Ga naar inhoud

  • 0

K&N 57i filter kit


bejabo

Vraag

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb net een gekocht, en wordt morgen geplaatst (in de 2.8 V6, 3B). Ik heb eigenlijk bij iedere auto een K&N filter geplaatst, zelfs bij de Courier 1.8D. Vermogen toename is bij een enkele auto wel merkbaar, bij een andere weer niet. Maar of het merkbaar is of niet, bij hetzelfde rijgedrag, vermindert het verbruik. Daarnaast is het bij veel auto's een kostenbesparing aangezien je de filter alleen hoeft te reinigen om de 50.000 km. Bij mijn V6 heb ik echter een ROI na 75.000 km...

 

Maarja, soms doe je het vanwege het geluidje alleen al...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er eentje in mijn 1.8T zitten!

 

Leuk geluid wel, maar moet er ook een andere uitlaat op zetten, remus o.i.d.

 

Je hoort de turbo lekker zuigen.

 

Alleen moet ik ff iets maken ipv dat hitteschildje wat er normaal in zit, dat hangt nu een beetje los, en kun je niet goed ergens aan vast maken.

post-2195-1423822046,7276_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn VW-tje is vandaag naar de garage gegaan voor onderhoud, behalve de luchtfilter. Helaas was de brandstoffilter niet op voorraad, dus ze komt morgen pas thuis. Woensdagavond heb ik pas tijd om de filter te monteren, dus dan komt er pas een foto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het lijkt erop dat wijba de originele buis van luchtinlaat naar inlaatspruitstuk vervangen heeft met de K&N buis, terwijl ed_passat de K%N buis gebruikt heeft als luchttoevoer vanaf de grille. Ik weet echter niet wat de aanbevolen manier is...

 

Die van mij komt ook van de grill af, alleen heb ik heb boven op de andere slang gemonteerd, en Ed ernaast. Als je goed kijkt zie je de originele slang onder de flex zitten.

 

Ik wil echter het gedeelte wat origineel uit de grill komt, ombouwen naar iets waar de flex op gemonteerd kan worden, ziet er wat netter uit, en iook steviger denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 57i kit is gemonteerd op de V6. Ziet er best gelikt uit en klinkt ook goed. Helaas heb ik nog geen fotootje kunnen nemen aangezien het al veel te donker was. Komt er dus nog aan!

 

Moet wel zeggen dat het een mega verschil is mbt de filteroppervlakte tussen de originele filter en de conische die er nu op zit. Had best een verschil verwacht, maar dit... :shock:

 

Nogmaals, foto volgt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Euh, nogmaals, foto volgt echt.

 

Ben een paar dagen ziek geweest, toen een week weg voor het werk, en nu heb ik de V6 kunnen parkeren bij de garage vanwege een defecte waterpomp. Ik hoorde het al aankomen, maar toch hoop je steeds dat ie het nog even volhoudt. Nu draait ie nog, maar de opbrengst is minimaal aangezien de temperatuurmeter van koud naar warm vliegt en v.v. De waterpomp kost gelukkig maar 72 euro, maar inclusief ander materiaal zoals distributieriem, spanrol, keerrol, thermostaat, temperatuursensor, koelvloeistof, en werkloon, zal ik toch rekening moeten houden met zo'n 800 euro. Het is dat ik momenteel weinig tijd, anders had ik het zelf gedaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mag ik vragen wat het kost en hoe het moet?

Het setje koste me, incl, montage Eur.136,=

Officieel is er voor de PASSAT V5 geen set te koop.

Nog van K&N nog van Green, dit is een iets gemodificeerde Toledo V5 set.

Hij hoefde dus niet veel aangepassen, hij heeft alleen de beugel aan het uiteinde van het grote filter aangepast.

Een gaatje erbij geprikt en de beugel iets afgeslepen, is volgens mij ook heel goed zelf te doen.

De beugel heeft hij vast gezet op een originele schroef van de steun van de linker koplamp.

Hij heeft wel de bout aan het uiteinde van het filter "door-en-door" gemaakt en met een grote ring vastgezet aan de binnenkant van het filter.

Deze had de motor, in eerste instantie compleet losgetrokken. ( te veel gas gegeven denk ik.. :P )

Verder heeft hij het kleine filter, van de carter ontluchting, erop geschoefd, en aan de zijkant vast gezet met een tie-rap.

Als je het te opzichtig vind, kan je zelfs met een kleine aanpassing het originele plastic afdekstuk weer terug over het filter zetten, maar ik vind het een prachtig gezicht, dus ik vind het niet nodig.

Moest het wel even schoon maken... was ietswat goor daaronder.....

 

En beste Antonio .... het is mij iedere cent waard !

Het geluid is echt toppie ! Definitief een aanrader !

Maar het mooiste vind ik, als je rustig aan het "cruisen" ben, is de passat net zo stil als met de standaard filter...maar als je op het gas gaat............................ WHHHAAAAOOOOOO .....dat klint echt goed !

Het is alleen de "roffel" van de 5 die in geluid toegenomen is, en dus alleen bij serieus gas geven.

En dat klint mij beter in de oren dan welke ICE installatie dan ook. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dat is wel iets. Het klinkt erg interessant en ik denkd at ik dat ook ga doen.

 

Heb je zelf die kit gekocht of heeft de monteur daar voor gezorgd. Dit om te weten waar ik het zou kunnen kopen.

 

ICE installatie? daar zullen we het nog over hebben :lol:

 

Je hebt het trouwens goed beschreven. Kun je eigenlijk altijd weer terug naar een gewone filter??

 

Bedankt nog! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden