Ga naar inhoud
  • 0

bandenpech

Vraag

Geplaatst

Vanmorgen had ik tijd om de banden over te zetten op mijn road america wielen. De eerste band alles goed, bij nummer twee niet meer. Bij het oppompen kwam er een grote bult aan de zijkant, dus einde verhaal. Moest twee nieuwe banden kopen (bestellen).

Er was van tevoren niets mis mee, niet tegen de stoeprand of zo. Dus hier baalde ik wel van, ze waren nog best goed.

Ik denk dat ik de twee nieuwe banden op de voorkant leg en de andere twee achter. Ik denk dat dat het beste is.

Balen

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik denk dat ik de twee nieuwe banden op de voorkant leg en de andere twee achter. Ik denk dat dat het beste is.

Antonio,

tijdens mijn slipcursus vertelde de instructeur ons dat nieuwe banden altijd achterop moeten komen te liggen. Iedereen is van mening zoals jij het ook voorstelt. De beste banden voor op. Echter andersom is beter. De beste banden moeten achter zitten, ondanks je voorwiel aandrijving.

• 0
Geplaatst

nieuwste banden idd achter, dit omdat als auto uitbreekt hij dit via achterkant ongecontroleerd doet.

echter rijd antonio niet zoveel km's en zit je ook nog eens met 2 verschillende J- maten van velg toch ?

• 0
Geplaatst

Das mooi ...

Ken het, vrouw had ook ineens een flinke bult op twee banden.

1 band viel nog mee, maar met de andere zat je gewoon te hobbelen in de auto.

Je kon er aan de binnen en de buitenkant niks aan zien, net alsof de inlage inwendig kapot is.

Zat ook nog voldoende profiel op.

Direct maar 2 nw. erop toen.

• 0
Geplaatst

echter rijd antonio niet zoveel km's en zit je ook nog eens met 2 verschillende J- maten van velg toch ?

Ik rijd idd niet zo veel, maar moet nieuwe banden op komen, de velgen zijn 4 road america.

• 0
Geplaatst

klopt met de beste banden achter.. is mij ook uitgelegd op de slipcursus... alleen ik doe het niet!

Ik heb dit eerst wel gedaan en mij viel op dat ik dan heel veel meer last had van aquaplanning. Eigenlijk ook logisch ook, de voorste banden moeten het meeste water aan de kant gooien, terwijl voor de achterste banden dan het spoor vrij van water is... dus wat is wijsheid... een slip van de voorkant is idd makkelijker te corrigeren dan dat als de achterkant uitbreekt..

Ik zou dus zeggen probeer het een keer uit wat je het beste bevalt, maar ik doe het niet meer.

• 0
Geplaatst
Je hebt zeker toch wel een soort garantie op banden, hoelang heb je ze al in bezit..

Die was bijna 6 jaar oud.

O tja das wel lang , om effe terug te gaan :roll:

• 0
Geplaatst
klopt met de beste banden achter.. is mij ook uitgelegd op de slipcursus... alleen ik doe het niet!

Ik heb dit eerst wel gedaan en mij viel op dat ik dan heel veel meer last had van aquaplanning.

Ik doe het ook niet de voor banden nemen al veel water weg bij nat weer, en ik heb een BMW dus wel gaaf als de achterkant een x overzij gaat :mrgreen:

• 0
Geplaatst

Ik heb dit eerst wel gedaan en mij viel op dat ik dan heel veel meer last had van aquaplanning. Eigenlijk ook logisch ook, de voorste banden moeten het meeste water aan de kant gooien, terwijl voor de achterste banden dan het spoor vrij van water is... dus wat is wijsheid... een slip van de voorkant is idd makkelijker te corrigeren dan dat als de achterkant uitbreekt..

Ik zou dus zeggen probeer het een keer uit wat je het beste bevalt, maar ik doe het niet meer.

Wat jij daar nu zegt vindt ik niet "Logisch" en als je last van aqua planning krijgt dan rijdt je te hard in te veel water of had je 4 nieuwe banden moeten kopen ipv 2. :wink:

De reden waarom het beter is om de nieuwe achter te monteren zijn de redenen die op de michelin link opgenoemd worden en dat de aslast aan de voorzijde hoger is dan bij de achteras waardoor je minder snel last zal hebben van aquaplanning bij wat versleten banden dit hogere gewicht. (en dan niet banden met nog 2mm profiel)

Bijna versleten banden achter creeren dan een onstabiele situatie in extremere situaties en is inderdaad een stuk moeilijker te corigeren dan het glijden van de vooras.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden