Ga naar inhoud

Warmtewerend glas 3B?


zwartepassat

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Niemand?

 

Dit wil ik graag weten omdat mijn nieuwe TomTom (GO 950) soms helemaal geen GPS ontvangst meer heeft. Als mijn Passat dus geen ww glas heeft dan kunnen ze bijTomtom me daar niet mee afschepen. Mijn oude TT (ONE v2) had trouwens nooit problemen met de GPS ontvangst. Had ik deze maar nooit ingeleverd voor korting op een nieuwe :cry:

 

BVD voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou van de 3b durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar een 3bg heeft het in ieder geval niet. In m'n vorige auto (een franse) had ik 't wel en dat is inderdaad waardeloos. Als je oude TT het wel gewoon goed deed in dezelfde auto zou de GO het gewoon ook moeten doen. Voor zover ik het even snel kan vinden is de gebruikte chipset zo'n beetje dezelfde dus zou de ontvangst gewoon even goed moeten zijn.

 

Heb je al eens geprobeerd 't ding bij een zijruit (of zelfs buiten) te houden als ie slechte ontvangst heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK bedank, als de 3BG het niet heeft dan zal de 3B zeker geen WW voorruit hebben(?)

Weet iemand hier het zeker?

Probleem is dat ik de wegvallende GPS ontvangst pas twee keer heb gemerkt: zowel op de heenweg als op de terugweg van de vakantiebestemming en pas na vele uren rijden. Na uren onvoldoende GPS ontvangst uiteindelijk ontdekt dat, door de TT onder bij de voorruit te zetten - vooral niet in de houder - er dan meestal net voldoende GPS ontvangst was voor een (gammele) GPSfix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O...en pas na vele uren rijden. Na uren onvoldoende GPS ontvangst uiteindelijk ontdekt dat, door de TT onder bij de voorruit te zetten - vooral niet in de houder - er dan meestal net voldoende GPS ontvangst was voor een (gammele) GPSfix.

Dat "pas na vele uren rijden" doet me denken dat er toch wat mis is met die GO. Warmte? Volgelopen geheugen? Als je 'm uit zet en dan weer aan pakt ie het dan wel weer op?

 

Enige verschil wat je volgens mij krijgt door 't ding onderaan de voorruit te zetten is dat ie een meer ongestoorde blik recht omhoog heeft. Iets wat normaal gesproken niet nodig zou moeten zijn.

Kun je in die GO een pagina krijgen met een overzicht van het aantal ontvangen satellieten en de signaalsterkte? Misschien kun je daar nog wat uit afleiden.

 

Als je nog garantie hebt op die GO zou ik dat proberen te claimen, als ie het uren lang goed doet en dan ineens niet meer ligt dat echt niet aan je auto of aan de voorruit. Dan is er gewoon iets loos met het ding zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een 3B zit geen WW voorruit.

 

Mijn tomtom zit aan een beugel naast de radio gemonteerd en dus niet voor het raam, en deze heeft altijd bereik/ontvangst van de satellieten

Als jou Go geen ontvangst heeft ligt dat aan je Go en niet aan je auto, dan nog een vraagje waarom heb je je oude weggedaan ????, ik heb hier een ONE en deze is up to date met de nieuwste kaarten en software, zelfs de allereerste modellen kunnen van de nieuwste software worden voorzien :P. Zolang ik mijn huidige nog gewoon kan voorzien van de nieuwste updates zal ik deze niet weg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden