bruens Geplaatst 26 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2010 Na vele berichten hebben geplaatst, en gelezen. Ben ik eruit. Na bijna alles te hebben vernieuwd (zie stotterend lopen) is het nu opgelost. Hij loopt weer als nieuw. De vermogenseindtrap was de boosdoener. Iedereen bedankt voor het meeleven, en suggesties. George Bruens Rotterdam Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2010 je bobine dus? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bruens Geplaatst 27 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2010 Mijn bobine was goed. De 3B5 heeft maar een bobine. En deze was goed. Gaat zelden of nooit kapot. De vermogenseindtrap is vervangen. Er loopt wel een kabel naar de bobine. Hij zit tussen het bobineblok en de ECU Er zitten 2x 6 kabels op Het kastje is 120x50x15mm. George Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alain Geplaatst 27 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2010 1 bobine in 5 delen verdeeld, wat is een vermogenseindtrap? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bbart Geplaatst 27 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2010 volgens mij die unit die ter hoogte van de abs pomp zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bruens Geplaatst 28 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2010 Als je voor de motor staat van een 2.3 vr5 passat variant staat, zit het rechts voor. Inderdaad bij de abs pomp. Je moet wel een afdekplaat weghalen. Volgens mij valt het onder de noemer ontstekings transformator en regelapp. Dit apparaat is de grote regelaar van de motor o.a het doseren van de benzine toevoer, wat bij mij een van de problemen was. Ook de vonk naar de bougies regelt dit ding. Het vervangen duurt 15 min. De kosten zijn € 360.0 minus 5% korting. Het is volgens mij niet via de paralel import te krijgen. George Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2010 Ook de vonk naar de bougies regelt dit ding. George wat doet de bobine bij jou dan nog? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bruens Geplaatst 29 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2010 Meneer Matthijs, Dat moet U als deskundige toch wel weten? Ik ben maar een leek. Probeert u mij voor gek te zetten? Met al Uw wijsheid was U toch niet bij machte om een storing te analiseren. Alleen maar rare opmerkingen van Uw kant. Ik koppel dit terug, zodat andere leden van dit forum er misschien er wat aan hebben. Met vriendelijke groet, George Bruens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2010 Ik weet niet wat je nu probeert te provoceren maar: BobineUit Wikipedia, de vrije encyclopedie Ga naar: navigatie, zoeken BobineEen bobine ook wel bobijn genoemd, is een transformator die gebruikt wordt in het ontstekingssysteem van alle mengselmotoren. De bobine levert de hoge spanning (tot 40 kV) die nodig is om een bougie een vonk te laten genereren. Tevens verwacht je van mij dat ik adhv een storing die jij hebt, waar de garage de halve motor op de gok heeft vervangen, jij bij 3 bedrijven bent geweest ik in 1 keer noem dat het de vermogenseindtrap moet zijn.. als ik dat meteen wist/zou weten had ik wel voor een ander beroep gekozen... Ook heb ik om precies te zijn 1 antwoord gepost in dit topic, en een 2e omdat je zei dat de eindtrap de vonk naar bougies stuurt.. Ik heb even gegoogled op vermogenseindtrap en kom na wat zoekwerk uit op de ICM, deze zit ook op wat oudere 1.8T's.. Waar je dus zegt.. Met al Uw wijsheid was U toch niet bij machte om een storing te analiseren.Alleen maar rare opmerkingen van Uw kant. vraag ik me af waar alleen maar rare opmerkingen staan.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
bruens
Na vele berichten hebben geplaatst, en gelezen.
Ben ik eruit.
Na bijna alles te hebben vernieuwd (zie stotterend lopen) is het nu opgelost.
Hij loopt weer als nieuw.
De vermogenseindtrap was de boosdoener.
Iedereen bedankt voor het meeleven, en suggesties.
George Bruens
Rotterdam
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten