Ga naar inhoud
  • 0

Oranje olielampje ( "Check oil" )


jstruijk

Vraag

Mijn vrouw is net weg naar de voetbal wedstrijd Willem-II - RKC, belt ze na ongeveer 20 min dat het olie lampje Oranje gaat branden en dat er de melding "Check Oil" komt te staan. :angry:

Hmm, dacht ik. Wat nu weer. Meteen ff hier gekeken en volgens mij is het gewoon dat er net wat te weinig olie in zit en deze bijgevuld moet worden.

 

Vraag mij eigenlijk wel af, hoeveel te weinig? En volgens mij is het wel erg vlug. Had em geloof ik pas bijgevuld.

 

Ach. Ze rijd nu door, gaat de wedstrijd kijken en doet na de wedstrijd ff pijlen.

Tevens als het goed is heb ik nog een halve fles olie in de auto staan (heb ik altijd, gewoonte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Vraagje: Hoe ziet zo´n oliepeilsensor er eigenlijk uit? Is het ook een vlotter, en is daar wel plaats voor in het blok?

 

Ik geloof dat het zoiets is als een stukje metaal dat wordt verhit en weer afkoelt en dat in de motorolie hangt. Hoe verder deze in de olie hangt, hoe sneller hij afkoelt. Klinkt als een ingewikkelde oplossing voor een simpele niveaumeting, maar het schijnt te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even een vraagje van mijn kant... Is dit lampje standaard "aan"in de Passat?

Mijn oliepeil was vanochtend namelijk minimaal, maar ik heb (nog) geen lampje zien branden.

Aangezien ik de olie meteen heb bijgevuld zal het lampje ook niet meer gaan branden, maar het verontrustte me eerlijk gezegd wel een beetje :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ff een wat ouder topic weer leven inblazen.

Die zijn er wel, mijn schoonpa heeft dezelfde motor in zijn A4 zitten, daar is de peilstok onderaan ook oranje, leest een stuk beter af.

 

Is er iemand die hier toevallig wat meer vanaf weet? Is er idd een andere peilstok te krijgen dat dat dramatisch af te lezen ding wat er nu in zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden