Ga naar inhoud

Hoop nieuwe gadgets vezameld


Dflector

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

na een klein jaartje sinds mijn laatste post hier wil ik jullie toch graag weer op de hoogte houden van mijn mods.

Voor de mensen die zich mij niet kunnen herinneren of die er later bij zijn gekomen staan hieronder de voorstel en mod links:

 

De voorstel viewtopic.php?f=104&t=30058&hilit=dflector&id=57e84eb7864eac8a18a367433063be04

Drl koplampen op 3b viewtopic.php?f=110&t=30133

Embleemloze grill, zwarte led achterlichten, led kentekenplaat verlichting viewtopic.php?f=110&t=30155

Xenon 8000k viewtopic.php?f=110&t=30342

Typeplaatjes verwijderd viewtopic.php?f=110&t=30343&id=57e84eb7864eac8a18a367433063be04

 

Tussen de zomer en herfst 2009 zijn er helaas wat onderhouds en reparatie werkzaamheden geweest waardoor er even geen ruimte was voor mods :(

Na wat tegenslagen en zo een 800 euro verder kon ik gelukkig weer verder en heb tijdens de winter de volgende 5 mods kunnen doen:

 

- Koni sportkit - 4cm verlaging

- Shortstick antenne en socket vervangen door de Mk5 shark antenne

- Dakverlenger

- Mk5 electrische spiegels+ smoke Inpro knipperlichtkapjes

- Middenarmsteun ingebouwd

 

Helaas is mijn pc eerder dit jaar flink gecrashed waardoor...je raad het al...bijna al mijn foto's van voor en tijdens verloren zijn gegaan die ik elke keer gemaakt had :x

Ook dit had het gevolg dat er een nieuwe pc gekocht moest worden en ik sindsdien nu braaf elke week dus back ups maak :wink:

 

Hier dan toch enkele foto's:

 

GroteFoto-LMFBFXDA.jpg

GroteFoto-YCSENK7K.jpg

GroteFoto-8K7X4WEG.jpg

GroteFoto-U63XJGKK.jpg

 

Toen was het even rustig aan doen om weer te sparen voor de volgende fase van mijn project namelijk:

 

- Verlengen van de motorkap+spuiten

- 2 nieuwe schermen met luchtsleuven+spuiten

- 4 deuren en 2 achterschermen deuk-krasvrij maken en opnieuw overspuiten

- nieuwe stootlijsten op deuren+spuiten

 

Na 3 maanden was het dan eindelijk zover! Ook de benodigde onderdelen waren binnen en compleet zodat het modificeren kon beginnen :)

Natuurlijk kon ik het niet laten om zo nu en dan even langs de spuiter te rijden om foto's te maken maar ik was telkens snel weer weg want het is geen pretje om mijn passie in die staat daar te zien staan(de foto's spreken boekdelen) :shock:

 

GroteFoto-KLB6OCPG.jpg

GroteFoto-8BPXZANR.jpg

GroteFoto-3DDOAUIZ.jpg

GroteFoto-M8UNFFZP.jpg

GroteFoto-TG8DCZHK.jpg

GroteFoto-RIFYAMXG.jpg

GroteFoto-CUUKLBFT.jpg

GroteFoto-JTVD74SI.jpg

GroteFoto-47RXFA8X.jpg

 

Enkele weken geleden kreeg ik het telefoontje waar ik op zat te wachten...mijn passie was klaar en kreeg nog even een was/wax beurt 8-)

Eenmaal thuis liep ik om de auto heen om te zien of het de kant op gaat die ik voor ogen heb en daarbij besloot ik dat ik toch maar weer andere achterlichten erop ging zetten.

Op dat moment had ik de originele veruild voor de zwarte led versie maar de rode led versie zou em beter staan.

Dezelfde avond dus meteen een bestelling gedaan en 3 dagen later kon ik ze gaan monteren(wel eerst afgekit natuurlijk).

 

Zie het verschil:

 

GroteFoto-OMVC8XQX.jpg

GroteFoto-O6CQRH8V.jpg

 

Aangezien ik graag de indruk wek dat het om een speciale uitvoering gaat, passen de rode led achterlichten beter bij mijn auto. Ze zien er ook een beetje uit alsof het een upgrade versie zijn van de originele zonder dat ze echt opzichtig ogen zoals die zwarte versie.

 

Gisteren heb ik em weer helemaal gewassen en gewaxt en vandaag wat foto's gemaakt:

 

GroteFoto-PJDVYK8G.jpg

GroteFoto-7EHXURUL.jpg

GroteFoto-RN7G3QSM.jpg

GroteFoto-XZT3YDNK.jpg

GroteFoto-ME4UWE3I.jpg

GroteFoto-WQINEOPA.jpg

 

Uiteraard ben ik nog niet helemaal klaar, aankomende maand komen de velgen en skirts eronder en dan is het wel even genoeg geweest met de grote uitgaven voor dit jaar(zeg ik nou wel maareh....tsjah...laten we zeggen totdat de jeukpoeder weer aangevuld is! :angel:

 

Groeten Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 145
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik vind allen de luchthappen (kieuwen) niet echt mooi maar de motorkapverlenger staat hem goed.

ben wel benieuwd hoe hij is als ie verlaagd is en met een paar mooie velgen eronder eruit ziet.

gr dennis

 

maar je bent wel goed bezig toppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je eigenlijk de deurlijsten wel laten spuiten, maar de bumperstrips niet?

Als je dan toch bezig bent had je die ook meteen kunnen doen.. :wink:

 

En even de trekhaak eronder vandaan..!

 

Verder maak je er wel iets aparts van!

Zowel de voor als achterbumper zullen namelijk vervangen worden, dit staat nog op de planning :wink:

Tsjah de trekhaak...eerlijk gezegd wil ik het functionele graag nog even behouden, wel zit ik er aan te denken om de stekkerdoos te laten vervangen door een zwarte en de trekhaak zelf deels te demonteren.

 

@passarjen: het zijn smoke glaasjes van Inpro, je vind ze via passatplus: http://www.passatplus.de/umbauteile/aus ... piegel.htm en anders wel op ebay: http://cgi.ebay.nl/Spiegelblinker-VW-Eo ... 35aa609d45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Doordat de distributieriem van onze 2de auto(Polo 6n) vorige maand eraf gelopen was en dit dus flinke kosten met zich meebracht, moest mijn projectje even op zich wachten :(

 

Ondertussen is onze kleine p weer gemaakt en is het weer tijd om verder te gaan met de mods.

 

Van de week de Green Twister kit besteld voor een betere luchtaan/toevoer.

DW006.jpg

Als het weer van het weekend meezit wordt deze mod gedaan, benieuwd naar het resultaat hiervan!

 

Vanmiddag ook even langs de velgenboer geweest om de Interlagos en Golf 6 gti 10 spaaks te bekijken maar vond het uiteindelijk niet helemaal passen in het geheel van wat ik voor ogen heb :|

De nieuwe concept velgen van de Audi RS4 vond ik echter beter bij mijn passie staan en heb deze dus ook meteen besteld.

RS4_Black_Large.jpg

18 Inch New RS4 black Polished + Dunlop SP-9090 225/40/18

 

Maandag bellen om ze op te halen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een drukke weekend te hebben gehad, ben ik deze week meteen maar goed begonnen.

Gisteren bij de velgenboer mijn RS4 velgen en Dunlop banden opgehaald en ben met een blij gezicht weer naar huis gereden, eenmaal thuis wachtte nog een aangename verrassing op me: de bestelde Votex replica side skirts waren bezorgd! :)

 

Dus hop die velgen uitgeladen en meteen met de side skirts naar de spuiter gereden, daar gelijk ook die zwarte kunstof/rubber deurkappen eraf geschroeft en ook daar gelaten om ze te laten spuiten.

 

Votex replica sideskirts:

4680710496_44a154ee04.jpg

 

Ik meen dat er nog iemand hier deze sideskirts heeft,op een goud/geelkleurige passat 3b variant, die van matthijs toch? :embarassed:

 

Op de terugweg ook even naar de Profile gereden om een afspraak te maken om em uit te lijnen.

Weer thuis aangekomen gelijk de krik eronder gezet en heb ik de nieuwe velgen meteen eronder gezet, dit bleef echter niet onopgemerkt waardoor ik niet veel later een x aantal kijkers bij me had staan maar meehelpen ho maar :roll:

 

Vanmiddag dus de auto laten uitlijnen, flink gewassen en toen snel even wat foto's gemaakt...

 

GroteFoto-GCYCC3T7.jpg

GroteFoto-AE47YNGN.jpg

GroteFoto-ZAO3JSHG.jpg

GroteFoto-FSZQUWB3.jpg

GroteFoto-IOEBK8MK.jpg

 

Van de weekend zullen de deurkappen en sideskirts gespoten zijn en gaan we ze monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt mannen! :)

 

Ik heb alvast foto's opgezocht van beide passat 3b's met de Votex(look) sideskirts om alvast een indruk te krijgen van hoe het zou staan:

 

passatb5sideskirts.jpg

9585b1e661a2d0b4fdff70315e98f6047178f51ec3cefe359ab567687fb7928e006adbc22c61389ebbdb5a9936513380f77f72844f370398&s=500

 

Deze passen ook op beide 3bg uitvoeringen en geeft em daardoor net iets meer body vind ik :wink:

 

Hieronder zoals ze op een 3bg staan:

 

5664380022_large.jpg

4006001528_ef7cfb670e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag had ik besloten om de binnenkant maar weer eens schoon te maken, dus gewapend met een emmer met sopje voor de ramen en de stofzuiger ben ik aan de slag gegaan.

Na een 1,5 uur flink bezig te zijn geweest en weer heerlijk ruikende en schone ramen te hebben besloot ik om de vwpassat.nl stickers te plakken :)

Na wat gepriegel en klooien heb ik ze er uiteindelijk mooi op gekregen, 1 helaas wel met een kleine schuine afwijking maar dat valt niet echt op gelukkig :roll:

 

Na het avond eten ben ik toch maar weer naar buiten gegaan om de Green Twister airkit te monteren.

Het demonteren van de originele filterkast en toebehoren was snel gedaan en keek nu tegen een groot leeg gat aan.

Deze zat vol met zand, stof, smeer en smurrie dus dit heb ik even schoon gemaakt zodat het er weer verzorgd uit ziet.

 

Toen het monteren van de Green Twister, dit was ook vrij eenvoudig en zelfs het vastzetten van het meegeleverde bevestigingsbeugeltje was heel logisch :P

De flexibele aanzuigbuis die aan de Twisterbox zit heb ik achter 1 van de bumperlamellen vastgezet en klaar was deze mod!

 

Al met al ziet dit er nu niet alleen sporty uit, hij reageert nu beter op het gaspedaal, trekt wat feller op en maakt ook nog eens een wat zwaarder geluid bij het optrekken 8-)

 

Aangezien ik geen v5 of v6 blok heb is dit een leuke en niet zo dure upgrade om em net iets meer te laten grommen :angel:

 

Foto's volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder de beloofde foto's:

 

VWPassat.nl stickers geplakt op de achterste 2 zijruitjes

GroteFoto-Y4T8V36Q.jpg

GroteFoto-EAEO6UIE.jpg

 

De Green Twister airbox

GroteFoto-VSUEA8BO.jpg

GroteFoto-MOSNY8ZT.jpg

GroteFoto-ZERWQZCS.jpg

GroteFoto-QNTHXKXL.jpg

 

Na het zien van deze foto's zie ik weer nieuwe mods aankomen:

- afdekkappen van de 3bg en de v6 :wink:

 

Eerst maar die gespoten deurkappen en sideskirts monteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb speciaal geregistreerd om te weten wat je allemaal gebruikt hebt en waar je het bestelde.

Volgende maand ben ik ook eigenaar van een 3b of 3bg.

Wordt toch ook aangeduid als 5B of 5.5 ? Ja toch?

 

Ik zoek de votex kit, waar kan je die krijgen? Ik kan trouwens ook nergens zo'n mooie dakverlenger vanachter vinden.

De achterbumper daar ben ik nog niet uit. Is die votex kit nu met zo'n langwerpig gat er in of is die min of meer standaard?

De foto zoals je ze op deze pagina gezet hebt (de grijze wagen, de eerste foto) is magie, zo zou ik hem willen omvormen maar dan met 19 inchers en een shroefkitje.

Trouwens als ik op de Duitse volkswagen originele toebehoren site kijk zie ik deze kit gewwon staan:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/shop/ ... t-NSW.html

 

Is dat niet gewwon de Votex?

 

mvg,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Marc,

 

welkom op het forum!

Stel je straks ook even voor bij Ik ben en Ik rij zodat we dan ook weten met wie we te maken hebben en waarin je rijd :wink:

De europese benaming van een passat uit 97 t/m 2000 is 3B in amerika is dat B5, de versie erna de 3BG alias B5.5 is van 2001 t/m 2005 meen ik.

De originele votex kits zoals op die link van je zijn te bestellen via de dealer, wil je echter wat minder geld uitgeven dan zijn er nog altijd de replica's of styling producten.

Kies je voor dat laatste zoals ik(OEM+ style), kies dan wel voor een merk fabrikant omdat er nogal kwaliteit verschil is in polyester,afwerking en pasvorm.

 

CSR dakverlenger http://de.csr-shop.info/public/catalog_ ... d=11279552

Votex replica sideskirts http://cgi.ebay.nl/SEITENSCHWELLER-fur- ... beh%C3%B6r

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je straks ook even voor bij Ik ben en Ik rij zodat we dan ook weten met wie we te maken hebben en waarin je rijd :wink:

 

Will do that.

 

Van harte bedankt voor de info en de links en dat is inderdaad dat dakverlengertje wat ik zocht. Zie maar eens hetgeen ik zal posten bij hetgeen je vroeg hierboven.

Ik zat vooral de laatste dagen te lezen bij dat Amerikaans forum. forums.vwvortex.com. En dan kom ik ineens hierop terecht via google omdat ik zocht op die votex kit/replica's. Deze hele post stond ergens bovenaan de zoeklijst en kijk, hier krijg ik direct mooie info in plaats van uren te verdoen met zoeken.

Je bent in elk geval goed bezig.

 

groet,

M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken geduldig te heben gewacht was het dan eindelijk zover gekomen; de montage van de gespoten deurkappen en de Votex look sideskirts!

 

Zaterdag morgen zou ik samen met de spuiter het klusje gaan klaren en was om 9:15 op de zaak, voor de deurkappen had ik al +/- 20 nieuwe bevestigingsclipjes gekocht en begon ze al ijverig te vervangen.

Over het monteren nam ik rustig de tijd want het zou erg zonde zijn als de lak zou scheuren op het rubbere gedeelte en dan was ik weer terug bij af :(

 

Hierna waren de skirts aan de beurt dus begonnen we deze los te maken(wat een schroefjes zeg, ik meen zo een 18 per kant!)want de nieuwe kunnen er niet overheen geplaatst worden.

Zoals bij vrijwel alles wat aftermarket is past iets net of net niet, dus moesten we onder spanning en een hoop kit de skirts monteren en direct vasttapen.

 

Dit alles was zo een 2 uur werk en heb em toen daar maar laten staan om de kit te laten drogen, natuurlijk wel even een sneak preview gemaakt met mijn telefoon:

 

GroteFoto-CHSMBPBT.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden