Ga naar inhoud
  • 0

RCD 300 met Yatour Mp3 probleem VAG-COM Nodig


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Ik wilde gebruik maken van MP3 op vakantie.

Dus ik heb een Yatour YT-M04 gekocht op ebay, een Mp3 speler op de CD Wisselaar ingang van de RCD 300

Alles aangesloten en hij leest de MP3's dus das goed.

 

Maar op de Aux-IN een IPOD perfect geluid over alle boxen.

Maar op SD en USB geen geluid over de rechter boxen.

 

Nu meld Yatour in China, druk 2 maal op de SCAN toets. Ik gedaan, zit alles vast totdat ik kies voor ander "virtuele" CD, maar nog steeds geen geluid.

Ik niet gek, ik de SCAN toets gebruikt op een normale CD, helemaal goed.

 

Zou het zo kunnen zijn dat ik met en VAG-COM iets moet instellen. Immers de aux wordt blind doorgestuurd maar de rest niet. Het is een Blaupunkt RCD 300 van het eerste type zonder MP3 en/of zilveren knoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen Vag-Com nodig. De yatour simuleert een CD-wisselaar en die herkent de RCD-300 vanzelf.

Als SD en USB geen geluid over de rechter kanalen geeft, en aux-in wel, dan is hij defect. Gewoon terugsturen, garantie claimen en een nieuwe vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Thanks, wordt nog lachen want de verkoper geeft niet thuis en de fabrikant gaf als oplossing die scan knop.

hopelijk doet de paypal kopersbescherming me goed :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

De unit is terug gestuurd. Echter ik heb mijn VCDS kabel binnen gekregen en aangesloten. In mijn 56 Radio menu kwam ik een error tegen, 01044

Na het zoeken en kijken kwam ik erachter dat ondanks dat alles werkt mijn instellingen verkeerd staan. ik had staan 0022200 , dat moest zijn 0042400. Nam,lijk de instellingen van 4 naar 8 boxen (de achterboxen zijn later ingebouwd). Ook zag ik in dit menu een +1 code voor CD-Changer/Ipod aansluiting.

Ben nu wel benieuwd of dat wat had uitgemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
Deze kan dicht, probleem is nooit opgelost want de yatour was al weer terug :-)

 

 

Getrigerd door Robbie ben ik toch weer gaan kijken voor een MP3 speler. Ik heb me deze keer laten verleiden door een aanbod op ebay maar uit eindelijk gewoon besteld op de site in duitseland www.arcs-tuning.de een ARCS Music Box V2.

Voor 39,95. Kwam vandaag in een mooie doos en beknopte handleiding. Maar met Elsawin erbij handschoenen kast eruit gehaald kabel door gestoken en alles zit als een huis. Maar het allerbelangrijkste en het bewijs dat de yatour toch kapot was een zeer mooi geluid en alles werkt. Dus bij deze bedankt robbie om me weer na te laten denken over een MP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf de RNS300, met een cd wisselaar in de armsteun. Nu speelt deze ook MP3 cd's af, echter aleen met één nadeel en dat is dat je in het scherm alleen cd 1 en bv track 2 ziet staan, dus niet de naam van de cd en naam van de song.

 

Nu kan ik die Arcs Music BOX V2 aansluiten en die zou het volgende doen "die Es lassen sich je nach Radio bis zu 99 CDs´mit je 99 Titeln und mehr erstellen und verwalten:

Ab Titel 100 werden nur die letzten 2 Ziffern der Titelnummer angezeigt,

d.h. Titel 101 wird wieder als 01 angezeigt usw."

 

Wat zie je dan in je scherm? Ook alleen cd 1 en track 2 of zie ik dan wel de naam van de cd of mapnaam Zo niet dan wordt het lastig zoeken als er 80 cd's/mapjes inzitten en je wilt een bepaalde cd/map afspelen. Als hij wel de namen kan aangeven dan heb ik evt. ook wel interesse in zo een box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
Heb zelf de RNS300, met een cd wisselaar in de armsteun. Nu speelt deze ook MP3 cd's af, echter aleen met één nadeel en dat is dat je in het scherm alleen cd 1 en bv track 2 ziet staan, dus niet de naam van de cd en naam van de song.

 

Nu kan ik die Arcs Music BOX V2 aansluiten en die zou het volgende doen "die Es lassen sich je nach Radio bis zu 99 CDs´mit je 99 Titeln und mehr erstellen und verwalten:

Ab Titel 100 werden nur die letzten 2 Ziffern der Titelnummer angezeigt,

d.h. Titel 101 wird wieder als 01 angezeigt usw."

 

Wat zie je dan in je scherm? Ook alleen cd 1 en track 2 of zie ik dan wel de naam van de cd of mapnaam Zo niet dan wordt het lastig zoeken als er 80 cd's/mapjes inzitten en je wilt een bepaalde cd/map afspelen. Als hij wel de namen kan aangeven dan heb ik evt. ook wel interesse in zo een box.

 

Helaas hij geeft geen MP3 Tags door, dus jou CD wisselaar doet exact hetzelfde als deze box alleen het formaat is anders :-) AL deze oplossingen zijn ook CD-Wisselaar emulators. En door de beperking van Volkswagen kan je maar 6 mapjes met ieder 99 mp3's aanleggen en afspelen. Maar goed dat is bij elkaar toch goed voor 4 gig muziek. Ik heb 3 mappen met alles door elkaar erop en de rest met albums. Dus even spoelen als ik een speciale CD wil maar meestal wil ik gewoon "shuffel"dus dat zijn de eerste 3 mappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had er een van arcs maar die hebben de verkeerde opgestuurd. Bleek dat ik 12 ipv 8 pins aansluiting nodig had.

Jammer genoeg ging de verkoop ze beter af dan de service. Dus zelf maar verkocht en er een van yatour besteld met een 12 pins aansluiting. Morhen hopenlijk binnen dan kan

ik het van het weekend inbouwen.

 

Ben dus enorm benieuwd of het een beetje werkt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voortbordurend op bovenstaande.

Ik hebben RCD 300 (met CD wisselaar) en zou hier graag via mijn telefoon (en spotify) muziek op willen luisteren.

 

kan dit met een Yatour adapter?

En is dit zelf aan te sluiten? Ik kan nergens een duidelijke how-to vinden :(

is er iemand die mij de stappen kan uitleggen of mij kan helpen aan een How to?

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

allen, 

 

in navolging op bovenstaande. 

Ik heb dus een RNS 300 radio incl. CD wisserlaar.

Toen zag ik onderstaand kabeltje op internet welke ik in de socket van de cd wisselaar heb gedrukt. Echter werkt het niet. is dit uberhaubt wel mogelijk? of moet ik in VCDS nog iets doen?

 

https://www.winparts.nl/interieur-bekleding/aansluitkabels/c1394/radio-aansluitkabel/p531172.html#specificaties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

allen,

 

in navolging op bovenstaande.

Ik heb dus een RNS 300 radio incl. CD wisserlaar.

Toen zag ik onderstaand kabeltje op internet welke ik in de socket van de cd wisselaar heb gedrukt. Echter werkt het niet. is dit uberhaubt wel mogelijk? of moet ik in VCDS nog iets doen?

 

https://www.winparts.nl/interieur-bekleding/aansluitkabels/c1394/radio-aansluitkabel/p531172.html#specificaties

Kijk eens op deze site???? http://www.carinterface.nl/volkswagen
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden