Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien nog even een handige tip voor de mensen die nog een Navilock willen laten inbouwen bij een dealer.

Ik heb totnutoe al 2x meegemaakt dat een dealer een verkeerde prijs rekent, mijn eerste Navilock zou 289,- gekost hebben incl montage, bij mijn nieuwe auto vroeg een andere dealer 219,-.

Wijs ze even op de officiele aankondiging op volkswagen.nl ( http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/actueel/nieuws/2010/volkswagen-rns-navi-lock-beschermt-tegen-diefstal-navigatiesystemen# )

en je hoeft 'maar' 199euro af te tikken.

Blijkbaar zijn ze niet altijd even goed op de hoogte van de vaste prijzen die op de officiële website aangekondigd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah lol :P zijn ze in tussentijd wel leverbaar in Belgie? :)

Heb er eigenlijk niet achter geinformeerd...

 

Ik woon tegen de Nederlands grens, dus maar direct de simpele oplossing genomen.

 

Weet je toevallig of er standaard een handleiding bij zit?

Ga proberen hem zelf te installeren zoals Marko o.a. heeft gedaan...

Er staat een beschrijving in de KB met de originele VW inbouw instructie.

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/34887-inbouwhandleiding-navilock/

Het document is een kopie van het origineel bij de VW. Zelf heb ik de boormal ook mogen lenen via een kennis bij de VW. Maar het kan ook anders.

 Met 4 boutjes waar een punt aan geslepen is kan je aan de achterkant markeren waar er geboord moet worden,

wees wel voorzichtig voor barsten of happen van de boor, tijdens het boren van het paneeltje.

 Ik heb er iets meer dan een uur over gedaan dus als je handig ben valt het wel mee.

 

 

Als er mensen zijn die er foto`s bij willen

post-18022-0-63998100-1431762928_thumb.jpg

post-18022-0-43551900-1431762970_thumb.jpg

post-18022-0-98112800-1431763009_thumb.jpg

post-18022-0-33889200-1431763060_thumb.jpg

post-18022-0-40017400-1431763098_thumb.jpg

 

 

Grt Jan  

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 3 jaar trouwe dienst begon mijn navilock nu te storen. Het sluitmechanisme blokkeert regelmatig.

 

Deze is na 3 inbraken door een schadebedrijf ingebouwd, maar dat was voor hen voor het eerst.

Dus die kwamen helaas niet verder dan "geleverd door de groothandel" als herkomst.

 

Inmiddels heb ik hem open gemaakt en er zit in het midden een soort schijf met metalen pinnetjes. Een van die pinnetjes is te kort en beschadigd.

 

Iemand een idee wie de fabrikant is? Of waar ik terecht kan voor reparatie of een vervangend onderdeel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 3 jaar trouwe dienst begon mijn navilock nu te storen. Het sluitmechanisme blokkeert regelmatig.

 

Deze is na 3 inbraken door een schadebedrijf ingebouwd, maar dat was voor hen voor het eerst.

Dus die kwamen helaas niet verder dan "geleverd door de groothandel" als herkomst.

 

Inmiddels heb ik hem open gemaakt en er zit in het midden een soort schijf met metalen pinnetjes. Een van die pinnetjes is te kort en beschadigd.

 

Iemand een idee wie de fabrikant is? Of waar ik terecht kan voor reparatie of een vervangend onderdeel?

Als je allebei de sleutels nog heb en de code kaart die er bij hoort zou ik de VW dealer eens proberen, die leveren ze uit eindelijk.

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden