Ga naar inhoud
  • 0

Oranje olielampje ( "Check oil" )


jstruijk

Vraag

Mijn vrouw is net weg naar de voetbal wedstrijd Willem-II - RKC, belt ze na ongeveer 20 min dat het olie lampje Oranje gaat branden en dat er de melding "Check Oil" komt te staan. :angry:

Hmm, dacht ik. Wat nu weer. Meteen ff hier gekeken en volgens mij is het gewoon dat er net wat te weinig olie in zit en deze bijgevuld moet worden.

 

Vraag mij eigenlijk wel af, hoeveel te weinig? En volgens mij is het wel erg vlug. Had em geloof ik pas bijgevuld.

 

Ach. Ze rijd nu door, gaat de wedstrijd kijken en doet na de wedstrijd ff pijlen.

Tevens als het goed is heb ik nog een halve fles olie in de auto staan (heb ik altijd, gewoonte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Mijn vrouw is net weg naar de voetbal wedstrijd Willem-II - RKC, belt ze na ongeveer 20 min dat het olie lampje Oranje gaat branden en dat er de melding "Check Oil" komt te staan. :angry:

Hmm, dacht ik. Wat nu weer. Meteen ff hier gekeken en volgens mij is het gewoon dat er net wat te weinig olie in zit en deze bijgevuld moet worden.

 

Vraag mij eigenlijk wel af, hoeveel te weinig? En volgens mij is het wel erg vlug. Had em geloof ik pas bijgevuld.

 

Ach. Ze rijd nu door, gaat de wedstrijd kijken en doet na de wedstrijd ff pijlen.

Tevens als het goed is heb ik nog een halve fles olie in de auto staan (heb ik altijd, gewoonte).

 

geen slechte gewoonte bij onze 2.0 :? \

lampje gaat branden volgens mij als het peil net iets onder de min markering staat. Dan kan je theoretisch een liter bijvullen. Zelf hou ik het bij een halve liter maximaal ivm met schade aan de kat als je hem overvult.

Met het nieuwe blok heb ik het nog niet meegemaakt, maar voorheen brandde bij mij het lampje om de 500km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn vrouw is net weg naar de voetbal wedstrijd Willem-II - RKC, belt ze na ongeveer 20 min dat het olie lampje Oranje gaat branden en dat er de melding "Check Oil" komt te staan. :angry:

Hmm, dacht ik. Wat nu weer. Meteen ff hier gekeken en volgens mij is het gewoon dat er net wat te weinig olie in zit en deze bijgevuld moet worden.

 

Vraag mij eigenlijk wel af, hoeveel te weinig? En volgens mij is het wel erg vlug. Had em geloof ik pas bijgevuld.

 

Ach. Ze rijd nu door, gaat de wedstrijd kijken en doet na de wedstrijd ff pijlen.

Tevens als het goed is heb ik nog een halve fles olie in de auto staan (heb ik altijd, gewoonte).

 

geen slechte gewoonte bij onze 2.0 :? \

lampje gaat branden volgens mij als het peil net iets onder de min markering staat. Dan kan je theoretisch een liter bijvullen. Zelf hou ik het bij een halve liter maximaal ivm met schade aan de kat als je hem overvult.

Met het nieuwe blok heb ik het nog niet meegemaakt, maar voorheen brandde bij mij het lampje om de 500km.

 

 

 

iik heb het vorige week voor gehad op reis :angry: dan maar ff gaan checken bij de dealer, en idd normaal als het net onder de min komt te staan.... en dan kan er +- 1 liter bij, ik heb er 700ml kunnen bij gieten en dan mooi op het max

dus gewoon auto levelen en kijken met de peilstok :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, geel/oranje betekent zsm even bijvullen, maar je kan er wel mee doorrijden tot je een mogelijkheid hebt om bij te vullen. Twee jaar geleden op vakantie in Italie wist ik dit nog niet. Ben toen aan de snelweg aan de kant gaan staan om bij te vullen in hitte van 40 graden!!! Achteraf had ik rustig nog wat kilometers door kunnen rijden. Vroeger betekende olielampje dikke stress en absoluut niet doorrrijden, maar gelukikkig geeft de Passie op tijd even een signaal dat je bij moet vullen. (vooral onder zwaardere omstandigheden en of hogere belasting kan de auto wat meer olie verbruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hedendaagse VW´s hebben zowel een 'ingebouwde peilstok' als een oliedruksensor wiste de delar mij te vertellen omdat met de verlengde onderhoudsintervallen van tegenwoordig al die leasegolfjes met te weinig olie binnenkomen.

Vraagje: Hoe ziet zo´n oliepeilsensor er eigenlijk uit? Is het ook een vlotter, en is daar wel plaats voor in het blok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vanmorgen gekeken en het oliepijl stond op minimum en ik heb het weer op max staan nu.

Melding op dash blijft echter staan. Zal dadelijk wel even min eraf halen om eea te resetten en kijken wat hij dan doet.

Heb ok ff met VAG-COM gekeken, maar deze geeft geen enkele fout aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu pas tijd voor een updateje, onverwacht druk gehad dit weekend ;)

Heb gisteren even de min pool los gehad en hierna was de melding inderdaad verdwenen. Vraag me wel af of dit normaal is of dat de sensor toch kapot is? Hij zou toch gewoon na het bijvullen vanzelf weg moeten gaan lijkt mij?

Nogmaals, met vag-com was er geen enkele melding te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

Haal even voor ongeveer 10 minuten de - (min) accuklem eraf, en sluit dan ze weer aan, probleem opgelost!

 

Grt. Audiman.

 

Dit helpt dus maar tijdelijk, heb het ook al eens gedaan en na een paar kilometer ging de waarschuwing weer branden en dan heb ik ook nog dat de datum nu een dag achter loopt. :angry: Toen maar naar de dealer gegaan nadat ik er zelf al ongeveer een halve liter had bij gevuld. Bleek dat er nog een beetje bij moest en probleem was opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan hielp het dus niet "maar tijdelijk", maar moest er toch nog wel olie bij!

 

 

Als je motor draait komt de olie, onder andere, ook bovenin je motorblok terecht, waardoor er in het carter weer iets minder zit, waardoor bij jou het lampje weer aanging.

De sensor zit er niet voor niets.... en deed zijn werk dus goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden