Ga naar inhoud
  • 0

speaker vervangen 3BG Variant


AryX

Vraag

Hey mensjes,

 

Ik heb pas het speakerkapje eraf gehaald aangezien mijn deurspeaker een beetje kraakte en wat bleek: scheur in de speaker. Nu wil ik beide deurspeakers vervangen maar dat lukt mij dus niet via de opening van het verwijderde speakerkapje aangezien die speakers niet met schroeven vast zitten, tenminste ik zie geen schroeven.

Moet ik nou het deurpaneel eraf halen om de speaker te vervangen? Ben namelijk als de dood dat ik iets sloop als ik het loshaal, ken namelijk af en toe mijn eigen krachten niet :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Kamil

idd je zult dus wel je deur paneel los moeten halen

dat zijn een stuk of wat schroefjes los draaien,en dan kun je het paneel lostrekken

met een beetje kracht handvat,zul je ook even moeten demonteren

dan kun je met 4 schroefjes je speaker er uihalen.

grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zult inderdaad het deurpaneel moeten loshalen. Hou er wel rekening mee dat vaak een aantal clips afbreken waarmee het paneel bevestigd word, zie: viewtopic.php?f=151&t=33394#p332117

Een aantal van deze clips halen bij de dealer is niet onverstandig, zijn niet duur.

 

Heb je vraag tevens even verplaats naar het juiste forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij zitten ze af-fabriek met popnagels vast ....

Juist de speakers zitten inderdaad vast met popnageles. Die krijg je er wel makkelijk uit maar ze hebben dan ook weer een onconventionele maat gebruikt om ze vast te zetten.

Bij mij gingen er 5.5mm popnagels in om ze weer vast te maken.

 

Al met al is het een erg simpel klusje en zoveel kan er niet kapot:

Deurpanelen eraf zoals beschreven in het KB (let op het deurslot en het lampje aan de onderzijde)

vervolgens stekker uit de speaker halen, speaker losmaken; nieuwe erin schuiven; weer vastpoppen (of op een andere manier bevestigen; stekker erin; deurpaneel terug en klaar is kees!

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb popnagels zat wat dat betreft dus komt goed.

 

Bedankt voor de info.. Hopelijk hou ik de boel goed..

 

 

Gisteren Kamil nog effe mee geholpen met het vervangen van zijn gescheurde speaker, hier op de foto is te zien dat kamil

bezig is met het verwijderen en doorboren van de bekende popnagels, na een boortje of 4/5 gebroken te hebben :shock:

lukte het nog niet helemaal :mrgreen: , hij had een boor setje van zijn schoon vader gehad, deze boortjes leken wel van koper te zijn , die braken spontaan af :angry: . :lol:

Hij had nog een leuke speaker liggen maar deze was net te groot om te monteren, dus effe de dealer gebeld of ze nog iets hadden liggen, gelukkig had een dealer in Rotterdam er 1 liggen , de prijs van deze speakers vallen best mee 13,- ex en de roset was ook iets van 4 euro, totaal ongeveer 23,-

Nu heeft die weer een goed geluid in zijn passie...

post-3650-1423824351,0636_thumb.jpg

post-3650-1423824351,1417_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden