Ga naar inhoud
  • 0

(Update) Passat 3C 105pk --> 140 pk


PassatSportline

Vraag

Vanmorgen naar GJ Mensen tuning geweest in stadskanaal om de auto te laten chippen.. en ik moet zeggen, WOW!

 

Vindt het resultaat geweldig heb welliswaar geen chip op maat maar gewoon een standaard 35 pk extra, wat een verschil.. De auto trekt gewoon veel sneller op! Natuurlijk heb ik gelijk even wat rondgereden en op de snelweg met een snelheid van 140km/h verbuikte de auto maar 5.0l/100km, voorheen was dit 6,5l/100km.. Had het niet verwacht dat het zo erg zou verschillen.. Bij deze jullie bedankt en me vader bedankt dat hij heeft betaald :D..

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal gebruik je het extra vermogen maar een klein deel van de tijd.

Dus gewoon lekker rijden en je niet druk maken.

Je zal merken dat de auto niet extreem veel sneller is, maar het gaat gewoon veeeel makkelijker.

Het enige wat ik zelf doe is niet lange tijd op topsnelheid rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Normaal gebruik je het extra vermogen maar een klein deel van de tijd.

Dus gewoon lekker rijden en je niet druk maken.

Je zal merken dat de auto niet extreem veel sneller is, maar het gaat gewoon veeeel makkelijker.

Het enige wat ik zelf doe is niet lange tijd op topsnelheid rijden.

 

Waarom niet lang op topsnelheid rijden? Ik ga binnenkort op vakantie ik zou wel graag in duitsland vol gas trappen voor 6 uurtjes lang ongeveer. Vorig jaar geen problemen mee gehad. Zou de turboslang eruit kunnen vliegen?

 

Ja, de garagedeur open doen.

 

Ik ga er van uit dat die al open staat aankomende zaterdag aangezien het 22 graden zou gaan worden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat je dan de motor >100% van het normale vermogen belast.

Er zit altijd een ruime marge daarin, maar ik heb geen zin in verbrande kleppen of zo.

Zoiets hoeft niet te gebeuren, maar bij 6 uur planken wordt alles wel wat op de proef gesteld.

Met 180 schiet je ook best op en dat scheelt in verbruik (bij mij 1/10 ipv 1/6 blij plankgas) en de materiaal belasting blijft binnen de perken.

6 Uur planken zou ik overigens ook niet met een niet-gechipte auto doen, ook al moet dat kunnen.

Mmmm ik wordt oud, vroeguh deed ik dat wel, maar toen waren mijn auto's ook wat minder duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden