Ga naar inhoud
  • 0

(aard)gas op nieuwe motoren?


autofreak

Vraag

Bij de aanschaf van mijn volgende passat wil ik graag weer gas of aard gas inlaten bouwen ,er is een 1.4 op

aardgas te koop maar die vind ik te klein .

De dealer zegt dat op tfsi geen lpg meer kan . Is het wel mogelijk op een V6 fsi of ook niet .

Ik koop meestal een passat van 1 jaar oud en dan rijden we er 7jaar mee.

Bedankt voor jullie reactie.

Groeten Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Whow, als je je de 1.4 TSI op aardgas kan veroorloven, dan zou ik dat zeker doen!

 

Test: http://www.autogetest.nl/autotests/ecot ... menttabs=0

 

Citaat daaruit:

 

Hoewel hij in de aanschaf met bijna 37 mille toch nog ruim 4 mille duurder is dan een 160pk sterke 1.8 TSI benzine, is hij wel ongeveer gelijkgeprijsd aan een 2.0 BlueTDI 143pk. Ten opzichte van de benzinevariant ben je in brandstofkosten ruim twee keer zo goedkoop uit, terwijl de diesel qua houderschapsbelasting twee keer zoveel kost. De moderne 1.4 TSI is een motor die voldoende stil en soepel is en als het moet zelfs aardig vlot. Qua geluidsniveau en krachtsopbouw is hij prettiger in de omgang dan de meer kortademige TDI, terwijl de TSI ook nog eens beter presteert. De enige reden om nog voor een diesel te willen gaan is de grotere actieradius. Daar moet echter een hogere brandstofprijs per kilometer en een twee keer zo hoge houderschapsbelasting voor worden betaald. Het enige wat het succes van aardgasauto’s nog in de weg kan staan is de verkrijgbaarheid van de brandstof.

 

Als je de mogelijkheid hebt om zelf een aardgas compressor thuis te installeren (omdat je beschikt over een eigen parkeerplaats of garage), dan is het appeltje-eitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, de 2.0FSI is echt geen aanrader als caravantrekker, hij heeft wel 150pk maar is/voelt bij lange na niet zo sterk aan als een turbomotor zoals de 1.4TSI, tevens is die bijv bij JDEngineering te chippen richting 180pk of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de informatie ,ik vind het wel interesant dat een 1.4 meer trekt dan een 2 liter.

En ook aardig dat je zulke motoren nog kunt chippen naar 180 pk.

We gaan op zoek naar een leuke passat en zullen ook nog even bij century langs gaan

voor die ecofuel passat .

Groeten Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet hoe het met de huidige motoren is, maar bij gas heb je toch een verhoogde kans op verbrande kleppen, vooral bij hogere toerentallen?

Weet niet of een 1.4 motor hier last van heeft, maar denk dat dit wel een risico is.

 

Heeft btw een 2.0 liter niet meer "ballen", ook al heeft de 1.4 meer pk's? Daar gaat het toch niet om met het trekken van een caravan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het trekken van een sleurhut is vermogen inderdaad leuk, maar veel belangrijker is een hoog koppel bij lage toeren. En dat is nu juist het grote pluspunt van turbomotoren (zoals de TSI/TFSI) t.o.v. de atmosferische motor (zoals de FSI). De 1.4 T(F)SI heeft een hoger koppel dan de 2.0 FSI. Ter vergelijking (bron: http://www.autoweek.nl) :

1.4TSI --> 122PK/210Nm@1500RPM

2.0FSI --> 150PK/200Nm@3500RPM

2.0TSI --> 200PK/280Nm@1800RPM

Dat hoge koppel bij die TSI-motoren is beschikbaar tot 4000 RPM, dus over een heel breed bereik. Per saldo zullen deze dus beter trekken dan een ongeblazen blok, waarbij je de motor echt op toeren moet houden om vermogen te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de techniek van tegenwoordig.....

 

Een oud klasgenoot vertelde me dat hij een seat leon 1.4tsi had gekocht. Kon me haast niet voorstellen dat het leuk is om in een leon met een 1.4 te rijden..... maar turbotje erop en een chip en je knalt zo richting de 180pk.... bijzonder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanwege onze sleurhut rijden we nu in een V6 (ik wil niet de voorste zijn van de file :wink: ). Maar als opvolger heb ik ook al gekeken naar die 2.0 TFSI. Qua specificaties doet 'ie nauwelijks onder voor mijn blok, hij zal het waarschijnlijk vanwege dat toerentalbereik zelfs beter doen, ik weet alleen nog niet of ik weer aan een 4-pitter kan wennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zal idd wel iets anders rijden... maar zal je dan ook giga schelen qua kosten/verbruik e.d....

 

Het is dat in Duitsland een diesel met een paar duizend km al goedkoper is dan een benzine... maar dit klinkt allemaal erg interessant...

 

Kan hierna ook gewoon een passat met 2.7v6 TDI motor kopen... (deze bestaan toch?)

 

Maar goed.... dat was ff off-topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden