Ga naar inhoud
  • 0

Nokkenasslijtage V6 tdi coulanceregeling?


Smeerlap

Vraag

Hallo,

 

Ik heb allereerst de zoekfunctie gebruikt en heb redelijk veel gevonden,wie weet is het vergezocht maar is het misschien mogelijk om het op een coulanceregeling te gooien betreffende "slechte" nokkenassen van de V6 tdi? (motorcode AKN 2003)

Is Volkswagen hier in gebreke geweest middels materiaalfout en/of keuze?

 

Tevens heb ik verschillende garages gebeld over het vervangen van de nokkenassen en de distributieriem en de prijzen lopen redelijk uiteen van €1700,- incl. arbeidsloon (alleen nokkenas) tot €2900,- (nokkenas en distr. spanrollen e.d.)

Ik heb ook de aanbieding gezien bij Hartogtuning.

Maar ik wil het toch wat dichterbij bij huis zoeken (omg. Boxmeer)

 

Mijn Passat heeft er ondertussen iets meer dan 202dkm gelopen.

N.B. door het zeer warme weer hoor ik geen tikkend geluid en ook niet bij het starten/stationair lopen...

 

Groet,

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

2.5 V6 TDI: problemen met de nokkenassen, welk bouwjaar dan ook, welke motorcode dan ook. Er zijn in het verleden coulance's op los gelaten. Om aanspraak op dit verhaal te kunnen maken stelt de importeur een aantal voorwaarden, de auto mag de leeftijd van 4 jaar en de km.stand van 150.000dkm niet hebben overscheden, indien dit wel het geval is, gaat men spreken over gedeelde coulance dit houd in dat u dan zelf een gedeelte zult moeten betalen. Het probleem is niet de nokkenassen maar de slepers, deze waren van een te zacht materiaal waardoor deze zich ging aftekenen op de nokkenas met als gevolg van een vroegtijdige slijtage van de nokkenas.

 

bron: wiki.tdiclub.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tevens komen ze met het verhaal dat je wagen steeds in onderhoud bij de stealert moet zijn geweest.

Al met al een hoop regeltjes die ze bedacht hebben.

 

Maar niet echt de verantwoordelijkheid nemen voor een ondeugelijk produkt wat ze geleverd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tevens komen ze met het verhaal dat je wagen steeds in onderhoud bij de stealert moet zijn geweest.

Al met al een hoop regeltjes die ze bedacht hebben.

 

Maar niet echt de verantwoordelijkheid nemen voor een ondeugelijk produkt wat ze geleverd hebben.

 

Tja, ik kan in ieder geval aantonen dat deze altijd st(d)ealer onderhouden is, dus ik weet verder niet hoe het juridisch geregeld is qua coulance of gedeelde coulance!

Zou ik gewoon VW aansprakelijk kunnen stellen en gaan voor een gedeelde coulance'?

Misschien mensen van hier die ervaring ermee hebben?

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou eens kunnen informeren maar ik geef je weinig kans.

Zelf gehad met een A6, gevraagd hoe het opgelost zou worden als het zich bij zou voordoen.

 

Ze gaven me geen garanties als het zou voorkomen bij mijn wagen toen.

Dus niet echt duidelijkheid al het wel onder coulance zou vallen.

 

Terwijl de nokkenassen in backorder staan, en in pallets worden besteld.

 

Dus toen maar zelf een conclusie getrokken en de wagen verkocht.

Niet willen afwachten dat het probleem zich bij mij wou voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je zou eens kunnen informeren maar ik geef je weinig kans.

Zelf gehad met een A6, gevraagd hoe het opgelost zou worden als het zich bij zou voordoen.

 

Ze gaven me geen garanties als het zou voorkomen bij mijn wagen toen.

Dus niet echt duidelijkheid al het wel onder coulance zou vallen.

 

Terwijl de nokkenassen in backorder staan, en in pallets worden besteld.

 

Dus toen maar zelf een conclusie getrokken en de wagen verkocht.

Niet willen afwachten dat het probleem zich bij mij wou voordoen.

 

Je mag van een auto verwachten dat deze een bepaalde (economische) levensduur moet hebben, motorisch op draaiende, slijtende onderdelen?

Het is heel moeilijk om hier iets op internet te vinden en wanneer je aanspraak kan maken op een coulanceregeling juridisch gezien dus ik ga maar is bellen...

 

Edit:

 

Ik heb net gebeld met 2 verschillende VAG dealers en kwamen beide tot de conclusie dat ik niet in aanmerking kom voor een coulanceregeling simpelweg dat mijn Passat te oud is (2003), maar er was een mogelijkheid bij eigen dealer, voor een commerciële coulanceregeling.

 

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

 

Ja heb ik, maar na enkele mailwisselingen komt het erop neer dat het bouwjaar de bottleneck is :cry:

Vandaag naar Hans Weijs gereden in Elst (GLD) en die geven mij morgen of overmorgen uitsluitsel over hoeveel ik kwijt ben aan reparatie, er werd al een schatting gegeven dus dat laat ik maar even in het midden.

Overigens wel gevraagd dat ze gelijk de distributieriem e.d. meenemen met de vervanging van de nokkenassen/slepers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op het AUDI forum is heel veel geschreven over de 6 cyll. TDI's, ik heb met mijn A6 destijds hetzelfde probleem gehad met mijn 180 PK versie, gelukkig had ik nog BOVAG garantie.

Op dat forum is ook veel te lezen over herstelprijzen bij diverse dealers.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op het AUDI forum is heel veel geschreven over de 6 cyll. TDI's, ik heb met mijn A6 destijds hetzelfde probleem gehad met mijn 180 PK versie, gelukkig had ik nog BOVAG garantie.

Op dat forum is ook veel te lezen over herstelprijzen bij diverse dealers.

Succes.

 

Klopt,op het Audiforum heb ik een joekel van een thread gezien over de 2.5 TDI's en er staat een hoop info op.

Woensdag a.s. gaat mijn Passat naar de garage voor de nokkenassen/slepers en gelijk de distributieset erbij meegenomen dus komen we op een prijs van € 2600,- 2 daagjes werk.

Heb gevraagd om tevens de EGR,pomptiming en verstuivers na te laten kijken.

Al met al, een grote klus maar ik vind het de moeite waard om het te laten maken.

Daarna gaat de Passat voor een Koni-setje en andere velgen maar dat is een ander verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden