Ga naar inhoud
  • 0

Canbus 1.6 of 2.0?


Exorius

Vraag

een goede morge,

 

heb al heel wat topics door gelezen, met het trefwoord "canbus", maar kom niet echt aan een antwoord.

 

wil eigenlijk graag weten hoe je erachter kan komen, wat voor canbus mijn wagen heeft, 1.6 of 2.0 want wil een RNS510 gaan kopen, en zelf inbouwen. heb gelezen dat je dan rekening moet houden met wat voor canbus je hebt??

 

anders zou er nog een extra adapter van 1.6 naar 2.0 tussen moeten, opzich geen probleem. maar wel makkelijk als ik het van te voren weet. want er komen dan toch weer kosten bij., iets waarmee ik dan rekening kan houden met de aanschaf van de RNS510

 

heb een passat 3c comfortline 2.0 TDI van eind 2005, zonder groot display in het console en zonder stuur bediening.

 

alvast bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dacht dat de Passat versie 2.0 heeft vanaf modeljaar 2007.

100% zeker ben ik niet

 

Touareg heeft voor 2008 can-bus 1.6 en na 2008 2.0

 

Voor de RNS heb je een L gateway nodig of hoger is beter (dealer prijs 144 excl btw )

De jouwe is versie A of B gateway

De L ( 3c0907530 L )versie is pas gekomen in 2008 in model 2009 tot maart en vanaf maart S

Modellen vanaf Bj2010 hebben 2 Letters vb: Ax - Kx

De RNS werk ook met versie H en K (RNS versie A unit )maar deze kunnen problemen geven bij het updaten van de Firmware het gekende probleem van het leeg zuigen van de batterij

 

Foto Gateway http://www.my-gti.com/wp-content/uploads/1K0907530S.JPG

Weet niet wat goedkoper is een 2de hands Gatway (via ebay) aanschaffen of adapter tussen steken.

 

EDIT: nog iets gevonden het vervangen van een Gateway voor het kunnen plaatsen van een RNS met de nodige VCDS instellingen. Is in het frans, kan je anders vertalen met google

http://www.vw-antares.net/content/view/105/27/

 

Als ik mis ben verbeter mij dan, 'k weet het ook maar door met mijn mod bezig te zijn had minimaal 2.0 nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat wil dan zeggen dat Gateway versie C al een canbus 2.0 al was aangezien de RNS met canbus 2.0 werkt.

En ik dacht dat zoals de touareg voor MJ2008 pas is gekomen dus versie E als gatway.

 

@Exorius :

Vertrouw maar op Dreke hij kent zijn wagen van binnen en van buiten.

Heb het zelf via informatie van dreke canbus leren kennen en door met mijn Mod via internet.

RNS versie A is in 2007 gekomen (denk ik )en dan zou het best kunnen dat het via Gateway C werkte omdat deze nog tot 07/2008 zou gebruikt geweest zijn.(Maar hooger is beter en voor de prijs moet je het niet laten, is toch iedem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben zelf maar eens even onder het dashboard gedoken, en ik heb een C versie erin zitten. ( 3C0 907 530 C )

blijkt dat de wagen is uitgerust met een extra versterker icm de RCD500 vond de muziek eigenlijk al te goed klinken voor een standaard radio :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden