Ga naar inhoud
  • 0

Onstekings probleem

Vraag

Geplaatst

Goedemorgen,

Gisteren is mijn passat na het tanken uit gevallen, hij begon ontiegelijk in te houden en had geen vermogen meer,

Dus de auto langs de snelweg gezet en wachten op de ANWB.

De ANWB heeft mij naar het dichtst bijzijnde benzine pomp gesleept en is gaan sleutelen aan de auto.

Zijn conclusie was dat een module boven het luchterfilterhuis stuk is.

Hebben jullie enig idee of dit een bekend probleem is of dat het iets anders kan zijn. De ANWB man heeft de bobine om gewisseld en de bougies getest deze waren volgens hem nog wel goed.

Het is een passat uit 97 1.8T

En is het ook mogelijk dat ik bijv deze module van een ander type passat benzine afhaal of moet het ook echt zoals mijn auto zijn?

Alvast bedankt,

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Bedoeld die knakker niet de LMM?

20t0wv9.jpg

zat hij die aan tewijzen?

Als dat zo is, dan is het daadwerkelijk de Luchtmassameter.

20t0xty.jpg

• 0
Geplaatst

Dat is een bekend probleem, de ICM (iginition control module) bovenop het luchtfilterhuis. Een nieuwe kost iets van 150,-. Een andere kan wel als het nummer op de ICM maar overeenkomt.

• 0
Geplaatst

Dat nummer kan dat 4D0905351 zijn, en had net de garage aan de lijn en zij zijden dat het nog nooit voor gekomen is. en dat het dingetje 282.50 kost.

dus ik ga straks maar even op de sloop zoeken.

• 0
Geplaatst

Ja zeg dat wel, ik ben voor dit dingetje totaal een kleine €460 kwijt.

dit is incl. wegenwacht sleepauto en onderdeel wat nergens meer op de

sloop was tekrijgen, en nu dus nieuw besteld wordt. Maarja hoort er bij he

dus dat word op droog brood leven, deze maand.

• 0
Geplaatst

Wat een rip-off bij die dealer zeg :blink2:

En dat dealers zeggen dat het nooit voorkomt is standaard!!

Datzelfde zeggen ze van mijn bus, terwijl ik 2 weken geleden eenzelfde bus zag staan met de complete moter eruit. Deze had OOK hetzelfde probleem

• 0
Geplaatst
Wat een rip-off bij die dealer zeg :blink2:

En dat dealers zeggen dat het nooit voorkomt is standaard!!

Datzelfde zeggen ze van mijn bus, terwijl ik 2 weken geleden eenzelfde bus zag staan met de complete moter eruit. Deze had OOK hetzelfde probleem

Ik belde nog een slooperij en die zij weer dat het wel een bekend probleem is, dus het is lekker dubel op

en over de benzine, op het bonnetje staat ook echt Euro 95, zat ik eerst ook aan te denken.

maar helaas. vanmiddag ga ik weer lekker terug naar groningen om hem op te halen, want daar staat hij nog en morgen ga ik lekker op me gemak terug rijden en donderdag word hij gemaakt.

dus het gaat allemaal nog wel snel alleen betaal je wel de hoofdprijs.

• 0
Geplaatst

De ICM is een bekend probleem, wat een dealer ook zegt. Die zal zijn product nooit afvallen.

• 0
Geplaatst

1. Als het nooit voorkomt dan valt het onder coulance... ;)

2. Als het veel vaker voorkomt dan ook.. ;)

• 0
Geplaatst

zat er geen water (condens) in de benzine? komt wel eens voor als je het onderste uit de tank hebt als je gaat tanken en er haast niets meer in de buffertank zit. vorig jaar in R'dam gebeurt, 25 auto's met motorschade (diesel en water: geen goed idee!), allemaal bijzelfde pomp getankt

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden