JurgenT Geplaatst 21 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2010 Door dat ik ander werk heb moet ik nu per dag 100 km rijden en dit word me iets te duur met mijn 2l automaat op benzine. Ik rij nu een 35i b4 en deze rijd als ik geluk heb tussen de 1 op 9/10. dus nu ben ik even aan het kijken voor een diesel. nou ben ik dus aan het kijken voor een vw golf of passat 1.9 tdi wat is nou veel km voor zo een auto heb namelijk nooit een diesel gereden dus heb ook geen idee wat de max km ongeveer zijn voor dat je er echt veel problemen mee gaat krijgen. nou alsvast bedank voor de moeite en als iemand er een weet en met inruil van mijn passaten en zo min mogelijk bij betalen laat het me dan ff weten iedereen als vast bedank voor je reachtie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RichardBron Geplaatst 22 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2010 Een diesel moet 3 ton wel kunnen halen zonder al te veel problemen. Hier op het forum zijn ook een aantal. Veel succes in elk geval met het zoeken naar een waardige opvolger! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2010 in welke prijsklasse zoek je? als je één van de eerste 3BG modellen zoekt (vanaf 2001) kun je af en toe nog km standen tussen 100K en 150k vinden maar dat wordt al snel rond de 200 of 250k Handgeschakeld kun je zo'n auto zonder veel problemen kopen en deze zijn redelijk zuinig. Wil je echt zuinig koop dan een 110 PK TDI uit 2000 (verdelerpomp) Wil je automaat en vindt je 1 op 13 a 14 wel zuinig genoeg, neem dan een 130 pk tdi met tiptronic Wil je automaat en zuinig kies dan een 100 pk 3BG of een 110 PK 3B met een handbak zou ik tot 300K zonderprobleem kopen (mits onderhoud achterhaalbaar is) met automaat max 200k of aantoonbaar bakonderhoud of bak revisie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 22 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2010 tot op heden heb ik altijd auto's gekocht mte 20-30k op de teller. (hier stap ik overigens vanaf, kost bakken met geld en de vw TDI's draaien idd makkelijk 300k, maar dat terzijde). Ik denk dat je in de gaten moet houden of de auto voor de standaard onderhoudsintervallen zit. Bijv. bij de 90k, 180k e.d. moet de distributieriem e.d., hoe die vaste onderhoudsintervallen precies zijn, weet ik niet, maar dat kun je ongetwijfeld op internet vinden, anders moet je dat hier op het forum even vragen. Zelf let ik daarbij altijd op onderhoudshistorie, evt. overzicht van reparaties e.d. Stel je voor de er recentelijk een aantal dingen gerepareerd is, heb je daar natuurlijk ook garantie op en je weet wat wel en/of niet gedaan is. Ik zorg ook altijd voor dat ik garantie op de auto krijg, mocht er iets mee zijn, kun je gelijk terug gaan (als je hem bij een garage o.i.d. koopt). Volgens mij is het zelfs zo dat als een particulier je een auto verkoopt, die bij de verkoop mankementen heeft die je niet gelijk kunt zien, je ook nog terug kunt als de mankementen naar voren komen. Wat en hoe welke motor loopt weet ik niet, weet alleen dat het verbruik tussen de 1.9tdi en 2.0 tdi (vanaf 2005) elkaar niet veel schelen, maar dat zal ook aan mij liggen:P. Een vriend van mij heeft een Seat Leon uit 2004 110pk, dit is volgens mij dezelfde motor als de 110pk uit 2000 zoals Alle hierboven omschrijft?!?, hij heeft inmiddels 260k op de teller, zijn Leon is gechipt en wordt door hem niet echt heel netjes behandeld... koude start volgas e.d. Volgens mij is dit ook, wanneer normaal gebruikt en onderhouden, een sterke motor. Daarbij rijdt hij veel makkelijker zuinig dan mijn Passat 3c... Ik denk dat je makkelijk een passat/golf kunt kopen met 200k op teller, minder is natuurlijk beter maar zal ongetwijfeld ook weer duurder zijn... dat is allemaal afhankelijk van de staat en onderhoud. Hopelijk heb je wat aan deze info. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenT Geplaatst 22 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2010 Oke dan hier heb ik al veel aan zit alleen echt wel aan die automaat vast omdat mijn knie het niet fijn vind en een automaat natuurlijk relaxt rijd. maar ik ga zoeken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2010 Nog even ter info. Ik heb mijn 3BG uit 2001 eind 2006 gekocht met 149.000 km op de teller. Bij mij staat de teller inmiddels op 363000 km zonder enkel probleem bak olie wel regelmatig vervangen. het is een standaar 100 pk met AG4 bak. Motor is getuned naar 135 pk en ik rij alleen maar lange afstanden. gemiddeld verbruik tussen 1 op 15 en 1 op 16 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 22 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2010 Ik zelf heb in november noodgedwongen een andere passat moeten kopen. En ook ik zit door een handicap aan mijn rechter hand vast aan een automaat. En nog sterker... ook ik was erg huiverig voor een automaat bak met meer dan 200K. Maar na wat rond vragen blijkt dat als zo'n automaat bak netjes zijn olie wissels gehad heeft en hij altijd netjes genoeg olie gehad heeft dat zo'n bak makkelijk nog heel lang mee gaat. Mijn eigen theorie is dat een diesel bak toch al minder schakelt dan een benzine en dat de meeste diesels vaak veel km op autowegen draaien. Daar zijn ze nl. het zuinigst maar daar schakelen ze ook het minst. Ik zelf zou wel voor een TT5 automaat gaan, je wilt namelijk altijd zo laag mogelijk toeren draaien met een diesel en dan is een extra versnelling wel fijn just my 2 cents Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenT Geplaatst 11 april, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2010 Ik hoop dat ik nu een vervangen heb gevonden VW Golf Variant 1.9 tdi Bouwjaar: 01/1997 Kilometerstand: 144.179 km (NAP) Carrosserie: variant grijskenteken Brandstof: Diesel Motor: 1896 cm3; 66 kW Transmissie: Automaat km stand is haast te mooi om waar te zijn maar ik ga hier maandag kijken. ik heb hem al door een kameraard die auto verkoper is na late kijken of er gegevens bekend waren maar kon geen gekke dingen vinden wat vinden jullie er van lijkt me een goede vervanger voor de passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 11 april, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2010 dit zal een 4traps automaat zijn. Tevens is het een grijs-kenteken auto, dwz geen achterbank etc maar wel lekker veel wegenbelasting als je geen ondernemer bent.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenT Geplaatst 11 april, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2010 4 traps heb ik nu ook en bevalt me goed is dan wel een benzine. een 5 versnelling is wel fijn maar niet een noodzaak ik zit vast aan diesel automaat en een inruil van de passat en dan zo min mogelijk bij leggen dus max 500 euro. op de site van de belastingdienst kun je zien wat het kost om als particulier een grijs kenteken te rijden dit is op jaar basis voor de zelfde auto zonder grijs kentekenen ruim 200 euro duurder dan een met grijs kenteken, en zo vaak hoeven er nou ook weer geen mensen mee en anders pakken we de auto van me vriendin wel. de kosten zijn dus allemaal al goed bekeken en dit gaat me op jaar basis met 50.000km toch een hoop geld schelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten