Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Is het trouwens mogelijk om na montage van de navilock er zelf nog gemakkelijk bij te komen? Dit omdat ik een andere BT-module wil koppelen aan een RNS510. Dan is het natuurlijk wel praktisch als je als rechtmatige eigenaar er zelf nog bij kan...

 

Ja, dat is gewoon mogelijk. De 'paddestoeltjes' zijn -als de beschermkap eraf is- los te draaien met eenvoudig gereedschap. Nadat het kunststof raampje is verwijderd kun je vervolgens het metalen bevestigingsmechanisme en de RNS510 zelf ook verwijderen met eenvoudig gereedschap. Demontage is dus eenvoudig (mits je de rechtmatige eigenaar bent).

 

Grtz,

 

Passat-Fanaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Passat fanaat,

 

Excuses voor vertraagde reactie. Mijn dealer is Vallei Auto Groep in Veenendaal. Zou je misschien eens kunnen informeren? Ik wil je systeem graag laten monteren. Dank alvast voor de reactie!!

 

@Gambit en Groovejunk:

Ik heb vandaag het signaal van de vertraagde leveringen doorgegeven op het juiste niveau aan PON. Ook mijn eigen dealer (Van der Velden Zoetermeer) heeft inmiddels verschillende RNS Navi Locks in backorder staan. Vanzelfsprekend houd ik jullie geïnformeerd.

Het bericht in De Telegraaf van vandaag (had al eerder soortgelijke foto's gezien op dit forum) geeft nog veel meer reden om je RNS510 goed te beschermen. Het moet niet veel gekker worden! (Thanks voor de post Groovejunk).

 

Grtz,

 

Passat-Fanaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat-Fanaat,

 

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat de dealers niet zo op jouw RNS navi lock zitten te wachten. Het zijn natuurlijk leuke inkomsten zo. Ik heb ze vanmorgen maar weer eens gebeld naar aanleiding van je bericht, maar "er zouden nog modificaties worden uitgevoerd" aldus de receptionist.

 

Ben er een beetje klaar mee dat ik me onrustig moet voelen vanwege een auto. Wat een armoe. Heb je een mooie auto. Had ik maar die lelijke insignia besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto net een maand RNS 510 gestolen, vandaag kan ik m'n auto weer ophalen. Om te voorkomen dat ik deze week m weer kan wegbrengen heb ik contact gehad met leasemaatschappij hoe ze tegenover de navi beschermer staan. Helaas :( ze zijn bang dat ze dan meer kapot maken bij stelen i.p.v. dat het afschrikt. Hopelijk wordt dit product meer bekend en gaat het echt helpen... zodat de leasemaatschappij er in mee gaat.

 

Balen :( blijf nu elke ochtend hopen dat alles nog heel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Jan Willem: Ik kan me aansluiten bij Vdub.

We hebben samen met PON uitgebreide sterketests uitgevoerd, ook met breekijzers. De RNS Navi Lock hield gewoon stand.

Het klopt dat de beschermer is verankerd IN het dashboard, die is vrijwel niet los te krijgen.

 

PON heeft voldoende RNS Navi Locks bij de Nederlandse leverancier besteld. Volgens mijn informatie zijn ze dan ook gewoon bestelbaar bij de VW dealers en ook leverbaar. Mocht dat een probleem opleveren, laat dat dan even weten. Dan zal ik PON hierover informeren.

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Uitvinder

 

Mijn dealer heeft ze wel. Hij begon er zelf over tijdens het gesprek over de aankoop van een nieuwe Passat CC met RNS510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is it only the RNS510 the bastards take or is it also the RCD510?

I am also thinking about buying the navbeschermer but today i got a e-mail from Autobedrijf van den Udenhout BV Magazijn filiaal Den Bosch that it wasnt available yet but most likely it would be available next week.

 

Sadly i didnt know anything about these problems when i bought my car, mayne i wouldnt have bought it if i had known. It's no fun laying awake at night listening for sounds outside.

 

I hope it is ok that i write in english here coz my writing in dutch isnt that good.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto net een maand RNS 510 gestolen, vandaag kan ik m'n auto weer ophalen. Om te voorkomen dat ik deze week m weer kan wegbrengen heb ik contact gehad met leasemaatschappij hoe ze tegenover de navi beschermer staan. Helaas :( ze zijn bang dat ze dan meer kapot maken bij stelen i.p.v. dat het afschrikt. Hopelijk wordt dit product meer bekend en gaat het echt helpen... zodat de leasemaatschappij er in mee gaat.

 

Balen :( blijf nu elke ochtend hopen dat alles nog heel is.

 

Ik ben er dus ook bang voor dat ze alleen maar meer slopen. Ben al bijna zo ver dat mijn nieuwe auto geen Passie (of VW) meer wordt. Heel jammer, maar ik wil er niet van wakker liggen (en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat doe). Het zal je gebeuren dat zo'n werkschuw stuk tuig mijn mooie auto, waar ik me groen en geel voor heb gewerkt, sloopt.

De meest recente auto-openknip variant is voor mij helaas de druppel: zeer waarschijnlijk geen VW meer.....

 

Heel jammer......

 

Sterkte aan allen,

 

Jw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto net een maand RNS 510 gestolen, vandaag kan ik m'n auto weer ophalen. Om te voorkomen dat ik deze week m weer kan wegbrengen heb ik contact gehad met leasemaatschappij hoe ze tegenover de navi beschermer staan. Helaas :( ze zijn bang dat ze dan meer kapot maken bij stelen i.p.v. dat het afschrikt. Hopelijk wordt dit product meer bekend en gaat het echt helpen... zodat de leasemaatschappij er in mee gaat.

 

Balen :( blijf nu elke ochtend hopen dat alles nog heel is.

 

Ik ben er dus ook bang voor dat ze alleen maar meer slopen. Ben al bijna zo ver dat mijn nieuwe auto geen Passie (of VW) meer wordt. Heel jammer, maar ik wil er niet van wakker liggen (en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat doe). Het zal je gebeuren dat zo'n werkschuw stuk tuig mijn mooie auto, waar ik me groen en geel voor heb gewerkt, sloopt.

De meest recente auto-openknip variant is voor mij helaas de druppel: zeer waarschijnlijk geen VW meer.....

 

Heel jammer......

 

Sterkte aan allen,

 

Jw

 

allereerst ik heb geen 3C maar 3BG.

 

Ik ben ut met je eens. En de tijd is er ook naar. Jij hebt wat moois en een ander sloopt ut eruit. En ze verzinnen iedere keer wat anders en de schade wordt alleen maar groter en het gaat maar door. En nu is het VeeWee, en morgen is het een ander merk. En de media speelt er lekker op in.. Maar of ik daar een VW voor laat staan? nee denk het niet. Wat ik persoonlijk wel zou overwegen is om al die luxe die zo gewild is (want tenslotte is het luxe) niet meer te nemen. Achteraf is het altijd kip & ei verhaal tussen de dealer en de consument. ja, dan had je maar....... enz.. En de verzekering gooit de premie vanzelf wel weer omhoog hoor. En die NaviBerschermer? VeeWee hoort die er m.i. erbij te leveren in kombinatie van bv een Terugroep aktie (modifikatie). En wat kost zon ding nou voor veewee? voor veewee misschien nix en voor de navi-liefhebber een hoop geld. Misschien wordt ut tijd om veewee eens te vragen wat zij er van vinden. "nee" heb je en "ja" kun je misschien krijgen. Misschien valse hoop, maar toch. is altijd proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn eigen verzekering wil ook niet meewerken aan de navi lock.

Voor eigen kosten meneer.

 

Joost? wat kost zo ding eigenlijk?

 

Not that my name is Joost but it costs about E200 incl montage.

 

I have just ordered another separate alarm for my car. Totally independant from the useless originalalarm that they obviously can bypass pretty easy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap gewoon niet dat VW hun klanten met deze shit laat zitten. Ik begrijp best dat zij het probleem niet veroorzaken, maar door geen structurele oplossing te verzinnen, blijft het probleem bestaan. Had gehoopt dat het bij de nieuwe passat opgelost was, maar nee!

Navi moet niet in 1 gemakkelijk te verwijderen apparaat zitten, maar een afneembaar scherm hebben, en in delen door de auto zitten, gekoppeld aan het motormanagement, geen te kraken code

Zolang dit niet wordt gedaan blijft het probleem bestaan, geen alarm of kap zal echt helpen, helaas....

 

En daarna? Dan jatten ze heel je auto..... Zucht.....

 

Sterkte!

 

Jw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto net een maand RNS 510 gestolen, vandaag kan ik m'n auto weer ophalen. Om te voorkomen dat ik deze week m weer kan wegbrengen heb ik contact gehad met leasemaatschappij hoe ze tegenover de navi beschermer staan. Helaas :( ze zijn bang dat ze dan meer kapot maken bij stelen i.p.v. dat het afschrikt. Hopelijk wordt dit product meer bekend en gaat het echt helpen... zodat de leasemaatschappij er in mee gaat.

 

Balen :( blijf nu elke ochtend hopen dat alles nog heel is.

 

Ik ben er dus ook bang voor dat ze alleen maar meer slopen. Ben al bijna zo ver dat mijn nieuwe auto geen Passie (of VW) meer wordt. Heel jammer, maar ik wil er niet van wakker liggen (en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dat doe). Het zal je gebeuren dat zo'n werkschuw stuk tuig mijn mooie auto, waar ik me groen en geel voor heb gewerkt, sloopt.

De meest recente auto-openknip variant is voor mij helaas de druppel: zeer waarschijnlijk geen VW meer.....

 

Heel jammer......

 

Sterkte aan allen,

 

Jw

 

Morgen is de navihandel op zn kont,jatten ze weer airbags, velgen en interieurs.. wat voor auto ga je dan kopen?

 

Voor een week of 2 teug hebben ze bij ons in de buurt in een aantal nieuwe Opels de airbags gestolen, een stuk of 8 auto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn eigen verzekering wil ook niet meewerken aan de navi lock.

Voor eigen kosten meneer.

 

Joost? wat kost zo ding eigenlijk?

 

Het gaat er nog niet zo zeer om wat de kosten zijn van beschermer, maar als leasemaatschappij/verzekering er niet mee akkoord gaat en ze slopen toevallig heel je dashboard etc ben je niet verzekerd en kun je zelf de schadekosten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden