Ga naar inhoud
  • 0

Achterraam


mboomsma

Vraag

Mijn linker achterraam gaat ineens niet meer open, de motor draait wel naar beneden, maar het raam blijft staan. Met de hand kun je hem nu omlaag drukken. Schuif je met de hand het raam weer omhoog en draai je de motor ook helemaal omhoog dan blokkeert hij het raam gelukkig wel.

Hoe kan dit? Zit het raam in een frame gekit ofzo, dat hij daar uit los is geraakt?

Hoe krijg je het deurpaneel verwijdert. Ik krijg alleen nog maar de schroeven uit de deurgreep, en ja om nou grof geweld te gebruiken.

 

Wieowie weet raad

 

grtn Mathieu

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou daar was ik weer!

Note:

Ik heb mijn achterportier los gemaakt voor ombouw van slingers naar electrisch, zo doende zijn de foto's van mijn bekleding waar nog de slingers eraan zit.

 

Het volgende:

Zorg eerst dat je raam naarboven zit en plak hem met 2! ducktapes vast zit en laat dan het raammotor je "raam" naar beneden gaan. want zoals je al zei je raam moet je met je hand naarbeneden duwen, en dat komt goed uit in jou geval.

 

Maak eerst je bekleding los, aan de onderkant zit een torx, die eerst losmaken.

23tnix4.jpg

dan haal je de deurgreep los:

23tnm3b.jpg

(heel voorzichtig)

23tnnv7.jpg

Dan haalo je de grote kruiskoppen uit:

23tnodu.jpg

Han haal je met enige beleid, voorzichtig de bekleding los:

23tnr04.jpg

23tnvgx.jpg

Haal je met je vingers de tweeter en de raambediening(die heb ik dus niet):

23to6is.jpg

en je deurbediening:

23to7kl.jpg

En dan heb je nog het lampje die aan de onderkant dit hangt nog aan de onderkant:

23toa38.jpg

en tataa nu heb je alles los.

23tow0p.jpg

Nu is het zo dat je deze bouten (zie onder) los moet maken met dop 10:

23tox2h.jpg

En hier zitten ze allemaal:

23toz0j.jpg

en dam moet je bij dat wankel gewichtje de stang die naar je slot gaat kantelen zodat je die los kan maken.

23tp2m0.jpg

Dit doe je door de zwarte kern inelkaar drukken en dan heb je hem los.

 

Wanneer je dit gedaan hebt druk je al deze dubberendoorvoeren (3 x)door het blik en de draadklips los.

23tp9jm.jpg

Nu zou je het blik zo los kunnen maken en bij het slot (heb ik geen foto van) zit nog een stekker die moet je met een dunschroevendraaier los halen.

Dit is de achterkant van 1 van de deurpanelen.

23tplb4.jpg

En hier:

23tqanr.jpg

hoort jou raam in te zitten, kijk eens in je deur daar moeten 2 witte busjes in liggen, is het niet zo, geen ramp, bij de dealer hebben ze die liggen voor 0,35 euro cent (tenminste dat moest ik betalen)

als ik me niet vergis artnr 6N0 839 511 (vraag het voor de zekerheid)

 

23tr1aw.jpg

nu moet je die 2 hulsjes(1 en 2) in het gat zetten door eerst de grote(2) er in te zetten ( zoveel mogelijk in het midden) en daar na de kleine erbij(1) in, maar dan van de deur naar jou toe en niet anders om, daar het zo straks fout gaan.

Heb je dat gedaan, zet je het blik er weer in schroeft alles weer alles vast, maar wacht even met de bekleding zelf.

Als het panneel weer vast zit, laat je voorzichtig naar beneden zakken totdat hij niet meer verdergaat (daarom dat de ruitmotor naar beneden moet zitten) vervolgens tik je met je vuist voorzichtig maar met wat kracht de ruit in de vergrendeling, wees niet bang dat kan een geluid maken, maar op eens hoor je een klik, voorzichtig probeer je de ruit weer naarboven te trekken, als dat niet meer wil ben je klaar!

Dat zit die er weer in, mocht je hem weer omhoog kunnen trekken, zit die er niet goed in en moet je weer opnieuw beginnen.

Zit die er toch in kan alles weer dicht gemaakt worden.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want ik had er zoveel werk aan gehad om dit allemaal te verwoorden.

 

:D

en misschien dat ik iemand anders een plezier mee heb gedaan.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem gevonden, busjes zijn compleet weg, geen idee waar die zijn gebleven. Maar even bij de dealer een setje halen voor die 35 cent.

Is zelfs de postzegel op een eventuele brief naar pon nog niet waard.

44.jpg

 

rest van het mechaniek is nog wel heel, benieuwd hoe lang dat goed blijft als ik de rest hier zo hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
probleem gevonden, busjes zijn compleet weg, geen idee waar die zijn gebleven. Maar even bij de dealer een setje halen voor die 35 cent.

Is zelfs de postzegel op een eventuele brief naar pon nog niet waard.

44.jpg

 

rest van het mechaniek is nog wel heel, benieuwd hoe lang dat goed blijft als ik de rest hier zo hoor.

 

Dat is wel kras hoor, Ik kampte ook al een paar weken met dit probleem, afgelopen vrijdag de deur opengemaakt en ook geen plastic busje meer te vinden. Nou de recessie heeft wel toegeslagen :lol: het kost vandaag de dag maar liefst 40 eurocent.

Thx voor de beschrijvingen, t was eff zoeken maar ga nu gauw proberen de boel weer te fixen.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dat plastic busje ligt echt wel in de deur hoor, maak je daar niet bang voor.

En het even doorbijten, maar het is echt een pice of cake.

Durf je het als nog niet, dan neem even contact met me op, dan doe ik je het wel voor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

post-4561-1423823501,3938_thumb.jpg

Nou dat plastic busje ligt echt wel in de deur hoor, maak je daar niet bang voor.

En het even doorbijten, maar het is echt een pice of cake.

Durf je het als nog niet, dan neem even contact met me op, dan doe ik je het wel voor ;)

 

 

Hee Richard,

 

Aan het durven ligt het niet :) Maar laat ik jou en alle anderen eerst bedanken voor de beschrijvingen, zonder was ik iig niet zover gekomen.

Het busje dat je bij de dealer haalt ziet eruit als op de foto. (slechte kwaliteit maar het toestel had kuren) Het buitenstebusje zit vast aan het busje wat in het midden komt. Op een moment moet dat gescheiden worden.post-4561-1423823500,7063_thumb.jpg

 

Het gat waar de busjes in moeten ziet er zo uit:

post-4561-1423823501,3626_thumb.jpg

Een randje glas is nog zichtbaar in het gat.

 

Als je nu vanuit de binnenkant van de auto het busje probeert te plaatsen, door deze door het gat naar de buiten kant te duwen weet ik niet hoe je ooit het binnenste busje vast krijgt.

Hieronder een foto van hoe het buitenste busje in het gat is geplaatst van de binnenkant van de deur naar buiten toe:

post-4561-1423823501,3626_thumb.jpg

 

 

Als je het binnenste busje probeert door te duwen zodat ie in het buitenste busje komt gaat het mis, je duwt als het ware de buitenste bus door het gat heen waardoor die nooit meer fatsoenlijk in het gat van het glas te krijgen is.

zie:post-4561-1423823501,4563_thumb.jpg

 

 

Misschien ligt de sleutel wel in het omdraaien van het busje, dus het kleinste/binnenste busje eerst in het gat en dan het buitenste er doorheen duwen, niet te ver natuurlijk :angry:

'k probeer het morgen nu zie ik toch geen bips.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, je moet, als je het goed wil doen ook die metale deurpaneel er afhalen, dan kan je de busjes precies in het midden fixeren. ( de ruit moet wel helemaal boven inziiten en geplakt zijn met ducktape.)

Dan maak je die metalendeurpanneel weer vast met de bouten in de deur en haal je de ducktape voorzichtig los en laat je de ruit zakken tot aan hij niet verder wil, dan druk je de ruit voorzichtig naar beneden, ineens hoor je een doffe knal/klap (je ruit is dan niet stuk hoor :) )Als het goed is kan je aan de ruit trekken, hij komt niet meer omhoog met je vingers.

Dan zit hij er goed in.

Wat jij hebt gedaan is niet slecht, maar het is wel een gepruts, en het komt voor dat je hem niet goed op z'n plek krijgt. (niet in het midden in de ruit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad een heel oud topic maar voor mij (helaas) weer relevant. Jammer genoeg ontbreken er in de prima beschrijving van Richard de laatste paar foto's waardoor het voor mij lastig om te volgen. Zou het mogelijk om die laatste paar foto's toe te voegen zodat ik de motor van mijn achterraam met een gerust hart kan vervangen?

Dank je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor dit 13 jarig topic, ga er morgen mee aan de slag :-) 1 raam gaat niet meer naar beneden met de motor.

De motor zelf draait wel gewoon netjes naar beneden maar neemt het glas niet mee dus denk zelfde gevalletje.

Net als me voorganger zie ik de laatste foto1s niet maar denk dat het wel goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden