Ga naar inhoud
  • 0

"stinken" van passat 2.0Tdi


Fopperr

Vraag

Ff een vraagje;

 

Of de auto nou warm of koud is stinkt hij. Natuurlijk is het een diesel die meer geurt dan een benzine. Het is een geur die ik bij geen enkele diesel geroken heb (en ik heb er zelf een paar gehad, mijn vader ook en mijn zwager...).

 

Het is me opgevallen dat de olie hetzelfde ruikt als de uitlaatgassen, olie heb ik overigens in 17.000km nog niet bij hoeven vullen. Wat me wel op viel is dat (bij koude motor) het oliepeil op MAX staat.... Ik controleer het oliepeil wekelijks en zie niet dat er olie verbruikt wordt, misschien dat er teveel olie in zit/zat?

Hij heeft bij 50.000 een grote beurt gehad (toen heb ik hem gekocht) en er staat nu 67.000 op.

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Edwin,

 

Dat dacht ik ook idd, maar heb hiervoor een jetta uit 2007 met roetfilter gehad. Deze rook hetzelfde als de octavia 2.0tdi van mijn vader.

Als het olie verbruik nou hoog zou zijn, had je misschien iets waar je naar zou moeten zoeken.

Nu doet hij verder (gelukkig) niks raars. Dan zal het wel zo horen bij deze motor.

 

Kan zo'n roetfilter of katalysator kapot zijn? Misschien dat dit voor een rare geur kan zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden