Ga naar inhoud
  • 0

lichtenvraagje


TheDarkRaver

Vraag

Ik ben in het bezit van een passat 3BG 1.8T uit 2002.

 

van de week kwam ik 's morgens bij mijn auto, ging mooi zitten, mn ogen vielen op de lichtschakelaar...die nog gewoon naar rechts gedraaid stonden!!! met andere worden: het licht heeft de hele nacht staan branden (bedankt vriendin!) dacht ik dus het starten zou wel een hele toer worden!!!

 

NIET DUS, hij starte direct!

 

MIJN VRAAG:

 

Als ik de auto van contact haal gaan mijn lichten dan ook automatisch uit, ook al draai ik de schakelaar niet naar links???

 

Alvast bedankt!

 

Groet van Willem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

wel ontzettend vooruitstrevend hoor! dat wil ik ook wel! of hebben die 3BG's (ik heb een 3B) automatische verlichting (met een stand 'auto' ).

 

wat mij betreft mag die parkeerlicht knop stand eruit en meteen een manier om contact uit = licht uit erin. of op z'n minst een accu-saver erin.

 

Maar goed, mijn 3B laat dus ook z'n stadslicht aan (L+R, V+A) als je de knop op dimlicht laat staan en de sleutel uit het slot neemt.

 

 

Weet iemand overigens of dat bestaat, een soort accu saver die bij een bepaalde (lage) spanning de accu scheidt van het boordnet?

uhm, wel even het alarm/sloten bypassen dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk wel dat je een mogelijkheid kan scheppen dat wanneer je je sleutel eruithaald dat je lampen uit gaan, ik denk aan een relais.

Die zou "aan" gaan wanneer je je sleutel omdraait naar 1e contact stand.

Ik was er al eens mee bezig geweest, maar je moet weten hoeveel vermogen de schakeling aan moet kunnen.

Ik heb me niet zo in verdiept, misschien dat iemand het weet, dan zou het niet zomoeilijk moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zou toch ontzettend onhandig zijn als ze uit gaan als je je sleutel eruit haalt ? ik haal s'avonds bijvoorbeeld wel eens iemand op en moet mijn wagen dan rottig parkeren, en is het fijn dat ik mijn lichten kan laten branden en mn auto op slot kan doen.

 

En even offtopic :

18T, die userbar in je sig ....

Ik gok dat je die van iemand gekopieert hebt ?

Of misschien over het hoofd gezien dat er "300C OWNER" staat ? :lol: zover ik kan zien rijd je nog steeds een passat hoor, en das een flink verschil (ik kan het weten, heb er een tijdje in mogen rijden. Heerlijke wagen 3.0 CRD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat zou toch ontzettend onhandig zijn als ze uit gaan als je je sleutel eruit haalt ? ik haal s'avonds bijvoorbeeld wel eens iemand op en moet mijn wagen dan rottig parkeren, en is het fijn dat ik mijn lichten kan laten branden en mn auto op slot kan doen.

 

 

Parkeerlicht krijg je gewoon(bij een VW) door de richtingaanwijzer naar links of rechts aan te doen hoor.. daar hoef je je stadslicht niet voor te laten branden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat zou toch ontzettend onhandig zijn als ze uit gaan als je je sleutel eruit haalt ? ik haal s'avonds bijvoorbeeld wel eens iemand op en moet mijn wagen dan rottig parkeren, en is het fijn dat ik mijn lichten kan laten branden en mn auto op slot kan doen.

 

 

Parkeerlicht krijg je gewoon(bij een VW) door de richtingaanwijzer naar links of rechts aan te doen hoor.. daar hoef je je stadslicht niet voor te laten branden

 

Daar kwam ik laatst ook per ongeluk achter ja haha.

Maar ik moet mijn wagen soms midden op de weg laten staan, dus in zo'n geval neem ik gewoon genoegen met een parkeerlicht aan 1 kant. Gevarenlichten en stadslichten aan. Ik wil niet meemaken dat er iemand in mijn waggie rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18T, die userbar in je sig ....

Ik gok dat je die van iemand gekopieert hebt ?

Of misschien over het hoofd gezien dat er "300C OWNER" staat ? Laughing zover ik kan zien rijd je nog steeds een passat hoor, en das een flink verschil (ik kan het weten, heb er een tijdje in mogen rijden. Heerlijke wagen 3.0 CRD)

 

kun je maken door uit al die bannertjes te kiezen. En ik ben vergeten de 'vw driver' erbij te plaatsen :roll: de 300 was er alleen als 'owner' maar ja, die bak wil ik wel hebben (met de HEMI gereden) (als ik geen NL wegenbelasting zou hoeven betalen...)

 

 

Follow me home is toch dat je dimlicht x tijd blijft branden na het afsluiten van je auto danwel bij het openen van je auto?

 

 

 

 

edit: sig aangepast :) klik op de sig om er zelf een te maken me je eigen items. Het is maar een simpele animatie, kun je ook zelf maken als je handig bent met grafische programma's. Leuke uitdaging voor de grafici onder ons? Ik wil er wel eentje met de daklijn van de passat/phaeton erop zoals ze de dikke neus van de 300 hebben uitgelicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, als het schemert en ik open de auto gaan alle lichten (incl knippers in de spiegels) aan. Doe ik de auto dicht dan dooft de binnen verlichting maar blijft de buiten verlichting nog even branden.

 

Dit fenomeen doet zich voor als de licht schakelaar helemaal naar rechts staat. Ik hoef dus nooit aan het licht te zitten. Bij het starten gaat het licht ook automatich aan, als het buiten licht is.

 

Dit is voor zover ik weet is dit ook met VAGCOM te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk aan, hier kun je wat spul kopen om het zelf in te bouwen:

 

http://shop.wiltec.info/tabshop_s/day_light_switch_tagfahrlichtschaltung,pd10!,,97530.html

 

en

 

http://shop.wiltec.info/tabshop_s/light_duration_switch_nachlaufregler,pd10!,,97540.html

 

 

copy paste die link maar, met al die komma's snapt het systeem het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden