Vanaf circa 3000 toeren houdt de vr5(agz) duidelijk in en hapert/stottert ook. Met kickdown kom ik nauwelijks vooruit, bijna geen vermogen. Maar eigenlijk is er gedurende het hele toerentalbereik niet lekker mee te rijden. INhouden, stotteren en vorige week viel het zelfs uit. Dat is vrij lastig op de autosnelweg.
Er zijn geen foutmeldingen afgezien avn die wat standaard bij de lpg horen. Alle verdere diagnoses zowel op gas als benzine uitgevoerd en steeds de foutcodes van het lpg gewist.
De luchtmassameter is rijdend gelogd en haalt mooi de gewenste waarde(gerritspeek). Wat me wel opviel is dat de toeren niet vloeiend stijgend gedurend volgas(in de log). Ook tijdens het rijden merk ik dat de toerenaanwijzer niet mooi beweegt maar lijkt te stotteren.
Hierop de bougies vervangen, die waren toch al een jaar oud. Dat hielp niks. Bougiekabels zijn pas 2,5 jaar oud.
Toen de lambda sensor maar ns uitgelezen. Deze schakelt heel traag tussen rijk en arm. Soms duurt het wel 4 seconden. Als ik blokk 33 uitlees, zie ik ook dat vak 3 op 0% blijft. Dat zou volgens elsawin tussen de -20% en 20% moeten schommelen.
Overigens, vak 1 zit vaak rond de 7% en maar soms op -3%.
Op aanraden van elsawin de connector van de lamdasensor doorgemeten. Spanningen gegeven vanaf de controle unit kloppen. Maar pin 1+2 van de lamdasensor zelf hebben een weerstand van 400ohm terwijl dat 200ohm moet zijn.
Opzich wil ik dat ding wil vervangen nu. Zeker aangezien vorig jaar de lpg specialist ook al eens zoiets zei tussen neus en lippen door. Maar aangezien de winkels nu dicht zijn en dat ding op rot plek zit. Heb ik toch graag jullie mening eerst.
Dus, nog andere suggesties?
PS: kan nergens vacuümlekken zien, voelen of horen. Temp. sensor is onlangs vervangen net als toerentalsensor.
Vraag
Domi84
Vanaf circa 3000 toeren houdt de vr5(agz) duidelijk in en hapert/stottert ook. Met kickdown kom ik nauwelijks vooruit, bijna geen vermogen. Maar eigenlijk is er gedurende het hele toerentalbereik niet lekker mee te rijden. INhouden, stotteren en vorige week viel het zelfs uit. Dat is vrij lastig op de autosnelweg.
Er zijn geen foutmeldingen afgezien avn die wat standaard bij de lpg horen. Alle verdere diagnoses zowel op gas als benzine uitgevoerd en steeds de foutcodes van het lpg gewist.
De luchtmassameter is rijdend gelogd en haalt mooi de gewenste waarde(gerritspeek). Wat me wel opviel is dat de toeren niet vloeiend stijgend gedurend volgas(in de log). Ook tijdens het rijden merk ik dat de toerenaanwijzer niet mooi beweegt maar lijkt te stotteren.
Hierop de bougies vervangen, die waren toch al een jaar oud. Dat hielp niks. Bougiekabels zijn pas 2,5 jaar oud.
Toen de lambda sensor maar ns uitgelezen. Deze schakelt heel traag tussen rijk en arm. Soms duurt het wel 4 seconden. Als ik blokk 33 uitlees, zie ik ook dat vak 3 op 0% blijft. Dat zou volgens elsawin tussen de -20% en 20% moeten schommelen.
Overigens, vak 1 zit vaak rond de 7% en maar soms op -3%.
Op aanraden van elsawin de connector van de lamdasensor doorgemeten. Spanningen gegeven vanaf de controle unit kloppen. Maar pin 1+2 van de lamdasensor zelf hebben een weerstand van 400ohm terwijl dat 200ohm moet zijn.
Opzich wil ik dat ding wil vervangen nu. Zeker aangezien vorig jaar de lpg specialist ook al eens zoiets zei tussen neus en lippen door. Maar aangezien de winkels nu dicht zijn en dat ding op rot plek zit. Heb ik toch graag jullie mening eerst.
Dus, nog andere suggesties?
PS: kan nergens vacuümlekken zien, voelen of horen. Temp. sensor is onlangs vervangen net als toerentalsensor.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
35
18
7
5
Popular Days
18 aug
9
10 aug
7
17 jul
6
16 aug
5
Top Posters For This Question
Domi84 35 posts
hawky007 18 posts
Vdub 7 posts
Alain 5 posts
Popular Days
18 aug 2010
9 posts
10 aug 2010
7 posts
17 jul 2010
6 posts
16 aug 2010
5 posts
Posted Images
73 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten