Ga naar inhoud

Welk middel voor leer en alcantara reinigen


Thomas

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Alcantara heb ik nog nooit schoongemaakt, mijn vorige auto had een lederen interieur, die behandelde ik met Autglym leather cleaner en een leather conditioner, leer werd altijd weer als nieuw, en rook ook weer als echt leer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor die pluisjes zo'n goedkoop dingetje gekocht bij de Blokker en ziet er weer redelijk goed uit, moet het nog 1x voorzichtig doen, qua leer reiniging gebruik ik de 2 producten van AutoGlym.

 

Binnenkort maar eens het alcantara doen met huishoudschoonmaakmiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcantara kun je reinigen met huishoudschoonmaakmiddel ;) , dus een sopje met sponsje meer niet.

Laat de Sonax bus staan die voor alcantara is geschikt, want die vern**kt je alcantara.

 

En als je pluisjes hebt op je alcantara hebben ze een bekledingtondeuse bij de Blokker voor nog geen € 4,-

 

En thats it!

 

Owja, en je leer kun je reinigen met bijv de 2 producten van AutoGlym, de Cleaner en de Conditioner

Link naar reactie
Delen op andere sites

kortom, nog steeds niemand die duidelijk kan zeggen met wat en hoe je alcantara reinigt ... :-(

Volgens mij had ik al gezegd dat ik de spullen van colourlock gebruik voor zowel het leder als het alcantara. Als je op de site van Colourlock kijkt dan zie je dat ze daar speciaal spul hebben voor alcantara. Inclusief instructie. En anderen doen het met een huishoudsopje en een sponsje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kortom, nog steeds niemand die duidelijk kan zeggen met wat en hoe je alcantara reinigt ... :-(

 

De Alcantara deel wreef ik met een vocht Microfibre-doek af. De lederen deel eerst met de vocht doek. Aansluitend word het leer met melk-vet (????) ingesmeerd. Darnaa met een haardroger verwarmen, en afwrijven.

Als het Alcantara pluizig word, met schuurpapier de pluizen "uitkammen". Begin met 180 en volg met 400

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb een Passat 3C met zwarte leren bekleding. Na een poosje zoeken op fora heb ik uiteindelijk voor Lederplus gekozen (met licht zwarte kleuring) (zie site http://www.oranjebv.nl/product/85/Leder ... creme.html). Was een bedrijfje om de hoek die het op voorraad had. Eerst met lederreiniging en dan Lederplus. Resultaat is erg mooi. Geeft niet af op je kleren, trekt snel in en mooi resultaat. Wel zwarte vingers nadien :blink: , had ik niet zo over nagedacht... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

alcantara weet ik ook zo niet.

 

 

Voor leer heb ik laatst gehoord dat Nivea, ja u leest het goed :lol:, Nivea creme erg goed schijnt te werken. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar het verhaal was aannemelijk.

Het schijnt het leer te voeden, net als de huid dus en is erg goed voor het leer.....

 

Iemand die daar heel toevallig ook enige ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Alcantara is heel gevoelig, en moet je heel voorzichtig behandelen.

Niet boenen, hard borstelen of wat dan ook. Wel met een licht natte doek met b.v. een heel licht sopje (dreft) deppen en licht vegen. Goed laten drogen, en niet (door en door) nat maken.

 

Ik gebruik zelf APC 1:5 vermengd (allpurposecleaner), maar dat is vooral bekend in de 'autodetailers'wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
kortom, nog steeds niemand die duidelijk kan zeggen met wat en hoe je alcantara reinigt ... :-(

 

De Alcantara deel wreef ik met een vocht Microfibre-doek af. De lederen deel eerst met de vocht doek. Aansluitend word het leer met melk-vet (????) ingesmeerd. Darnaa met een haardroger verwarmen, en afwrijven.

Als het Alcantara pluizig word, met schuurpapier de pluizen "uitkammen". Begin met 180 en volg met 400

 

 

Met schuurpapier en dan vervolgens??

Link naar reactie
Delen op andere sites

kortom, nog steeds niemand die duidelijk kan zeggen met wat en hoe je alcantara reinigt ... :-(

 

De Alcantara deel wreef ik met een vocht Microfibre-doek af. De lederen deel eerst met de vocht doek. Aansluitend word het leer met melk-vet (????) ingesmeerd. Darnaa met een haardroger verwarmen, en afwrijven.

Als het Alcantara pluizig word, met schuurpapier de pluizen "uitkammen". Begin met 180 en volg met 400

 

 

Met schuurpapier en dan vervolgens??

 

 

Niets.

Pluizen weg - gedaan

 

Het werkt natuurlijk niet, als je geen alcantara laag meer heeft.

Bij kaale plekken ben jij uitgewerkt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden