Ga naar inhoud
  • 0

kabelboom pompverstuiver


proton

Vraag

Dag passat liefhebbers,

 

Na op het forum gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat de kabelboom naar de pompverstuivers niet goed meer is.

De auto stotterde eerst weinig, maar het komt nu steeds vaker voor. Ik wil hem zelf proberen te vervangen. Het ding kost bij de dealer 60 euro dus dat valt mee.

 

Weet iemand ergens een handleiding op internet voor het vervangen van de kabelboom?

 

Wellicht weet iemand waar ik de beschrijving van het vervangen van de kabelboom kan vinden in elsawin, ik kan het nergens vinden!

 

Het betreft een 3BG met motorcode AWX uit 2002.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die foto's heb ik ook gevonden, maar ik zat meer te denken aan een beschrijving van de werkvolgorde, en waar je in het bijzonder op moet letten bij de- en montage. De foto's zijn dan mooi ter illustratie. Ik ga dit namelijk voor het eerst doen en dan ben ik wel graag een beetje voorbereid.

 

Nog meer suggesties?

 

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DEMONTEREN:

 

- Motorbeplating bovenop verwijderen met drie moertjes M6

 

- Kunstof aanzuigbuis aan beide zijde losgemaakt bij slangenklemmen, alsook boutje M6, en sensorstekkers, en alle kleine leidingkjes die vast geklemd zitten op de aanzuigbuis.

Zodoende leg je de buis een beetje opzij, en heb je meer ruimte, om de kabelboom in en uit te plaatsen.

 

- Brandstof leiding losgemaakt op trommel achterkant cilinderkop.

 

- Bovenste deksel Distributieriembeplating losgemaakt met twee klemmetjes.

 

- Kleppendeksel losgemaakt M6 boutjes.

 

- Aansluitstekker kabelboom losgemaakt (bajonetsluiting met lock)

 

- Kabelboom aansluiting op cilinderkop los gemaakt twee boutjes M6

 

- Ik heb alle draadjes naar de pompverstuivers afgeknipt, en de twee metalen beugeltjes van de kabelboom af gesloopt,

hierdoor trek je zo de kabelboom uit de cilinderkop.

 

MONTEREN:

 

- Op de nieuwe kabelboom zitten de stekkertjes van de pompverstuivers vastgeklemt op het kunstofrailtje, lekker laten zitten !

Hierdoor kun je redelijk makkelijk via een bocht de kabelboom een stuk in de cilinder steken.

 

- Dmv een grote schroevendraaier de kabelboom voorzichtig iets oplichten, zodat hij door de rest van de gaten geleid kan worden.

 

- Verder weer alles terug bouwen in omgekeerde volgorde, ik was ongeveer een uur bezig, inclusief twee keer koffie drinken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de beschrijving hierboven is het vandaag zeer voortvarend gegaan met het vernieuwen van de kabelboom.

 

Ik heb de brandstofslang laten zitten en verder volgens de beschrijving gewerkt. Net even een stuk gereden en het stotteren is weg!

 

Omdat ik dit voor het eerst deed en zeer voorzichtig te werk ging heb ik er zo'n drie uur over gedaan. Wel goed opletten dat er geen afgebroken kunststofdeeltjes achterblijven. De kunststof van de oude kabelboom was zo hard geworden dat het knapte.

 

Voor 60 euro weer een blije passat rijder. Iedereen bedankt voor het meedenken.

 

Waar zouden we zijn zonder zo'n prachtig forum als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,

 

Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal; 1.9tdi uit 2002 die onregelmatig inhoudt bij gas geven. Soms gaat de ESP uit, meestal gebeurt het tussen de 2000-2500 toeren.

 

Ik ben bij Antonio langs geweest om de auto uit te lezen, hier kwamen de fouten 18074 en 18263/18265 uit. Op gerritspeek.nl bleek dat de combi 18074/18265 een 'klassiek' kabelboom probleem is. Deze moet dus vervangen worden. Gelukkig is er een how-to van! Ik zal posten of het probleem na het vervangen verdwenen is!

 

Antonio bedankt voor het uitlezen op korte termijn; het heeft mij verder geholpen! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabelboom is vervangen; geen storing meer gehad!

 

Klus is goed te doen, je moet alleen maar onthouden hoe het uit elkaar is gegaan....

 

Op naar het volgende probleem (slot achterdeur....:()

 

henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi ...

 

Heb een passat bwj December 2004 130 tdi kmstand 130.000( op 90.0000 gechiped naar 165 pk)

heb al paar keer een probleem gehad dat de auto tydens het rijden in noodloop komt ( tussen 130-140 km/ u) en dan maar max 70 km/ u haalt...meestal met hevige regen of sneeuw dat op auto blijft liggen ,

gaspedaal was al is vervangen geweest doordat water in bekabeling was gekomen maar zou het raar vinden dat dit weer is gebeurd na 2 maand terug te rijden ...

auto heeft altyd netjes gereden altyd groot onderhoud gekregen en al 5 zomers van belgie naar griekenland gereden zonder problemen...

kan iemand me helpen met wat het zou kunnen zijn en valt dit onder garantie mits het een blijvenden veel voorkomend probleem is...

 

Mvg,

 

een Passat liefhebber

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee spijtig genoeg heb ik geen garantie niet meer.... heb auto nieuw gekocht toen en Vw belgie geeft op zo'n stukken geen garantie na 4 jaar....

maar heb gehoord dat het een veel voorkomend probleem is by VW...?

zijn er nog mensen met het zelfde voorkomend probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat iig een meer voorkomend probleem is, is dat mensen een moeilijk leesbaar verhaal op 4 plekken tegelijk posten (copy past) en dan verwachten dat hun auto ineens weer gefixed is :mrgreen:

 

Ik zou die auto eerst maar eens laten uitlezen en een nieuw topic maken voor jouw probleem (1 topic) en daar de foutmelding in posten. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

niet nodig zeiden ze... rubbers zijn gedicht met silicone zodat ze ni over kunne lopen richting bekabeling.. alle kabels vochtgereinigd dus we zulle kijken of het nog is voorkomt.... er komen er veel binnen by Vw Antw met soortgelijke problemen( van seat, skoda , vw , audi... ) dusja elk auto zijn problems hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@julio

 

Het gaat hier om de afwateringspluggen in de waterbak(waar de accu zit) deze gaan verstoppen en dan loopt er water in het interieur.

ALLE andere kabeldoorvoerrubbers lekken normaal NOOIT bij een 3BG, asl ze dat wel doen dan heeft een vorige eigenaar er wat doorheen gehad zoals versterkerkabels ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey mensen, ik ben nieuw hier dus ik ben niet zo goed op de hoogte over alle tips n tricks als jullie omtrent dit merk maar ik heb ff een vraag.

Mijn pa heeft exact hetzelfde probleem.

Nou heb ik t kleppendeksel al los gehad om de kabels te controleren. Toch zag ik hier niks aan.

Ik heb ook de weerstand gemeten van zowel de spoel als van de draden maar ook dan lijkt het nog goed.

Toch heb ik de code 18074. Geld deze oplossing dan nog?

theoretisch gezien zou ik dus zeggen dat de bedrading goed is?

 

gr Ronny

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden