Ga naar inhoud
  • 0

Auto weg geweest voor beurt :(


Martijn77

Vraag

Hey,

 

Volgens mijn garage lekt er langzaam koelvloeistof via de radiateur.....

Nu stellen ze voor deze te vervangen. Is het mogelijk om zo'n klein lek te reparen? En hoe kan ik bepalen waar zo'n lek precies zit?

 

Verder was er nog een probleem met de airco fan, links op de radiateur, deze hangt los in het frame, wordt deze normaal aangedreven met een riem of direct met elektromotor? Deze zou ook in geheel moeten worden vervangen. Wat is precies functie van deze fan? Als ik een paar minuten stil sta met airco aan, dan hoor ik een 'klik' en dan is de airco lucht niet meer zo koud, ik neem aan dat deze fan tijdens het stilstaan de boel koelt? Als ik gewoon rijd is de airco prima in orde....

Enig advies zou ik waarderen, bedankt.

Gr,

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn vloeistoffen die je kan toevoegen aan het koelwater om zo'n lek te dichten. Maar ik ben er niet zo weg van omdat het ook kanalen kan verstoppen.

 

Airco fan wordt electrisch aangedreven, met dit weer slaat ie altijd aan bij stilstaan. De airco moet ook bij stilstaande auto koud blijven, waarschijnlijk slaat die fan niet aan bij jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst zelf even kijken of je de diverse dingen kunt waarnemen voordat je blind vaart op de garage, want van het een komt het ander en de rekening is zo torenhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook eens een lekje gehad en heb er een busje Bar's Leaks in gedaan, is niet weer teruggekomen. Hebben ze bij Halfords en Praxis ook geloof ik. Een tijdje daarna heb ik het koelsysteem geflushed en er nieuwe vloeistof in gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De airco fan ( de kleine aan de passagiers kant ) wordt niet met een riem aangedreven. De andere grote overigens ook niet.

Die airco fan gaat weleens vaker stuk bij de passat. Bij mij is hij ook vervangen. deze fan kostte € 277,-

Deze fan kan op 2 snelheden draaien al naar gelang nodig is om het interieur te koelen.

wanneer je climate control op "auto" staat zal hij draaien.

wanneer je climate control op "econ" staat of helemaal "off", zal hij niet draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De airco fan ( de kleine aan de passagiers kant ) wordt niet met een riem aangedreven. De andere grote overigens ook niet.

Die airco fan gaat weleens vaker stuk bij de passat. Bij mij is hij ook vervangen. deze fan kostte € 277,-

Deze fan kan op 2 snelheden draaien al naar gelang nodig is om het interieur te koelen.

wanneer je climate control op "auto" staat zal hij draaien.

wanneer je climate control op "econ" staat of helemaal "off", zal hij niet draaien.

 

Bij de wat oudere modellen wordt de radiator fan aangedreven door een riem. Daarnaast zal de airco fan bijspringen als de koelwatertemp een bepaalde grens bereikt in twee stappen, er zit in het koelwatersysteem een 2 standentempschakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou idd de airco fan, aan de passagierszijde. Hij ligt los in het frame, tussen de radiateur aandrijving, de electro motor werkt wel, zo te horen, maar de bevestiging van de fan aan de motor is niet meer......hopelijk is dat eenvoudig te reparen (schroef/bout?)want ik heb geen zin om een nieuwe fan te kopen.

Probleem alleen, HOE kan ik deze fan eruit halen?

 

En een radiateur lekje, zal ik dat gewoon proberen met wat special vloeistof in de koeling? Dat kan toch niet zoveel kwaad?

Gr,

M

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden