Ga naar inhoud

Welk middel voor leer en alcantara reinigen


Thomas

Aanbevolen berichten

michael, heb zelf ook alcantara.... nadeel is dat het gaat pluizen (schijnt) maar voordeel vind ik dat je niet uit je stoel glijdt.... alcantara zorgt wel voor een stevige zit vind ik.

De een vind het wel mooi en de ander niet maar dat is natuurlijk smaak.

 

Poetsen is ook makkelijk. Vanmiddag gedaan... Heb het gewoon met een vochtige doek gedaan en alcantara is eigenlijk gewoon weer schoon. Was ook niet heel erg vies.

 

Al een kleur in gedachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zwart vind ik mooiste, ben aan het onderhandelen met iemand nu.

 

Zwart lederen sport interieur met alcantara.

Verwarming voor en achter

memory stoelen

skieluik

lederen deurpanelen

lederen middenconsole

 

zou iets van een 1300€ zijn en 2x 5u rijden

( of 250€ verzenden betalen, maar voor 60€ diesel sta ik er ook en weet ik wat ik koop ... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, dat is vrij aan de prijs... maar stoelverwarming achter en memoryseats komt niet heel erg veel voor.

 

Heb ook zoiets dergelijks.... maar dan zonder memory, verwarming achter en dan latte macchiato voor €700,-... incl airbag e.d.

 

Mocht je nog airbags voor de voorstoelen nodig hebben, heb ik er nog 2 liggen...

 

Ben benieuwd of je het rond krijgt met de verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, die van mij heb ik bij de sloop in groenlo gekocht... nieuw.... met kinderzitjes achter en ingebouwde zonneschermen. Was trouwens wel zonder middentunnel....

 

je moet de set idd ook wel gezien hebben voordat je hem koopt. Vaak kun je op ebay niet terug of je moet de verzendkosten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

www.kleingunnewiek.com of google anders even op klein gunnewiek groenlo... haal ik toch veel spul vandaan tegen vaak goedkopere prijzen dan op ebay....

 

Voor het reinigen van interieur kun je beter iemand anders vragen. Ik kan smartwax e.d. bestellen en poetsen... maar daar houdt het voor mij op. Dat geldt ook voor het interieur.

 

Verder doe ik veel via ebay op marktplaats.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ik ben vandaag al wat begonnen met de voorzetels op te maken. Alcantara is nl enorm aan het 'pluizen'.

Ik heb dus een vel schuurpapier genomen, geen heel grof, en wat beginnen wrijven.

het lijkt stom maar het helpt dus echt! stuk voor stuk wordt alles weer mooi glad.

ik heb voor en na foto's en zal ze posten als alles gedaan is.

wat een vuiligheid komt daar af...

nu nog iets halen om het leer te reinigen.

 

Enkel zit er een vlek in de alcantara, al toen ik hem kocht. Maar geen idee hoe dat eruit kan geraken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig zo een dergelijk interieur(achterbank met 3 hoofdsteunen) liggen ook enorm vervuild, 1 deel had ik ff geprobeerd met de extractor en SmartCarpet.. gaat heel mooi.. het leer doe ik nog ff opnieuw en daarna met SmartLeather weer conditioneren.

 

Morgen komt er nieuwe voorraad geuren binnen en o.a. geurloze SmartCarpet en een SmartGlass glasreiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb dus een vel schuurpapier genomen, geen heel grof, en wat beginnen wrijven.

het lijkt stom maar het helpt dus echt! stuk voor stuk wordt alles weer mooi glad.

ik heb voor en na foto's en zal ze posten als alles gedaan is.

wat een vuiligheid komt daar af...

 

Heb ik toch gezegd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

kortom, nog steeds niemand die duidelijk kan zeggen met wat en hoe je alcantara reinigt ... :-(

 

vlekken van koffie,cola enz in alcantara haal ik altijd weg met gewoone interieurreiniging(bekleding) spray,opspuiten(schuim),laten inwerken en uitwrijven met schone doek,indien nodig herhalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

voor leder gebruiken wij bij de interieurreineging

 

die wondersponsjes van MR.Propre

witte spons met in het midden een rose laag

 

en voor alcantara gebruiken wij neomoscan

eeen klant van ons zei ook een stalen borstel durf het niet te testen hoor ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

stalenborstel? Daar maak ik m'n remklauwen mee schoon voor de hammerite?!?!?!?!?!?

 

Naja, idioten zitten er tussen.

 

Zag trouwens wel dat bij een deel mijn alcantara wat "zacht" wordt. Niet zozeer slecht maar de "suede" gaat er een beetje af.

 

Wat kan ik daar aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Tja misschien ben je er al lang achter hoe je het alcantara schoon maakt.

ik heb bij de action een bus textiel cleaner gekocht dit op het alcantara (beige) gespoten even inlaten werken. Daarna met een borsteltje de vlekken weggepoetst en daarna met een vochtige doek afgenomen. Zitten nu geen vlekken meer in ziet er als nieuw uit (op de pluisjes na die je dus blijkbaar met een scheermesje weghaalt) En het ruikt ook nog eens lekker. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het ruikt ook nog eens lekker. :mrgreen:

 

Da's ook wel handig. Ik heb leer en alcantara, maar er is in gerookt en dat blijf je toch ruiken.

De vrouw vind het maar een stinkauto. Dus misschien dat het interieur eens goed schoonmaken wel helpt.

odor eater van valet pro schijnt het erg goed te doen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het ruikt ook nog eens lekker. :mrgreen:

 

Da's ook wel handig. Ik heb leer en alcantara, maar er is in gerookt en dat blijf je toch ruiken.

De vrouw vind het maar een stinkauto. Dus misschien dat het interieur eens goed schoonmaken wel helpt.

odor eater van valet pro schijnt het erg goed te doen :wink:

 

Nou, de auto heeft al een ozonbehandeling gehad en ik heb 'm drie weken in de brandende zon gezet met 5 pakken koffie erin (absorbeert luchtjes) dus het ergste is er wel uit. Maar ik denk dat als de stoelen een frisse lucht verspreiden dan helpt dat ook weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik behandel mijn bekleding met smartleather. Daar zit een sterke leergeur aan en laat je auto ansoluut beter ruiken. Smartdressing voor je dashboard en deurpanelen. Hier zit iets van een kokosgeur aan en verdrijft ook luchtjes....

 

Ik gebruik deze maar er zijn tal van andere middelen.. Jee13 is de poetsexpert hier dus zal hem eens een pb sturen...

 

Succes iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden