschermer laten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ passat fanaat

zijn ze er ook al voor de golf 5 ik heb div bedrijven benaderd maar niemand heeft ze nog en er is een groot verschil in de prijzen. :wink:

aan gezien ze van de week mijn auto hebben open gebroken zonder me rns mee tenemen had ze bijna te pakken het schorem :x .

weet jij wanneer ze leverbaar worden voor de golf 5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo VW-vrienden!

 

Ik zal me even voorstellen ik ben Bart (22) en woon in Hilversum, ik heb zelf net een VW Golf VI gekocht met een RNS 510. De auto komt in januari dus moet nog even geduld hebben. Toen ik de auto bestelde was ik nog niet zo op de hoogte van de vele diefstallen van dit navigatie systeem. Toen ik daar achter kwam heb ik erg zitten overwegen om het systeem af te bestellen of voor de RNS 310 te kiezen. Toen ik hoorde dat die ook veel wordt gestolen zat ik echt met mijn handen in mijn haar.

Ik heb ook gewoon een alarm klasse 3 besteld voor de auto, maar door een gat in de deur te knippen heb je daar nog niets aan. Na veel zoeken heb ik gelukkig mijn "reddende engel" gevonden!!!!! Passat-Fanaat jij bent mijn held!!!!!!!!!!!

Ik heb meteen contact opgenomen met mijn dealer: Avenu in Naarden, en heb ze hiernaar gevraagd. Ik had al meteen laten weten dat ik erg geschrokken was van de vele diefstallen van dit mooie navigatie systeem.

 

Toen hebben ze mij aangeboden om de helft van de navi-lock te betalen! Ik vind dit echt een heel mooi gebaar en wacht nu met veel meer plezier op mijn auto!!

 

Mvg,

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ passat fanaat

zijn ze er ook al voor de golf 5 ik heb div bedrijven benaderd maar niemand heeft ze nog en er is een groot verschil in de prijzen. :wink:

aan gezien ze van de week mijn auto hebben open gebroken zonder me rns mee tenemen had ze bijna te pakken het schorem :x .

weet jij wanneer ze leverbaar worden voor de golf 5?

 

@dsracing: De exacte roll-out voor de andere modellen ken ik niet precies, maar PON ontwikkelt ze dit kwartaal. Overigens kan het heel goed zijn dat die voor de Golf VI gewoon past hoor! De dealer kan beoordelen of het dashboard aan de binnenzijde voldoende lijkt op die van de Golf VI. Er zit wel enige tolerantie in het bevestigingsmateriaal. Als de twee metalen beugels waaraan de paddestoeltjes zitten aan de buitenkant van de 'RNS 510 bak' aangebracht kunnen worden, dan past het. Die beugels zorgen voor de vaste verankering van de paddestoeltjes aan het dashboard.

 

Even het kunststof raampje weghalen, de RNS naar voren halen en je kunt het proberen.

 

Als je foto's wilt hebben, post dan ff een PB.

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo VW-vrienden!

 

Ik zal me even voorstellen ik ben Bart (22) en woon in Hilversum, ik heb zelf net een VW Golf VI gekocht met een RNS 510. De auto komt in januari dus moet nog even geduld hebben. Toen ik de auto bestelde was ik nog niet zo op de hoogte van de vele diefstallen van dit navigatie systeem. Toen ik daar achter kwam heb ik erg zitten overwegen om het systeem af te bestellen of voor de RNS 310 te kiezen. Toen ik hoorde dat die ook veel wordt gestolen zat ik echt met mijn handen in mijn haar.

Ik heb ook gewoon een alarm klasse 3 besteld voor de auto, maar door een gat in de deur te knippen heb je daar nog niets aan. Na veel zoeken heb ik gelukkig mijn "reddende engel" gevonden!!!!! Passat-Fanaat jij bent mijn held!!!!!!!!!!!

Ik heb meteen contact opgenomen met mijn dealer: Avenu in Naarden, en heb ze hiernaar gevraagd. Ik had al meteen laten weten dat ik erg geschrokken was van de vele diefstallen van dit mooie navigatie systeem.

 

Toen hebben ze mij aangeboden om de helft van de navi-lock te betalen! Ik vind dit echt een heel mooi gebaar en wacht nu met veel meer plezier op mijn auto!!

 

Mvg,

 

Bart

 

Welkom op het forum Bart!

Goed om te horen dat een kopzorg weggenomen kan worden. Ook heel erg netjes van je dealer om de navi lock kosten te delen. De RNS 510 is niet voor niets zo geliefd; het is gewoon een heel goed systeem. Ik ga ervan uit dat de bescherming je zorgen kan wegnemen. Het gebruiksgemak is heel hoog; montage en demontage duurt slechts 3 seconden. Bvendien is de RNS Navi Lock erg uitgebreid getest op sterkte. Scheelt je een hoop nachtrust.

Laat ff weten wanneer je de auto hebt en wat je ervaringen zijn met de beschermkap.

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Passat Fanaat,

 

Ik had een afspraak voor donderdag a.s. bij de dealer om de navi-lock te laten installeren, maar gisteren vertelden ze me dat bestelling niet mogelijk was... Ik heb een CC, die heeft toch dezelfde navi-lock als iedere andere Passat? Houdt mijn dealer me nou voor de gek of snap ik iets niet? Help!

 

Dank alvast, groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Gambit,

 

Huh? Ik heb ook een CC en heb dus a.s maandag een afspraak staan voor inbouw van de navi-beschermer door de VW dealer. Heb een week geleden besteld. Eerst heb ik laten checken hoe lang levering ongeveer op zich zou laten wachten. Dat heeft de dealer gechecked en die belde me een paar uur later terug om een afspraak te maken. Levering zou binnen enkele dagen lukken. Was vandaag toenvallig voor iets anders bij de VW dealer en heb bij de magazijnchef even nagevraagd of de set al binnen was en Ja.. dat was het geval. En mijn dealer weet dat dit voor een CC is. Dus is én wel te krijgen én dus wel voor CC.. (Volgens mijn dealer althans :?: ) :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden