Ga naar inhoud
  • 0

passat 2e 1990 uitlezen


leon vw

Vraag

Hoiii Allemaal

 

Hoe een passat 2e 1990 uit te lezen ???

Normaal zit er onder de versnelingspook hoes 2 stekkers (witte en een zwarte)

Maar bij mij zit er aleen de zwarte de witte is nergens te bekkennen .

Na wat speurwerk op het net kwam ik er achter dat die stekkers er pas vanaf half 91 aanwezig zijn. En er stond ook bij dat het ook nog op een andere manier uit te lezen was (andere stekker) benoemd met de naam stekker 1

nu de vraag aan de kenners waar zit stekker numero 1 ??

Of andere tips om het tog uit te lezen .

 

Wil hem uitlezen omdat ik problemen hep met de auto. Hij stoterd/haperd/bokt met optrekken (soms ook op de lange baan )(moet soms plankgas optrekken anders slaat ie af

de ene keer kan ik zo 3a4 uur rijden heb ie nergens last van en dan plots is er niet meer normaal mee te rijden enz.

Zelf denk ik aan de gaskleppositiemeter maar omdat ik in een paar maanden tijd er al 1400 euro er in heb gestoken wil ik hem nu graag eerst uitlezen, zo dat ik mischien zeker weet waar het aan ligt .

 

wie oooo wie kan mij de info geven .

 

groeten leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat bij jou ook het geval kan zijn is dat er met die éne stekker aansluiting knippercodes worden doorgegeven ipv snelle dataoverdracht.

 

 

hoiii Vdub

Wat je zegt zit een kern van waarheid in.

De ene stekker die er bij mij zit is aleen een + en een - om uitlees aperaat spaning te geven. en de stekker waar echt uitgelezen kan worden die is niet aan wezig.

 

Maar volgens mijn info moet er ergens in de auto een stekker aanwezig zijn waar je dus knipper codes mee kan lezen.

Waar zit die stekker? Heb op het net gevonden dat die stekker numero 1 genoemd word (maar uitleg waar die zit staat nergens beschreven helaas)

 

Groeten

leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel wazig: ik heb ook een 2e uit 1990 en heb wel de witte en zwarte stekker onder de pookhoes liggen.

 

BTW: mijn 2e had laatst ook wazige problemen. Uiteindelijk bleek het de bobine te zijn. Misschien iets om rekening mee te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoiiii

 

Dat is zeker heeeel wazig ,heb ondertrussen al bij een paar passatjes mogen kijken en trof daar ook geen witte stekker aan .

Wil dus zeggen dat er types zijn zonder stekker en types met stekker .

 

Wat er allemaal al vervangen is :

 

-Remmen rond om.

-Bak revisie.

-Koplingsplaten/Drukgroep.

-Distrebutie.

-Radiator.

-Fentilator/ven.

-Koppaking.

-Dynamo.

-Bobine.

-Verdelerkap/Rotor.

-Bogies.

-Bogie kabels.

-Verschilende Senoren.

-Injektie na gekeken.

-En nog het een en ander aan klein spul.

Dit in een piriode van 1 jaar.

 

Het enige probleem wat over is gebleven is het stotteren/bokken/inhouden.

4 garage houders hebben er naar gekeken en kunnen ook geen uitlees stekker vinden.

 

Kan nog wel meer gaan vervangen net zo lang dat ie niet meer stotterd. Maar het geld boompje is bijna kaal geworden hahahaha. Vandaar dat ik eerst op een of andere manier wil uitlezen zo dat ie mischien het probleem aangeeft.

 

Zit zelf te denken aan de -gasklep positie meter- . Maar das een duur ding om het zo maar ff uit te proberen

 

Groeten

Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden