Ga naar inhoud
  • 0

bodemplaat/bescherming motor...


sjoerd

Vraag

hallo,

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe bodemplaat inclusief geluidsdemping . Er is veel te doen geweest rondom deze platen. Nu vraag ik me af of er iemand is die deze platen heeft gemaakt van metaal en of diegene mij ( tegen betaling) zou willen helpen die voor mijn auto te maken... 3B variant passat uit 2000

ik hoor 't graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zorg er altijd voor dat de onderplaat goed bevestigd is met de juiste draaipennen (achter 3 korte 18mm, voor 2 iets langere 20mm) en in de wielkassen + de moer middenvoor. De W8 onderplaat is idd een goed(koper) alternatief, deze wordt geleverd met de 3 achterste kortere draaipennen. Let ook even op, bij een diesel zit er nog een plaat achter de motorbeschermplaat. In dat geval moeten de 3 achterste draaipennen ook 20mm zijn.

 

W8 onderplaat - 3B7 825 235 A, inclusief:

 

4 x clip tbv draaipennen wielkas - 4A0 805 163

3 x draaipen achter 18mm - 8D0 805 121

3 x rubberen ring - 4A0 805 137

 

Nog even de draaipennen:

 

4 x draaipen - 4A0 805 121A - zwart plastic, wielkas

3 x draaipen - 8D0 805 121 - zilver metaal, 6x18mm, achter (bij niet diesel)

3 x draaipen - 8D0 805 121B - zwart metaal, 6x20mm, achter (bij diesel)

2 x draaipen - 8D0 805 121B - zwart metaal, 6x20mm, voor

 

De onderdelencatalogus zit trouwens fout wat betreft de voorste draaipennen, bovenstaande lijst klopt wel. Het nummer van de 10mm moer incl sluitring is echter tot op heden onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja, maar ik lees en hoor dat die kunstof platen kwetsbaar zijn en dat die "dus" wellicht geen lang leven zullen hebben? Uiteindelijk lijkt het erop dat ik toch de kunstof platen zal gaan kopen omdat het simpelweg de makkelijkste oplossing zal zijn...

Ik wilde voor metaal gaan omdat dat lekker sterk is en duurzaam....maargoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een W8 plaat is van ander materiaal gemaakt dan orgineel, de W8 is wat stugger. Dit maakt de W8 plaat dan ook wat kwetsbaarder bij een touche, er zal dan eerder een scheur oid ontstaan. De orginele plaat is wat dunner maar ook flexibeler.

 

Ik heb ondertussen al een W8 plaat aan gort gereden en heb nu de 2de er al weer enige jaren onder. Een metalen plaat is een stuk duurder (oa dieselgeek.com) maar beschermd beter indien de Passat laag geveerd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ze die platen niet beter kunnen maken af fabriek. Ik vind het gewoon een gepruts. Wat een baggermateriaal en wat een slechte bevestiging. Ik ben zeer tevreden over mijn passat, maar sommige dingen zoals de bodemplaat en bevestiging daarvan hadden echt wel beter gekund. Hoe is dat trouwens met een 3c gesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn plaat inmiddels al een keer bij 140km/h los gehad omdat de garage "vergeten" was hem vast te zetten met bouten voorin :angry: . Afgelopen keer met de APK hadden ze de boutjes in de wielkasten maar even voor het gemak "vergeten", breng ik hem terug zetten ze de boel vast met ty-raps :evil: Om van het gezeik af te zijn zelf maar de originele bevestiging eronder gemaakt met de 4 boutjes met bajonet sluiting en 4 nieuwe clis erachter. Kosten 15 euro materiaal, mijn garage mag deze volgende keer verrekenen met de beurt :lol: > Nu lees ikhier dat sommige mensen een metalen plaat onder hun motor willen zetten. Gevoelsmatig vind ik dit een ondoordachte oplossing. Ik zal mijn mening even uitleggen. Nu heb je er een kunsstof plaat onder zitten, stel dat ie los schiet (de reden van losschieten kan van alles zijn, niet goed bevestigd, rommel op de snelweg, noem het maar op) dan zal ik op de weg vallen en in het ergste geval onder je motorblok dubbelslaan, breken en achter de auto op de weg blijven liggen. Als de plaat nu van metaal was geweest..............ik weet het niet maar ik heb liever een stuk plastic dat onder de auto door knalt dan een aluminium of stalen plaat....... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb mijn plaat inmiddels al een keer bij 140km/h los gehad omdat de garage "vergeten" was hem vast te zetten met bouten voorin :angry: . Afgelopen keer met de APK hadden ze de boutjes in de wielkasten maar even voor het gemak "vergeten", breng ik hem terug zetten ze de boel vast met ty-raps :evil: Om van het gezeik af te zijn zelf maar de originele bevestiging eronder gemaakt met de 4 boutjes met bajonet sluiting en 4 nieuwe clis erachter. Kosten 15 euro materiaal, mijn garage mag deze volgende keer verrekenen met de beurt :lol: > Nu lees ikhier dat sommige mensen een metalen plaat onder hun motor willen zetten. Gevoelsmatig vind ik dit een ondoordachte oplossing. Ik zal mijn mening even uitleggen. Nu heb je er een kunsstof plaat onder zitten, stel dat ie los schiet (de reden van losschieten kan van alles zijn, niet goed bevestigd, rommel op de snelweg, noem het maar op) dan zal ik op de weg vallen en in het ergste geval onder je motorblok dubbelslaan, breken en achter de auto op de weg blijven liggen. Als de plaat nu van metaal was geweest..............ik weet het niet maar ik heb liever een stuk plastic dat onder de auto door knalt dan een aluminium of stalen plaat....... :?

 

Inderdaad en de meeste kunstoffen geven ook meer mee dan een metalen plaat. Bovendien, in een metalen plaat kun je een deuk rijden, in een kunstof versie niet. Het beste is denk ik nog de schokbrekers vervangen voor stuggere exemplaren en de auto niet verlagen (in tegenstelling tot wat een hoop forumleden hier doen :lol: ). De auto heeft dan een kortere veerweg. Of gewoon je snelheid aanpassen natuurlijk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij zijn afgelopen mei naar denemarken geweest, terugreis door duitsland :angel:

Toen we op een gegeven moment geklapper hoorden, schrokken we wel even. (reden ongeveer 180km p/u)

Snel naar zo'n rastplatz, en ja hoor.... achterste gedeelte van de bodemplaat los.

De auto voor de helft op een hoge stoep gezet, en de gehele plaat er maar onder vandaan gehaald.

 

Nu wil ik deze er wel weer onder hebben. Dus ik zal proberen om deze met wat ander materiaal weer goed vast te zetten.

 

Kan het ook zijn dat het verbruik iets hoger is geworden zonder deze plaat onder de auto???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je zoals ik laag rondrijdt moet je gewoon een metalen hebben. Ik heb voorlopig er helemaal NIETS onderhangen, daarom ook hoger gelegd , want je wil niet zien hoe alles eruit ziet onderaan ...

En het argument dat een metalen gevaarlijk is voor als ze loskomt tijdens het rijden etc ... Zoiets mag gewoon niet loskomen als het goed bevestigd is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik deze set aanschaf

 

http://www.ebay.de/itm/UNTERFAHRSCHUTZ- ... 0563756905

 

80 euri flexibele bodemplaat inc beschermplaat voor de bak.

 

Doordat de plaat ooit eens gescheurd is, en door de sneeuw heeft geploegd zijn ook mn modderkuipen beschadigd. Die heb ik nieuw gezien voor 8 euro per stuk (winparts geloof ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden