Ga naar inhoud
  • 0

Turbodruk valt weg...HELP!


jos klungers

Vraag

Beste mensen,

 

ik heb sinds kort een passat 3c van 2006. In de afgelopen weken is het volgende probleem meerdere keren voorgekomen:

 

Bij ongeveer 60/km uur blijkt ineens dat de turbo niet werkt, ik kan dan gas geven wat ik wil, maar de auto komt niet voorruit. Als ik de auto van het contact haal en opnieuw start is het probleem verdwenen, alleen blijft de auto dan wel een storing in de cruise control weergeven. Als ik de auto dan weer langere tijd van het contact haal, is ook de storing van de cruise control weer verdwenen. Ik heb overigens nog niet gehad dat deze storing tijdens het rijden ontstaat.

 

Inmiddels heeft mijn garage een nieuwe EGR klep geplaatst, want de VAGCOM, zou deze storing hebben aangegeven. Toch heb ik inmiddels al weer twee keer het bovenstaande probleem gehad, dus het probleem is nog niet verholpen.

 

Wie herkent dit probleem en waar zou de oorzaak kunnen liggen??

 

Met vriendelijke groet,

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb soortgelijk meegemaakt in mijn 3BG, dit euvel was onstaan bij de VW dealer na onderhoud. Onder de kap was een vacuumslang net onder het raam niet goed gemonteerd en zoog valse lucht bij optrekken / rijden, nadat ik deze zelf weer goed heb gemonteerd had ik geen probleem.

 

Succes, en hoop dat het een kleinigheid zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ten eerste bdankt voor jullie reacties.

 

Inmiddels is de auto bij de VW dealer geweest en deze hebben wel een storing kunnen vinden, maar geen oorzaak hiervoor gevonden. Ze hebben een software update uitgevoerd, waarna het probleem 1,5 week is weggebleven. Toch vanavond weer dezelfde storing...Wat kan het nu toch zijn?

 

NB: vlak voor de software update had ik bijna dagelijks het bovenstaande probleem en na de update 1,5 geen storing...toch ook bijzonder...

 

Groeten jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ten eerste bdankt voor jullie reacties.

 

Inmiddels is de auto bij de VW dealer geweest en deze hebben wel een storing kunnen vinden, maar geen oorzaak hiervoor gevonden. Ze hebben een software update uitgevoerd, waarna het probleem 1,5 week is weggebleven. Toch vanavond weer dezelfde storing...Wat kan het nu toch zijn?

 

NB: vlak voor de software update had ik bijna dagelijks het bovenstaande probleem en na de update 1,5 geen storing...toch ook bijzonder...

 

Groeten jos

 

Onvoorstelbaar dat ze met een softwareupdate een mechanische storing op willen lossen....

 

99% kans dat de turbo gewoon vastzit (de schoepen althans), dit is te verhelpen door de turbo schoon te (laten) maken. Hopelijk geen koelmiddelverlies?

 

Groeten,

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ten eerste bdankt voor jullie reacties.

 

Inmiddels is de auto bij de VW dealer geweest en deze hebben wel een storing kunnen vinden, maar geen oorzaak hiervoor gevonden. Ze hebben een software update uitgevoerd, waarna het probleem 1,5 week is weggebleven. Toch vanavond weer dezelfde storing...Wat kan het nu toch zijn?

 

NB: vlak voor de software update had ik bijna dagelijks het bovenstaande probleem en na de update 1,5 geen storing...toch ook bijzonder...

 

Groeten jos

 

Wat voor storing precies? We weten nu nl. nog steeds niks muv dat je een softwareupdate hebt gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden