Ga naar inhoud
  • 0

Rijdend uitlezen


18T

Vraag

Mocht iemand in mijn buurt z'n eigen passat nou wel helemaal uitge-uitgelezen hebben, dan heb ik een aardig projectje: mijn passat uitlezen. Rijdend wel te verstaan, een soort totale health-check van alle variabelen en hun bronnen (componenten als lmm, hoogtemeter, bezine inspuiting, turbo activiteit) etc etc

 

Wil het zelf ook gaan doen, maar moet dan de hele reutemeteut aan software, kabel, uitvogelen hoe en wat gaan doen terwijl ik nu al weet dat ik dat na 1 x uitlezen toch niet weer ga doen met m'n eigen auto.

 

Dus mocht er iemand zijn die het uitvogelen wel leuk vindt en z'n eigen passat 'klaar' heeft: PM ff.

 

Als je nou ook al de analyses kunt verwerken met extra software is het helemaal cool natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
...terwijl ik nu al weet dat ik dat na 1 x uitlezen toch niet weer ga doen met m'n eigen auto.

 

 

Yeah right, dat dacht ik ook. Je bedoeld zoiets als dit:

 

image001.gif

image002.gif

image003.gif

 

Deze zijn gemaakt met vag-com (blokken 002/031, 011/020 en 114/115) en excel met een aantal formules.

 

Heb nu ook al een nieuwere excel klaar waar ik minder voor hoef te loggen met de blokken 003/102 en 020/115.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat niet maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt om meer vermogen uit de motor te halen moet je ook steeds loggen om het eea inzichtelijk te maken. Ik verander nogal eens wat met als gevolg dat ik vaak met m'n laptop even een ritje maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zal er dus aan moeten geloven, wat voor software praten we over tegenwoordig?

iets om uit te lezen en iets anders om te analyseren (logbestanden met huidig, metertjes te kiezen uit de variabelen e.d.?)

en dan nog iets om de variabelen te interpreteren?

 

die kabeltjes aanbieder op dit forum is er mee opgehouden begrijp ik, iemand een andere bron al gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net een ProChip gekocht die ik vandaag kan ophalen bij tpg, het schijnt dat ik daarmee ook de electrisch bedienbare ramen kan activeren bij openen/sluiten van de auto.

 

Ik gebruik nog steeds vag-com 3.11, werkt prima. Om de variabelen in te lezen maak je meestal gebruik van excel met een grafiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden