Ga naar inhoud
  • 0

Stotterend lopen


bruens

Vraag

Beste Leden,

Ben in het bezit van een VW Passat variant (3b5) 2.3 VR5 automaat.

 

Sinds enige tijd loopt de motor stationair onregelmatig (niet altijd maar wel vaak)

 

Als ik plus minus 100 km rijd houd hij soms in.

 

Bij plotseling gas geven houdt hij even in.

 

De gebruiksmeter daalt dan.

 

Soms start hij met een koude motor erg slecht, net als hij op 3of 4 poten loopt.

 

Er is een nieuwe temperatuurmeter ingezet, maar geen verbetering.

 

Mijn gevoel is dat de motor misschien te weing benzine krijgt?

 

Is dit mogelijk?

 

Groet,

 

George Bruens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hee, dat klinkt bekend..

 

Ik heb vergelijkbare problemen gehad met mijn Passat 1.8

Heb je de wagen al uitgelezen? Bij die van mij eind juni een nieuwe LMM erin gezet en het inhouden en ploffen is nu voorbij(starten ging met ploffen en motor hield ook in, stukje gereden met stekker LMM eraf en duidelijk verschil).

Ik zou zeggen, laat hem eens uitlezen voor foutcodes en een LMM-test uitvoeren met vag-com.

 

Mvg, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
temperatuursensor ook al vervangen?

 

Staat in het eerste stuk tekst Matthijs

 

Overigens klinkt dit als....................MIJN Passat 2.3- V5 uit dec. 1999 ......de laatste 4500 km steeds vaker last van, maar ook weleens dagen dat ie er WEL zin in heeft en vrolijk 1000tpm loop ( i.p.v. de kwakkelende 700-800 tpm)

 

Uit welk jaar komt die van jou George?

 

Overigens vandaag met Vag-Com uitgelezen, maar een aantal blokken info werden niet gepresenteerd op de laptop van Jasper.

De stekker van de LMM losgehaald leek 'even ' het slechte stationair lopen te verhelpen, maar na een aantal minuten begon hij weer minder goed te lopen.

Alle 5 bougiedoppen één voor één erafgerukt, maar met deze zoektocht naar de slechte cilinder ABSOLUUT niets kunnen constateren >>>>>>>>>>hij bleef gewoon bij elke kabel die ik lostrok "EVEN SLECHT" stationair lopen. M.a.w je zou bij jou ook deze test eens uit kunnen halen om te zien of het tot dezelfde conclusie leid ( dat het idd een sensor/bekabeling/computer aansturing is )of er idd een 'slechte poot gevonden wordt bij jou. ( wel de kunststof kappen even weghalen en niet vergeten met een goed geïsoleerde tang de doppen één voor één los te trekken)

succes,

ik ben benieuwd wat je vind...sterkte ermee.

gr. Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat bedoel ik niet.

Net alsof hij af wilt slaan.

Vandaag 250 km met de caravan gereden en geen misslag gehad.

Sta je bij een stoplicht dan begint het weer.

Is resetten een optie?

George

 

 

kijk..... In mijn geval>>> als ik na het gepruttel e.d. dan op gang ben , terugschakel en flink de gang erin zet ( of idd met de caravan erachter) dus flink optrek ( de ontstekingsvervroeging!!!!!! nodig heb!!!!!) doet ie het WEL goed!!!

Eén van de foutmeldingen in de VAG-COM uitlezing vandaag was een ontstekingvervroeging van 13 graden bij stationair toerental :shock: .

M.a.w. daar zit iets goed fout.

Overigens ik heb vorige week mijn acccu vernieuwd.... kan er natuurlijk niets mee te maken hebben, maar sindsdien is 'het' probleem frequenter ( hij loopt namelijk ook wel eens dagen GOED!)

 

Lijkt dit overeen te komen met jouw situatie?

ik ben errug benieuwd,

welterusten , ga er eens een nachtje een nachtmerrie van hebben :sleep::bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat ook geen kwaad kan is het gasklephuis eens opnieuw in de basisstand te zetten..

 

O ja, ik was al sinds ik mijn hobby ( :shock::?: ) vorige week sinds mijn lidmaatschap 3 aug. 2010 op dit forum weer opgepakt heb op zoek naar een passat 2.3 V5 handboek.

Dat boekske heb ik nog niet ....

dus mijn...gasklephuis ( heb ik die? :embarassed: ) staat volgens mij nog gewoon in z'n óriginele' stand , of ik moet er gisteren toevallig tegenanan gestoten hebben, dat ie nu scheef staat :mrgreen::arrow: ( geintje: DESPERATE NEED OF MOTORMANUAL , maar dan liefst digitaal naturelemant :dots:

sorry weer :ontopic::banned:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
temperatuursensor ook al vervangen?

 

Staat in het eerste stuk tekst Matthijs

 

Overigens klinkt dit als....................MIJN Passat 2.3- V5 uit dec. 1999 ......de laatste 4500 km steeds vaker last van, maar ook weleens dagen dat ie er WEL zin in heeft en vrolijk 1000tpm loop ( i.p.v. de kwakkelende 700-800 tpm)

 

Uit welk jaar komt die van jou George?

 

Overigens vandaag met Vag-Com uitgelezen, maar een aantal blokken info werden niet gepresenteerd op de laptop van Jasper.

De stekker van de gasmengselregeling losgehaald leek 'even ' het slechte stationair lopen te verhelpen, maar na een aantal minuten begon hij weer minder goed te lopen.

Alle 5 bougiedoppen één voor één erafgerukt, maar met deze zoektocht naar de slechte cilinder ABSOLUUT niet niets kunne constateren >>>>>>>>>>hij bleef gewoon bij elke kabel die ik lostrok "EVEN SLECHT" stationair lopen. M.a.w je zou bij jou ook deze test eens uit kunnen halen om te zien of het tot dezelfde conclusie leid ( dat het idd een sensor/bekabeling/computer aansturing is )of er idd een 'slechte poot gevonden wordt bij jou. ( wel de kunststof kappen even weghalen en niet vergeten met een goed geïsoleerde tang de doppen één voor één los te trekken)

succes,

ik ben benieuwd wat je vind...sterkte ermee.

gr. Erwin

 

 

Erwin,

De auto is van 28 september 1999

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook de bougiedoppen erafgehaald, alles in orde.

 

Bij het optrekken gaat het gebruik soms naar 35 à 40 liter per 110 km.

Daarna zakt hij naar 11.

Normaal is dat 8.

Ondanks alle vernieuwingen gaat hij slechter lopen.

Morge probeer ik bij een VW dealer een afspraak te maken voor een uitlezing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook de bougiedoppen erafgehaald, alles in orde.

 

Bij het optrekken gaat het gebruik soms naar 35 à 40 liter per 110 km.

Daarna zakt hij naar 11.

Normaal is dat 8.

Ondanks alle vernieuwingen gaat hij slechter lopen.

Morge probeer ik bij een VW dealer een afspraak te maken voor een uitlezing.

 

 

Geen collegaclublid in de buurt met uitlees 'kennis' ?

07-08-2010 ( gisteren ; 15 km verderop bij een clublid geweest ). Bel anders eens kerel.

(ik heb je een pb-tje gestuurd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook veel van dit soort klachten gehad en dat lag aan de benzine.

Tankte altijd T....co en ben door de dealer geadviseerd V-power te gaan tanken. Dit hielp .... ?! ( bij mij )

Er werd ook gezocht naar lmm en lambdasonde maar deze gaven geen melding.

Hebben toen brandstofsysteem een keer helemaal schoongemaakt en die benzine geadviseerd.

Zit minder zwavel in wat beter zou zijn.....

 

Als iemand dit zou kunnen verklaren graag btw.

 

gr

Gert Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb sinds 2 maanden dezelfde probleem vw passat uit 1997 1.6 bij mij gebeurde het af en toe dat de motor even een paar seconden inhoud. en dat die bijna wilt uitvallen tijdens het inhouden maar vandaag maakte ik me een beetje zorgen ik kreeg dezelfde probleem met inhouden en hij wou steeds bijna uitvallen. als ik gas gaf zodat die niet uit moest vallen kwamen er rare geluiden uit de motor iets van pof pof pof.. ik ben maar gelijk weer teruggekeert naar huis :(

 

ben langs een vaste goedkope garage gegaan hij had niet veel tijd en is snel gaan kijken ( zonder testrit ) en hij zei dat mijn koppeling versleten is dat het daardoor komt ?

 

ik heb het over de LMM gehad maar hij zei dat het daar niks mee te maken zou hebben?

ik wist wel dat mijn koppelingsplaten eraan kwamen voor vervanging maar ik heb zelf het idee dat deze probleem van nu niks met de koppelingsplaten te maken heeft :S zou door versleten koppelingsplaten ook de auto willen uitvallen ?

 

huh ik heb de auto vanavond nodig :S ik hoop dat die mij niet opeens in de steek laat.. ben ook geen anwb lid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gasklep goed schoonmaken en opnieuw calibreren zal waarschijnlijk wel helpen. Vooral bij stationair lopen. Het is meestal dat of de temp-sensor.

 

V-power verhelpt misschien de symptomen maar niet het probleem. Motor moet goed lopen euro 95 van elk ieder tankstation in de benelux+.

 

Koppeling zou je merken als je toeren wel stijgen maar niet je snelheid. In de 5de zul je dat het eerste merken. Pof pof pof interpreteer ik als onverbrande benzine in de uitlaat die nog verbrand? Dan is de ontsteking niet goed. Aller eerst uitlezen door iemand met vag-com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn gasklephuis is 3 maanden geleden schoongemaakt ik heb het 2 weken geleden geprobeerd te resetten maar ik weet niet zeker of het is gelukt. ( want bij de handleiding staat dat je de eerste paar seconden de gasklephuis zou moeten horen maar ik hoorde niks )

zou je mij kunnen vertellen wat ik met vag-com zal uitlezen? ik heb de vag com kkl sinds 2 weken ben er nog niet zo goed mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met vag-com, engine --> measure block --> group 60(?). Daar moet adp. ok staan. Resetten door op switch to basic settings klikken. Alleen bij motor uit doen. Je zou de klep idd moeten horen tikken. Keer of 2-3.

 

Reinigen wil nog wel ns mislukken. Simpelweg omdat het niet gedaan wordt. Kijk daar goed heen.

 

Als julie er niet uitkomt zou ik een eigen topic openen of zoeken naar jullie type motor. Anders gaat dit zo verwarring scheppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoe kan ik mijn temp. sensor testen ?

en de LMM ?

 

 

Even over al die opmerkinge en verwijzingen naar de Lucht Massa Meter:

Ik heb eens zitten lezen in:

V5 handboek 23_v5_agz_eng:

 

228988390.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

M.a.w. zou je dus niet moeten merken......(?)

Wat ik wel gemerkt heb is dat ( in mijn geval> 95050km gelopen , maar wel 10 jaar oud) de dunne 3mm doorlaat rubberen slangetjes van en naar de carterontluchting en naar de sensoren 'verteerd' / 'vervuild' zijn. Ik denk dat een schoonmaakbeurt aldaar en het vernieuwen van slangen en gangbaar maken van de rotaryvalve, controleren van de temperatuursensor en naast een nieuw benzinefilter/ luchtfilter ( oliefilter) e.d. natuurlijk ook de carterontluchting zelf en het hele luchtinlaatgebeuren schoonmaken erg veel sores kan oplossen. Het is redelijk eenvoudig en sluit in ieder geval de voor de hand liggende zaken uit + de sensoren vinden het vast fijner :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je de image shack te omslachtig vind:

Effects of signal failure

In the event of failure of the air mass meter,

the engine management system computes a

substitute value. This emergency function is so

well adapted that the fitter cannot tell from the

running behaviour of the engine whether the air

mass meter is defective. This can only be done by

reading out the fault memory.

This means that the defect will be detected at the

latest during the exhaust emission test which

takes place every two years if not during the

routine service checks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met vag-com, engine --> measure block --> group 60(?). Daar moet adp. ok staan. Resetten door op switch to basic settings klikken. Alleen bij motor uit doen. Je zou de klep idd moeten horen tikken. Keer of 2-3.

 

Reinigen wil nog wel ns mislukken. Simpelweg omdat het niet gedaan wordt. Kijk daar goed heen.

 

Als julie er niet uitkomt zou ik een eigen topic openen of zoeken naar jullie type motor. Anders gaat dit zo verwarring scheppen.

 

 

bij een 1.6 kan het ook 090 of 096 of 098 zijn ipv 060. Tevens moet je eerst in Engine naar 10 Adaption, 00 Save en dan naar basic settings en die 060 etc proberen. als je ADP OK zit, contactsleutel eruit en 10 sec wachten

 

Koppeling veroorzaakt het ploffen iig niet. Eerder de LMM of een bobine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden