Ga naar inhoud
  • 0

Motor of dsg rammel,vliegwiel ?


vdveen

Vraag

Een mede passatrijder in de kenniskring heeft het volgende probleem

 

wie heeft er enig idee of uitleg voor het volgende probleem,

 

Bij koude motor-versnellingsbak,komt er een rammel uit de buurt van Bak-Motor die alleen wegvalt

op het moment dat de hendel uit P of N is.

 

Dit betreft een Dsg-met 2.0 tdi 6 bak.

 

Kan het niet thuisbrengen,zit zelf te denken aan massavliegwiel maar kan de combinatie met de stand van de hendel niet thuisbrengen, iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het een mechanische rammel?

Het zou zo kunnen zijn dat je tandempomp niet helemaal fris meer is. Dan wordt de rammel weggenomen als je iets gas geeft.

Je kunt dus kijken of als is in P of N staat en je geeft wat gas dat de rammel weg is. Je kunt ook de airco en de achterruitverwarming inschakelen geeft ook een grotere belasting.

 

Je zou je brandstoffilter even kunnen controleren of deze zwart is. 5 torx boutjes los, schroevendraaier tussen het afgeplatte gedeelte en dan kun je de bovenkant wegklappen met alle slangen erop laten.

Dan kun je het brandstoffilter eruit halen en kijken of ie zwart is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Brandstoffilter is de laatste beurt gecontroleerd,geen bijzonderheden te zien wat olie betreft,een kleine lichte viezigheid aan de binnenkant van het filter huis,maar niet schokkend,filter was niet doordrenkt van olie.

 

Na een lange rit is er niks te horen,ook geen trekklachten als ik het in de tandempomp zou moeten zoeken.

 

wel is er een lichte resonatie hoorbaar bij door acceleren op bijv de snelweg bij doorbelasten van de motor?

 

Zoja als het vliegiwel is is dit een speciale uitvoering bij een dsg??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het niet het druklager?

Ik neem aan dat een DSG die ook gewoon heeft.

Bij normale bakken verdwijnt dat geluid bij het intrappen van de koppeling.

Een DGS staat bij P en N neutraal en koppeling onbediend.

 

Alleen lees ik nu dat het alleen bij koude motor is.

Een druklager hoor je volgens mij altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf geen idee hoe het zou zitten,weet van een massavliegwiel bij een normale handbak,dat er een druklager in zit,hoe dit bij een dsg zit een goeie vraag,

misschien een mede forumlid enig idee,en of dit zelf te doen is om te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... wat zie ik nu in je onderschrift.. optimalisatie van je bak door TVS?

Op hoeveel koppel hebben ze je motor/chip begrenst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn wagen had ook die rammel,zelfde motor en bak.

 

als ie koud is is 't duidelijk te horen, en na een kort ritje bijna niet meer.

en idd in z'n versnelling hoor je 't minder.

't geluid lijkt op een slecht lager van de distributie ofzo, maar 't bleek van

een stuk vliegwiel te zijn.

 

voor de rest merk je er weinig van,maar na reparatie merk je wel degelijk verschil.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had zelf een vergelijkbaar probleem wat na verloop van tijd verergerde. Een rammel welke enigzins verdween nadat de motor op temperatuur kwam.

 

Bij mij bleek het inderdaad 2massa vliegwiel te zijn. Ik rij nu ruim een maand en ongeveer 1.000 km. na de reparatie mee rond en nergens last meer van.

 

Wel een tip indien het inderdaad het 2massa vliegwiel is, in Duitsland kopen bespaart je enorm veel geld.

 

gr,

 

Erhan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn de rijeigenschappen met wegrijden ook vervanderd na het vervangen van het vliegwiel?

 

hij is zuiniger en gaat weer als een kanon :)

vóór de reparatie had ie maar moeite om op de 200 te komen

 

hij heeft vande week meer dan 200k afgelegd en hij rijd nog als nieuw,

zit nog helemaal heppie in mn passatje 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vliegwiel samen met de koppeling is geloof ik iets van €900,- (zag ik toevallig vanmiddag op dit forum). Vliegwiel is los al iets van €400,- oid...

 

 

Voor € 400,= een nieuw vliegwiel??? Mag jij ze aan mij leveren.....

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sachs set, 2m vliegwiel en koppelingsset kost iets van 910 euro.. wat de verhoudings is in die set weet ik niet maar ga maar uit van 500-550 voor dat 2m vliegwiel en de rest voor de koppelingsset, waarschijnlijk was dat een bericht van mij, set was voor een AVB motor.. de prijs kan dus niet zonder meer overgenomen worden voor een DSG bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik meende dat bij de dealer op het scherm te hebben gezien in DE, maar was destijds voor een 1.9tdi.... of 340 of 440 euro's. Of dat in of ex de btw is weet ik niet.

 

Kan dit altijd even navragen, als dat zoveel scheelt kunnen we elkaar natuurlijk helpen op dit forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb precies het zelfde probleem, het gerammel in de P of N. Hoogstwaarschijnlijk ook de vliegwiel. Als ik deze wil vervangen, is het dan alleen voldoende om de 2m vliegwiel te vervangen, of moet dit samen met de koppeling? Heeft er iemand nog een goedkoop adres (evt duitsland)?

 

Alvast bedankt,

 

Gr Emre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden