Ga naar inhoud

Roest onderzijde achterklep 3C variant


jshooymans

Aanbevolen berichten

Vandaag bij het openen van mijn achterklep zag ik wat roestwater op de achterbumper liggen. Na onderzoek bleek dit van onder de chromen sierstrip onderaan de achterklep te komen. Omdat ik het zaakje niet vertrouwde, heb ik de chromen strip verwijderd en moest ik constateren dat alle 4 de bevestigingsgaten van de chromen strip geroest zijn, waarvan op 1 plaats zodanig dat de roest al onder de strip uitgekropen was (zie foto).

Heeft 1 van jullie dit wel eens eerder gezien bij een passat van 4 jaar oud?

Ik vind dit echt niet kunnen bij een auto van deze leeftijd.

Inmiddels heb ik PON een mailtje gestuurd....ben benieuwd wat hun reaktie is.

 

Groeten van een teleurgestelde passat rijder......

post-7764-1423824943,8732_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

ik ontdekte het zelfde. Ik heb een passat uit 2006. ontdekte boven de chroom strip op 2 plaatsen roest blaasjes zitten. tevens is de onderzijnde van de achterklep de lak verdwenen en een roestige plek ontstaan. Ik heb een mail naar Pon gestuurd die geven aan het eerst met een lokale VW dealer op te lossen. De kosten ( stellen achterklep en herstellen achterklep ) wordt geschat op € 400,= . De lokale dealer geeft aan dat de achterklep niet goed sluit en dat het roest is ontstaan doordat de achterklep aanliep op de bumper en daar door roest is ontstaan wat verder is gegaan. Ik ben het hiermee niet eens omdat de auto in perfecte staat is v.w.b. carroserie en lak. ik ga nogmaals met pon in conclaaf onderstaand de mail van Pon

=======================================================

Geachte heer ,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail.

 

Gezien het feit dat uw Volkswagen-dealer de leverancier van uw auto is en/of degene is die het onderhoud en/of herstelwerkzaamheden heeft uitgevoerd, is hij uw eerste aanspreekpunt om uw klacht mee te bespreken.

 

Indien u reeds met de Service Manager van uw dealer over deze aangelegenheid van gedachten heeft gewisseld en u desondanks nog redenen ziet om uw klacht schriftelijk aan de importeur kenbaar te maken, kunt u deze richten aan onderstaand mail adres.

 

Uw klacht wordt ter bemiddeling in behandeling genomen.

 

Binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw klacht, ontvangt u een ontvangstbevestiging.

 

Indien nodig, wordt er contact opgenomen met de betreffende Volkswagen-dealer.

 

Binnen 15 werkdagen ontvangt u een reactie.

 

U kunt uw klacht richten aan:

 

info@volkswagen.nl

 

Om een volledig beeld te krijgen, verzoek ik u om onderstaande gegevens:

 

• Omschrijving van de klacht

 

• Dealer

 

• Eventueel contactpersoon bij de dealer

 

• Kenteken

 

• Chassisnummer (kentekenbewijs 1)

 

• Leveringsdatum aan de eerste eigenaar (datum kentekenbewijs 1)

 

• Kilometerstand

 

• Kopie van de facturen waar de klacht betrekking op heeft

 

• Kopie Serviceplan

 

Met vriendelijke groet,

 

Yvonne Harnas

 

Volkswagen Klantenservice

 

----------------------------------

Het bericht, dat wij van u hebben ontvangen:

 

Geachte heer / Mevrouw,

 

ik heb onlangs een Volkswagen Passat Variant (B6) Highline (bwj 2006) gekocht. De auto komt uit de lease en is aantoonbaar onderhouden en heeft geen schade gehad. Het is een fantastische auto en ziet er als nieuw uit. Ik ontdekte dat op de onderzijde van de achterklep (boven de chroom sierstrip) roest onder de lak zit. De lak is niet beschadigd maar er zitten allemaal blaasjes onder de lak. Het lijkt mij dat een auto uit 2006 dit niet mag vertonen zeker gezien de goede staat waarin deze auto verkeerd en de garanties die Volkswagen hierin hanteerd.

 

Ik heb van diverse passat eigenaren vernomen dat dit soort euvel een bekend probleem is en onder garantie van Volkswagen wordt gerepareerd.

 

Om te voorkomen dat dit euvel drastische vormen aan zal nemen wend ik mij tot u

 

Ik kan mij voorstellen dat dit beoordeeld moet worden zou graag van u vernemen welke weg ik hiervoor moet behandelen om dit euvel onder garantie te laten vervangen.

 

In afwachting van Uw (spoedig) bericht ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

viewtopic.php?f=195&t=39711

 

Op deze link en er is nog 1 onder carrosserie 3C kun je genoeg vinden over de achterklep problematiek van deze serie, is uitgebreid bekend bij PON maar het worden er ondertussen wel veel en dat gaat behoorlijk wat geld kosten, niet het probleem van de klant maar van de leverancier! Een aantal forumleden, waaronder ik zelf, zijn ondertussen goed geholpen via de dealer en hebben een nieuwe achterklep gekregen. Het rond de kentekenverlichting en onder de sierlijst. Neem deze informatie mee naar de dealer, het is een z.g. TPI en bekend bij de importeur.

 

Succer ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Vandaag contact gehad met Pon in Leusden. Zij geven aan dat de lakgarantie is verstreken ( 3 jaar) zij gaan dus niet tot een herstel onder coulance over.

Reden hiertoe is dat het met name de dealer is die tot coulance kan overgaan. Daar ik de auto niet via een dealer heb gekocht maar uit de lease via een tussenpersoon heb ik (nog) geen dealer. Pon geeft aan dat de dealer de coulance doet om de relatie te versterken ik heb aangegeven dat er niemand naar mijn auto heeft gekeken en enkel op basis van foto's en gegevens een beslissing is genomen. ik heb voorbeelden van het forum genoemd waarbij en dat ik het frapant vind dat een TPI bekend is en niets mee wordt gedaan. ik heb gevraagd wat mijn mogelijkheden zijn zij geven aan enkel het gerecht.

 

Nu is mijn vraag kan ik met mijn Rechtbijstand hier nog wat mee of is het hopeloos

 

baal als een stekker van de willekeur van PON

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad een willekeurige reactie, want ik had mijn auto ook uit de lease gekocht en deed al het onderhoud zelf. Maar ik weet niet of het bij jou om lakgarantie gaat of aantoonbaar roest van binnenuit? Begreep dat de dealer roept dat het beschadiging is a.g.v. een slecht sluitende klep!

Bij mij was het duidelijk van binnenuit. Rechtsbijstand zou ik altijd proberen, te meer omdat het een bekend probleem is. Je kunt genoeg voorbeelden van deze site afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden