Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 Vagcom IMA


MHinloopen

Vraag

Passat Vrienden,

 

Na lang zoeken toch besloten hier een topic te openen.. al lange tijd probeer ik een IMA multimedia adapter werkend te krijgen op mijn rns510.. heb inmiddels de tv-tuner optie in de can gateway geenabled maar heb het idee dat ik ook nog wat in de radio moet activeren.. weet alleen niet wat.. iemand die mij hiermee kan helpen??

 

Alvast bedankt!

Groet Merijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is je exacte probleem? Er zijn er maar weinig hier die een IMA op hun RNS hebben - ik ben 1 van die weinige ;)

 

Het heeft me zelfs een retour rite naar .DE gekost om het werkende te krijgen (heel vervelend in een hagelnieuwe Passat :P ).

Je moet idd op de CAN vertellen dat je een TV-Tuner hebt, meer niet.

Mijn probleem was destijds dat hij 'm nog steeds niet zag. Uiteindelijke oorzaak : de gebruikte CAN kabels van IMA naar CAN/RNS waren te lang en niet getwist.

Deze vervangen voor een kortere, getwiste kabel en het euvel was verholpen.

 

Je hoeft iig in de radio niets te activeren. Zodra de CAN een tuner ziet (die hij alleen zoekt als deze enabled is) kun je de 'Video' knop onder 'Media' gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Koffie,

 

Bedankt voor je reactie!

Ik heb alles volgens handleiding aangesloten, zelfs de can bus draaden getwist en ingekort + enablen tv tuner op can gateway maar video blijft on aankiesbaar.. heb er een TV free module voor zitten van pccm misschien dat die het can signaal verstoort.. ?

 

Erg frustrerend... ben al weken bezig..

 

Wil nu proberen de tv free module te verwijderen, indien dit werkt laat ik de rns510 softwarematig vrijschakellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou idd die vrijschakeling er even tussenuit halen, Kufatec vermeld ook dat als je een vrijschakeling wilt gebruiken dat alleen gegarandeerd word met een kufatec vrijschakeling (logisch, zou ik ook zeggen :P ).

Mijn vrijschakelijk is (uiteraard) ook bij kufatec vandaan, en deze combi geeft geen probleem bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden