evertt Geplaatst 3 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 juni, 2010 Geachte, Ik heb volgens de website van Gerrit Speek bij mijn onderhoud mijn verstuivers eens bekeken. de waarden gaan stillaan naar 1, kan dit door iemand beoordeeld worden?? maw zijn deze afwijkingen binnen de grenzen of wordt het stillaan een probleem? Ik heb een nieuwe wagen bekeken en die zatten rond de 0.3 log vw 27-5-2010.doc alvast bedank voor hulp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 juni, 2010 Ik vind er wel veel verschil tussen zitten, de 2e is de nul-waarde waar de rest op afregeld geloof ik maar de verschillen zijn wel erg groot tussen 1, 3 en 4 lijkt me zo.. Ik kam het morgen bij mijn Passat wel ff checken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Heb ook wel aardige verschillen, bij mij staat cil3 op nul. Is een 2.0tdi blok pd Wat houden deze waardes precies in? log.doc Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 dat is nmw de ingespoten hoeveelheid brandstof per cyl/per slag Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 4 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2010 Wat trouwens ook wel handig om te weten is, is wat de tolerantie is voor jouw motor. Ik heb er ook een 1 of 2 die zo rond 1 a 1.5 hangen, aan de andere kant is de tolerantie in mijn geval (AVB motor, 3BG) -2.8 tot 2.8. Wat het allemaal betekent praktisch gezien weet ik niet (m'n motor loopt nog lekker tenslotte...) Je kan trouwens ook naar kanaal 018 kijken (indien van toepassing), in mijn geval zegt de label file over kanaal 18 18: PD valve status(after 1 min idling- coolant>80°C) if != 0, inoperative valve/open circuit/lack of fuel/air bubbles in the lines Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 evertt Geplaatst 12 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juni, 2010 Bedankt voor jullie reacties. wat het betekend? het motormanagement probeert verschillen die er zijn per cilinder ( inspuitvariaties, compressie etc) op te vangen door de éné injector meer te laten inspuiten dan de andere waar dat nodig is zodat de kracht over de vier cilinders gelijk is. Dit zegt in wezen niets over de versuivers maar geeft wel een indicatie. Bij stationair toerental zijn de genoemde verschillen het grootste. Het getal dat je ziet is de afwijking van het gemiddelde. Er is één cilinder die de nulmeting aangeeft en het totaal vormt nul daar het over de gemiddelde afwijking gaat. beter uitgelegt door Gerrit http://www.gerritspeek.nl/vag-com_verstuivers.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
evertt
Geachte,
Ik heb volgens de website van Gerrit Speek bij mijn onderhoud mijn verstuivers eens bekeken.
de waarden gaan stillaan naar 1, kan dit door iemand beoordeeld worden??
maw zijn deze afwijkingen binnen de grenzen of wordt het stillaan een probleem?
Ik heb een nieuwe wagen bekeken en die zatten rond de 0.3
log vw 27-5-2010.doc
alvast bedank voor hulp
Link naar reactie
Delen op andere sites
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten