Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Vaak komen de beste ideeen van de eindgebruikers...Chapeau! Wat zal jij lekker binnenlopen, nu maar hopen dat je geen deal hebt gemaakt a la de gebroeders Donald's...:wink:

 

Nog even voor de zekerheid: het lock systeem past nu ook probleemloos over een MFD2 en in een later stadium over een 510? Heb net de nieuwste software binnen voor de MFD2, dus een beetje zonde om nu gelijk te switchen...

 

Hoi Ronald,

 

De RNS Navi Lock is ontworpen om het '2DIN' gat af te dekken, rekening houdend met de hoogte van de twee draaiknoppen op de RNS 510. Hij past dus op elke willekeurige navi die maximaal net zoveel uitsteekt als de draaiknopjes van de RNS510.

Ik vermoed dat dat bij bijna alle systemen het geval is.

 

groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kreeg zojuist een antwoord op een mailtje van Pon (stond nog een vraag open, dus gelijk de navi lock meegenomen): op dit systeem zit geen enkele marge voor de dealer, dus nada voordeel...In hoeverre heeft een groupbuy dan zin?

 

Hoi Ronald,

 

PON legt inderdaad geen marge op de RNS Navi Lock. Ze worden tegen kostprijs aan de dealer geleverd. Vind ik heel netjes.

We gaan toch kijken of een groupbuy erin zit; als bij meerdere auto's tegelijk de RNS Navi Lock ingebouwd kan worden dan scheelt dat mogelijk wel installatietijd. Wellicht wil PON of een dealer hieraan meewerken...en een leuk VW-uitje voor de forummers toch?

 

Groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit weekend is ook mijn RNS Chinees (zonder mijn toestemming trouwens) uit mijn auto verwijderd. :angry:

Ben dus weer terug bij af, en twijfel zeer serieus nog een nieuwe aan te schaffen, deze uitvinding kan me wellicht over de streep trekken, eerst maar eens ff de reactie van de verzekering afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ah leuk man, gelijk in een CC boren whahhaha,

beter 4 kleine gaatjes dan 1 GROOT gat :wink:

 

Geloof ook maar dat ik daar eigenlijk goed ziek van ben! :( Alhoewel ik het écht top vind dat er door de 'uitvinder' tijd in dit project is gestoken (hulde!) en er nu i.e.g. een oplossing is, word ik uiteindelijk simpelweg niet blij van 4 paddenstoelen in mijn strakke dashboard. Ik baalde al van de rode stickers op mijn ramen en mijn kenteken ge-etst in mijn RNS, maar dit gaat nog wel even een rigoureus stapje verder.

Maar goed.. dat de mooie RNS510 in mijn dashboard blijft zitten is me óók echt veel waard dus ik mot simpelweg wel als ik rustig wil slapen. Elke morgen is weer spannend..

Daarnaast vind ik 200 eutjes uit mijn zak aan de 'flinke' kant voor eigenlijk in de basis een designfout van de VW/RNS510 beveiliging. Het stelen van autoradio's is volgens mij niet iets van de laatste jaren.... Dussssssss....

Hoe ze die plank tijdens design mis hebben kunnen slaan bij dit verder echt SUPERmooie systeem is en blijft me echt een raadsel. :?:

Echt keus heb ik niet... mijn RNS510 blijft! Dus daarom wil ik toch 'graag' (onder licht protest :embarassed: ) meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede analyse, Vdb.

 

Ik baalde ook zo vreselijk van die diefstallen dat er wel iets moest gebeuren.

Het blijft dus altijd een afweging. De RNS Navi Lock is dan een redelijke oplossing voor alle ellende die je hebt als je RNS510 eruit geroofd wordt. De schade is meestal zeer fors, nog afgezien van de ergernis en de tijd. En ook als de RNS510 zelf een afneembaar frontje zou hebben, dan loop je altijd met zo'n onderdeeltje in je binnenzak. Kennelijk moet je je altijd tegen grijpgraag gespuis beschermen als je iets moois hebt. Helaas is het niet anders, ik zie het niet snel verbeteren. Tot die tijd zorgt de RNS Navi Lock voor preventie en een rustige nachtrust.

 

Groet,

 

Passat-Fanaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Terwijl beveiliging helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Stop er een rfid in die alleen correspondeert met jouw sleutel en klaar is Kees. Geen gedoe met codes, geen gedoe met programmeren en de systemen hebben allemaal hun eigen 'dna'.

 

Als het met betalingen met beveiliging op bancair niveau lukt, moet dit echt wel haalbaar zijn. Kostprijs kan het niet zijn, want de rfid zelf is centenwerk...Software er achter is een ander verhaal.

 

Enige nadeel is dat dit alleen makkelijk is te implementeren in systemen af-fabriek, de aftermarkt moet apart geprogrammeerd worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan moet ik je toch een beetje tegenspreken...Ik heb een tijd lang gewerkt bij 1 van de grotere it'ers in NL en die hebben een proef gedaan met betaling d.m.v. rfid via een mobiele telefoon. Was niet te kraken. In Azie is deze betalingsmethode al ingeburgerd. Wij lopen zwaar achter met de magneetstrips en chips...:?

 

Dus de vraag zou meer moeten zijn: waarom ontwikkelen fabrikanten niet naar nieuwere maatstaven. Heeft natuurlijk weer alles te maken met de investering.

 

Geen enkel systeem is 100% safe, maar met de huidige technieken (& software) kom je een heel eind. Op het gebied van bijv. autosleutels is al jaren geen innovatie meer losgelaten, daar blijft het bij de 'ouderwetse' startonderbreker. Het is toch eigenlijk vreemd dat je zelf 'moet' zorgen voor een systeem dat de mobiliteit van een gestolen auto beperkt? Ik kom zat topics tegen waarin forummers het hebben over het plaatsen van een extra schakelaar die bijv. de brandstof moet onderbreken...Waarom geen optie in een SCM klasse waar je door middel van een pin en een controlereeks je auto kunt starten? Een beetje zoals het inloggen met bijv. je bankpas. De ene bank heeft het beter voor elkaar dan de andere, maar op de miljoenen transacties gaat het er met een paar fout.

 

Maar goed, zal wel weer een vreemde hersenkronkel van mij zijn...:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden