Ga naar inhoud
  • 0

DSG koppeling probleem?


emway

Vraag

beste mede-passat rijders,

 

Vraag, eind vorig heb ik mijn DSG laten reviseren en zijn de synchromesringen, koppeling vervangen. Enfin, nu het volgende probleem.

Normaliter zie je bij het opschakelen heel mooi de toerenteller terugvallen in toeren, en snel ook.

Nu heb ik soms het volgende probleem, de toeren vallen bij het opschakelen niet meer snel terug maar valt in een soort slow motion terug waarbij je dit dus ook voelt op de motor, het alsof met een handbak waarbij je de koppeling niet voldoende laat opkomen.

Het treedt vaak op na een poosje rijden en als ik ergens bij een stoplicht vertrek. Uit en herstarten van de auto en het probleem is weg...

Iemand enig idee??? Want afgelopen jaar waren de kosten aan de DSG al enorm, zit niet weer te wachten op een uitgave...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mishandeld... hmm, dat is een ernstige beschuldiging... definieer mishandelen?

Heb 'm zelf als occassion gekocht bij 130k, en geloof mij, een auto mishandelen, zeker de DSG... mooi niet, auto heeft me een aardige duit gekost en ben er, vind ikzelf, behoorlijk zuinig op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien je voorganger niet zo zuinig.. mishandelen in de vorm van een veel te zware tandemasser erachter en daarme stoplichtsprintjes doen etc, veel harder ermee rijden op de snelweg..(en ik ken ze.. ook de bak kapot binnen een ton)..

 

Ik had persoonlijk de bak richting PON gedoneerd en vermeld dat dat niet de levensverwachting van de bak is.. zeker niet gezien de synchromeshes.. aangezien je met een DSG geen invloed hebt op het koppelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, dat zijn tenminste uitspraken waar je mee uit de voeten kan. Ik ben het overigens volledig met de vorige uitspraak eens; het kan niet zo zijn dat die bak nu al vreemd doet ( aan gort is).

Hoe kan het trouwens úberhaupt dat ze in eerste instantie de synchro's hebben moeten wisselen??????????

Als er geschakeld wordt zou dat in de DSG perfect moeten zijn.

Ik kan me 1 geval herinneren waarbij de synchromeshringen naar z'n grootje gingen. in mijn Fiat Berliner ( 100 jaar terug)

toen mijn vrouw en ik er om en in reden ; kijk dat daar die synchro's niet tegen kunnen is logisch mar in een DSG? Mijns inziens : fabricagefout/ garagefout/ afstelling compleet verkeerd over 50.000 km of zo iets dergelijks.

Ik zou ook linea recta naar PON's rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden