Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
mocht het ooit gestolen of vernield worden dan kopen we gewoon een tweedehands dashboard

:shock::shock::shock: weet je wel wat die dingen kosten dan? en hoeveel werk het is om zo'n dashboard te vervangen???

Ik zou meer voelen voor voorkomen is beter dan genezen. Daarom GEEN rns voor mij, nou ja de 310 is dan geen echte he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is er nou shockends aan , je bent toch verzekerd, verzekering dekt het wel hoor, lig echt niet wakker van.

Ik heb bv 500 euro eigen risico (bij WA Casco+) en weinig keuze m.b.t. verzekeringsmaatschappij. Dus bij elke voorval ben ik 500 euro armer. Navilock zit er inmiddels in, of het helpt - tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is er nou shockends aan , je bent toch verzekerd, verzekering dekt het wel hoor, lig echt niet wakker van.

Ik heb bv 500 euro eigen risico (bij WA Casco+) en weinig keuze m.b.t. verzekeringsmaatschappij. Dus bij elke voorval ben ik 500 euro armer. Navilock zit er inmiddels in, of het helpt - tijd zal het leren.

 

 

Hoezo weinig keuze mbt verzekeringsmaatschappij je mag toch zelf kiezen? Ikzelf heb de mijne all risk verzekerd en helemaal geen all risk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is er nou shockends aan , je bent toch verzekerd, verzekering dekt het wel hoor, lig echt niet wakker van.

Ik heb bv 500 euro eigen risico (bij WA Casco+) en weinig keuze m.b.t. verzekeringsmaatschappij. Dus bij elke voorval ben ik 500 euro armer. Navilock zit er inmiddels in, of het helpt - tijd zal het leren.

 

 

Hoezo weinig keuze mbt verzekeringsmaatschappij je mag toch zelf kiezen? Ikzelf heb de mijne all risk verzekerd en helemaal geen all risk.

 

Slechte verzekering Marko! :wink: " Ikzelf heb de mijne all risk verzekerd en helemaal geen all risk. " :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ja, ik betaal 75 euro per maand allrisk, geen eigen bijdrage incl no claim bescherming en inzittende verzekering, en rechtsbijstand verzekering, alleen met de vorige auto heb ik aantal keren ruitschade gehad, dat betekende dat ik schade had gehad aan mij auto, een beetje raar, maar als ik over wil stappen dan neem ik -3 schade vrij jaren mee, en als ik nu bij mijn verzekering opvraag sta ik +3 schadevrije jaren, dus alleen als ik zou overstappen zou het ongunstig zijn, nou ja dan blijven we toch maar bij Centraal beheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat is ook vaak met die no-claim beschermers. Is allemaal leuk totdat je er gebruik van maakt. Dan kun je niet meer weg bij die maatschappij ivm je werkelijke schade vrije jaren... dan kom je zwaar aan het betalen als je overstapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat het beschermen van je radio/navigatie betreft.

Behalve de Navlock zou je ook nog een stuurbeugel kunnen plaatsen met een lange arm die over de Navlock heen steekt.

Waardoor het al veel moeilijker wordt om je dure RNS 510 te stelen.

De potentiële dieven zien van een afstand al dat je RNS 510 goed beschermd is en dat zal in de meeste gevallen voldoende zijn om ze af te schrikken.

Verder zou je nog . . . . . . . .

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat je je kostbare bezit zo moet beschermen :angry:

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat het beschermen van je radio/navigatie betreft.

Behalve de Navlock zou je ook nog een stuurbeugel kunnen plaatsen met een lange arm die over de Navlock heen steekt.

Zou ik niet doen, dan heb je een mooie hefboom om ook je stuurslot enz naar zijn grootje te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou ik niet doen, dan heb je een mooie hefboom om ook je stuurslot enz naar zijn grootje te helpen.

 

Met die argumentatie kun je net zo goed de deur gewoon openzetten.

 

Ik gebruik zo'n Masterlock ook, en inderdaad het kan je je stuurslot kosten. Maar aan de andere kant zit dat opzichtige ding er natuurlijk vooral om vooraf een signaal te geven dat ze er beter niet aan kunnen beginnen.

Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat maar ik wil toch minstens het gevoel hebben dat ik er zelf wat aan heb proberen te doen mocht het weer tot een diefstal van de RNS komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De twee sleutels en het kaartje om sleutels bij te bestellen heb ik. De sleutel voor de paddenstoeltjes heb ik niet gevonden tot nu toe. Hoe ziet deze eruit? :embarassed:

 

Ik ga ook een nieuw frame bestellen die om de RNS heen zit, de gaten voor de paddenstoeltjes zijn wel erg grof en te groot geboord. De hele auto ziet er super uit, maar dit is het enige minpuntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag langs de VW dealer geweest en ze verkochten (voor iets meer dan € 27) een 'bracket setje' voor de navilock. Hierin zitten de 4 paddo's, beugels, mini steeksleutel :D en schroeven.

 

Het frame, wat rond de RNS zit, krijg ik morgen of maandag. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na de RNS510 inbraak afgelopen weekend ook maar eens een navi lock besteld.

Wel even in NL moeten bestellen, aangezien ze in BE niet leverbaar zijn bij de VW verdeler :)

 

Ik ga hem deze avond bij VW te Hapert ophalen.

Ga hem net zoals Marko zelf proberen in te bouwen...

Zit er een handleiding bij het setje bij? Of kan ik deze ergens online vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah lol :P zijn ze in tussentijd wel leverbaar in Belgie? :)

Heb er eigenlijk niet achter geinformeerd...

 

Ik woon tegen de Nederlands grens, dus maar direct de simpele oplossing genomen.

 

Weet je toevallig of er standaard een handleiding bij zit?

Ga proberen hem zelf te installeren zoals Marko o.a. heeft gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de garage een afgedrukte handleiding meegekregen.

Ben er wel 2u aan bezig geweest, maar het resultaat mag er zeker zijn!

Zelfs de front grill is goed geboord dankzij Marko zijn tip met de inbus boutjes (met afgeslepen kop + puntje aan geslepen)

 

Weer een tevreden klant erbij!

Hopelijk blijven die rotzakken nu ook weg!

navilock.jpg

 

Heb nu wel volgend probleempje... :lol:

Waarschijnlijk aangezien ik het "airbag" lampje heb losgekoppeld onder de RNS510???

Moet ik dit resetten met vagcom?

Thanks!

airbagservice.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden