Ga naar inhoud
  • 0

lichtsensor passat


bweetle

Vraag

ik heb sinds het begin van de week mijn bluemotion met lichtsensor ,

nu heb ik gemerkt als ik op de snelweg rij dat mijn lichten ook aangaan , (ik denk vanaf een bapaalde snelheid)

in het midden van de dag met veel zon

hebben jullie dit ook ? (waar moet dit ingesteld worden ?)

 

Dit stoort me enorm vermits mijn rns dan ook in nachtmodus gaat, als het donker is dan stoort me dit niet maar wel in de dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik las op het Duitse forum van motor-talk dat de snelheid-functie uitgeschakeld kan worden, hoe dat moet staat er alleen niet bij. Het is aan of uit, de snelheid kan niet anders ingesteld worden volgens onze Duitse vrienden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de lichtsensor programmeren voor 'autobahnlicht' of niet... de snelheid is altijd 140 km/u en kan niet gewijzigd worden. De lichten gaan terug uit als je 80 km/u rijdt geloof ik.

 

Coderen :

 

09 - Central electronics

Subsysteem RLS

 

om je codering om te zetten van hex naar dec gebruik je gewoon de rekenmachine van je pc (wetenschappelijk).

 

Voorbeeld van codering : 00217165 (dec) = 03504D (hex)

Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Correctiewaarde regensensor is 77%

Byte 01 = 50 (hex) = 80 (dec) = Correctiewaarde lichtsensor is 80%

Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02 = Opties 01 (Highway Licht) en 02 (Regenlicht)

 

Dus als je byte 02 veranderd van 03 - 01 = 02 heb je alleen nog regenlicht (wanneer de ruitenwissers 4 x na elkaar gaan zonder tussenpauze gaan de lichten aan)

 

Terug omrekenen naar decimaal en je nieuwe code wordt dan 02504D (hex) = 00151629 (dec), je hebt dan gewoon 'autolight' in tunnels, zonder rekening te houden met de snelheid....

 

Als je bij byte 2 04 opteld is je sensor geprogrammeerd voor regensluiten (moet ook nog aangezet worden in comfort unit) - zelfde manier van berekenen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden