autofreak Geplaatst 7 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2010 Bij de aanschaf van mijn volgende passat wil ik graag weer gas of aard gas inlaten bouwen ,er is een 1.4 op aardgas te koop maar die vind ik te klein . De dealer zegt dat op tfsi geen lpg meer kan . Is het wel mogelijk op een V6 fsi of ook niet . Ik koop meestal een passat van 1 jaar oud en dan rijden we er 7jaar mee. Bedankt voor jullie reactie. Groeten Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 autofreak Geplaatst 26 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2010 Hallo allemaal Zijn er nog leden die op gas of aardgas rijden , voor al op nieuwe passat motoren? Groeten Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2010 de 1.4tsi is best een prettige motor hoor.. en de rest lijkt er niet op te lopen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MOmax Geplaatst 26 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2010 Whow, als je je de 1.4 TSI op aardgas kan veroorloven, dan zou ik dat zeker doen! Test: http://www.autogetest.nl/autotests/ecot ... menttabs=0 Citaat daaruit: Hoewel hij in de aanschaf met bijna 37 mille toch nog ruim 4 mille duurder is dan een 160pk sterke 1.8 TSI benzine, is hij wel ongeveer gelijkgeprijsd aan een 2.0 BlueTDI 143pk. Ten opzichte van de benzinevariant ben je in brandstofkosten ruim twee keer zo goedkoop uit, terwijl de diesel qua houderschapsbelasting twee keer zoveel kost. De moderne 1.4 TSI is een motor die voldoende stil en soepel is en als het moet zelfs aardig vlot. Qua geluidsniveau en krachtsopbouw is hij prettiger in de omgang dan de meer kortademige TDI, terwijl de TSI ook nog eens beter presteert. De enige reden om nog voor een diesel te willen gaan is de grotere actieradius. Daar moet echter een hogere brandstofprijs per kilometer en een twee keer zo hoge houderschapsbelasting voor worden betaald. Het enige wat het succes van aardgasauto’s nog in de weg kan staan is de verkrijgbaarheid van de brandstof. Als je de mogelijkheid hebt om zelf een aardgas compressor thuis te installeren (omdat je beschikt over een eigen parkeerplaats of garage), dan is het appeltje-eitje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 autofreak Geplaatst 28 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2010 Hallo Bedankt voor de info , ik heb de webside bekeken en dat ziet er goed uit. In een duits tijdschrift las ik over een 2 liter touran op aardgas , dat leek mij beter voor een passat als caravan trekker. Groeten Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 28 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2010 Denk dat de 1.4TSI beter trekt dan de 2.0FSI, vooral bij lagere toeren. De 2.0TFSI is natuurlijk een ander verhaal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2010 Idd, de 2.0FSI is echt geen aanrader als caravantrekker, hij heeft wel 150pk maar is/voelt bij lange na niet zo sterk aan als een turbomotor zoals de 1.4TSI, tevens is die bijv bij JDEngineering te chippen richting 180pk of meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MOmax Geplaatst 28 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2010 Aanbod Ecofuel in NL - op moment van schrijven (1) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 autofreak Geplaatst 29 maart, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2010 Bedankt voor de informatie ,ik vind het wel interesant dat een 1.4 meer trekt dan een 2 liter. En ook aardig dat je zulke motoren nog kunt chippen naar 180 pk. We gaan op zoek naar een leuke passat en zullen ook nog even bij century langs gaan voor die ecofuel passat . Groeten Wim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 29 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2010 Ik weet niet hoe het met de huidige motoren is, maar bij gas heb je toch een verhoogde kans op verbrande kleppen, vooral bij hogere toerentallen? Weet niet of een 1.4 motor hier last van heeft, maar denk dat dit wel een risico is. Heeft btw een 2.0 liter niet meer "ballen", ook al heeft de 1.4 meer pk's? Daar gaat het toch niet om met het trekken van een caravan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 29 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2010 Bij het trekken van een sleurhut is vermogen inderdaad leuk, maar veel belangrijker is een hoog koppel bij lage toeren. En dat is nu juist het grote pluspunt van turbomotoren (zoals de TSI/TFSI) t.o.v. de atmosferische motor (zoals de FSI). De 1.4 T(F)SI heeft een hoger koppel dan de 2.0 FSI. Ter vergelijking (bron: http://www.autoweek.nl) : 1.4TSI --> 122PK/210Nm@1500RPM 2.0FSI --> 150PK/200Nm@3500RPM 2.0TSI --> 200PK/280Nm@1800RPM Dat hoge koppel bij die TSI-motoren is beschikbaar tot 4000 RPM, dus over een heel breed bereik. Per saldo zullen deze dus beter trekken dan een ongeblazen blok, waarbij je de motor echt op toeren moet houden om vermogen te houden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 29 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2010 de techniek van tegenwoordig..... Een oud klasgenoot vertelde me dat hij een seat leon 1.4tsi had gekocht. Kon me haast niet voorstellen dat het leuk is om in een leon met een 1.4 te rijden..... maar turbotje erop en een chip en je knalt zo richting de 180pk.... bijzonder! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 29 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2010 Vanwege onze sleurhut rijden we nu in een V6 (ik wil niet de voorste zijn van de file ). Maar als opvolger heb ik ook al gekeken naar die 2.0 TFSI. Qua specificaties doet 'ie nauwelijks onder voor mijn blok, hij zal het waarschijnlijk vanwege dat toerentalbereik zelfs beter doen, ik weet alleen nog niet of ik weer aan een 4-pitter kan wennen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 29 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2010 dat zal idd wel iets anders rijden... maar zal je dan ook giga schelen qua kosten/verbruik e.d.... Het is dat in Duitsland een diesel met een paar duizend km al goedkoper is dan een benzine... maar dit klinkt allemaal erg interessant... Kan hierna ook gewoon een passat met 2.7v6 TDI motor kopen... (deze bestaan toch?) Maar goed.... dat was ff off-topic... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2010 de 150pk (ecofuel) tsi heeft zelfs 220Nm van 1500-4500rpm Kan hierna ook gewoon een passat met 2.7v6 TDI motor kopen... (deze bestaan toch?) Helaas.. helaas.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 31 maart, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2010 geen alternatief? Waarom de A6 wel en de passie niet...:S Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
autofreak
Bij de aanschaf van mijn volgende passat wil ik graag weer gas of aard gas inlaten bouwen ,er is een 1.4 op
aardgas te koop maar die vind ik te klein .
De dealer zegt dat op tfsi geen lpg meer kan . Is het wel mogelijk op een V6 fsi of ook niet .
Ik koop meestal een passat van 1 jaar oud en dan rijden we er 7jaar mee.
Bedankt voor jullie reactie.
Groeten Wim.
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten