Weet iemand mij te vertellen waar de drukschakelaar en de serieweerstand zit, die de ventilator achter de airco radiateur aan en uit schakelt?
De hele airco is inmiddels vervangen omdat de compressor was vastgelopen. Gevolg: metaaldelen in het circuit, dus alles vervangen waar de koelvloeistof door loopt. Zal wel een dure grap worden: Verdamper, compressor, fan, condensor, doorspoelen en vullen.
De rekening heb ik nog niet, omdat die fan het dus nog niet doet zoals het hoort en dus de boel nog niet echt gerepareerd is. De garage moet nog verder zoeken en heeft de fan nu maar voorlopig permanent op de geschakelde 12V accuspanning gezet na het contaktslot.
Omdat ik zelf ook redelijk handig ben, denk ik graag ook mee. Komt bij dat elektronica voor mij ook bekend terrein is.
Ik heb daarom het hele schema doorgelopen waarom deze fan niet draait. Alles werkt, zoals de aansturing van de relais voor snelle en langzame stand van de fan, de 40A zekering en dus ook de fan zelf. De enige twee componenten die ik niet kan vinden zijn de dubbele drukschakelaar die waarschijnlijk in de airco leiding moet zitten en een voorschakelweerstand.
Als ik weet waar die zitten, zou ik ze even kunnen overbruggen om te zien of de fan dan wel aanspringt.
Voor zover ik kan bedenken zijn dit de enige componenten die nog defect kunnen zijn.
Ik zou erg geholpen zijn met een antwoord. Bedankt al vast.
Het betreft een VW Passat Diesel TDI sportline 6 versnellingen 130pk uit 2003.
Een verder fantastiche auto waarvan ik eigenlijk nooit afstand wil doen omdat hij zo lekker ( zuinig ) rijdt. Vandaar mijn noodkreet.
Overigens nog een vraag over het sport onderstel: De vering is inmiddels nogal slap geworden, zodat de auto met regelmaat bij verkeersdrempels met de bodem over de straat stuitert. Weet iemand een betaalbaar setje schroefveren voor deze auto?
Vraag
KeesD
Weet iemand mij te vertellen waar de drukschakelaar en de serieweerstand zit, die de ventilator achter de airco radiateur aan en uit schakelt?
De hele airco is inmiddels vervangen omdat de compressor was vastgelopen. Gevolg: metaaldelen in het circuit, dus alles vervangen waar de koelvloeistof door loopt. Zal wel een dure grap worden: Verdamper, compressor, fan, condensor, doorspoelen en vullen.
De rekening heb ik nog niet, omdat die fan het dus nog niet doet zoals het hoort en dus de boel nog niet echt gerepareerd is. De garage moet nog verder zoeken en heeft de fan nu maar voorlopig permanent op de geschakelde 12V accuspanning gezet na het contaktslot.
Omdat ik zelf ook redelijk handig ben, denk ik graag ook mee. Komt bij dat elektronica voor mij ook bekend terrein is.
Ik heb daarom het hele schema doorgelopen waarom deze fan niet draait. Alles werkt, zoals de aansturing van de relais voor snelle en langzame stand van de fan, de 40A zekering en dus ook de fan zelf. De enige twee componenten die ik niet kan vinden zijn de dubbele drukschakelaar die waarschijnlijk in de airco leiding moet zitten en een voorschakelweerstand.
Als ik weet waar die zitten, zou ik ze even kunnen overbruggen om te zien of de fan dan wel aanspringt.
Voor zover ik kan bedenken zijn dit de enige componenten die nog defect kunnen zijn.
Ik zou erg geholpen zijn met een antwoord. Bedankt al vast.
Het betreft een VW Passat Diesel TDI sportline 6 versnellingen 130pk uit 2003.
Een verder fantastiche auto waarvan ik eigenlijk nooit afstand wil doen omdat hij zo lekker ( zuinig ) rijdt. Vandaar mijn noodkreet.
Overigens nog een vraag over het sport onderstel: De vering is inmiddels nogal slap geworden, zodat de auto met regelmaat bij verkeersdrempels met de bodem over de straat stuitert. Weet iemand een betaalbaar setje schroefveren voor deze auto?
Al vast bedankt voor jullie reacties.
Kees
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten