Ga naar inhoud
  • 0

is een 1.6 TDI Bluemotion te chip tunen ?


bweetle

Vraag

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Bel eerst maar eens:

 

dealer 1 antwoord: Dat kunnen ABT/wij nog niet

dealer 2 antwoord: Dat kunnen ABT/wij nog niet

Ziptuning: kom hem maar brengen, bakje koffie en met een half uur zijn we klaar

JD: Kunnen wij nog niet..

 

Jij mag je conclusie trekken(dit is trouwens een waargebeurd verhaal van een JD klant, weliswaar met een andere motor maar wel met een 'probleem ecu' die overigens wel gechipt kon worden maar wel afhankelijk OF het een bepaalde ECU zou zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
[quote="Werner"

Firma neemt ook de garantie van de fabrikant over.

:lol::lol::lol: totdat je heel je motor in de soep... ja maar meneer u moet de klein lettertjes ook lezen he :roll:

 

Je moet natuurlijk niet altijd het uiterste uit je motor halen! Maar ja, dan heeft het weinig nut om een BM te kopen.

De 1.6 is en blijft een relatief kleine motor voor de koets van de passat variant.

Rijstijl aanpassen naargelang. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is een 1.6 TDI Bluemotion te chip tunen ?

 

wat gaat het schelen heeft iemand info hierover ?

 

Koop dan een 2.0TDI....................

 

Zou het een prima zaak vinden als de "Milieu" modellen (waar vaak belastingsvoordeel op zit) niet te chippen zijn.

Het is eigelijk een vorm van fraude plegen, maw belasting ontduiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is een 1.6 TDI Bluemotion te chip tunen ?

 

wat gaat het schelen heeft iemand info hierover ?

 

Koop dan een 2.0TDI....................

 

Zou het een prima zaak vinden als de "Milieu" modellen (waar vaak belastingsvoordeel op zit) niet te chippen zijn.

Het is eigelijk een vorm van fraude plegen, maw belasting ontduiken.

 

Rolf,

 

Bij chiptuning gaat het verbruik bij eenzelfde rijstijl naar beneden.

Is dit dan niet "groener"? Zou het belastingsvoordeel niet groter moeten zijn dan?

 

GRTZ :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is een 1.6 TDI Bluemotion te chip tunen ?

 

wat gaat het schelen heeft iemand info hierover ?

 

Koop dan een 2.0TDI....................

 

Zou het een prima zaak vinden als de "Milieu" modellen (waar vaak belastingsvoordeel op zit) niet te chippen zijn.

Het is eigelijk een vorm van fraude plegen, maw belasting ontduiken.

 

Rolf,

 

Bij chiptuning gaat het verbruik bij eenzelfde rijstijl naar beneden.

Is dit dan niet "groener"? Zou het belastingsvoordeel niet groter moeten zijn dan?

 

GRTZ :lol:

 

 

als je het zo gaat bekijken is chippen altijd fraude is het niet voor de belasting dan wel voor de verzekering.

op je kenteken blijft namelijk je originele vermogen staan terwijl je wel met meer vermogen rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
alsde vermogensstijging onder/rond de 30% blijft mag dat

 

 

Beste Matthijs,

 

Ik lees het een en ander op internet over chip-tuning, maar het schijnt toch dat er enige regelgeving over chip-tuning is. Ik heb hier onder een stukje overgenomen.

 

HOE LEGALISEREN?

Tuning is in ons land inzake wetgeving een erg dubbelzinnige materie. Een logische en eenvoudige wetgeving bestaat er niet. In Duitsland heb je een doorgedreven TÜV-keuring die niet a priori tegen tuning is. Op voorwaarde dat de ingrepen correct zijn uitgevoerd en als de veiligheid niet in het gedrang komt, kan het in Duitsland. In ons land ligt het iets gecompliceerder, want een wagen moet conform het inschrijvingsbewijs (& PVG) zijn. Als bijvoorbeeld een Golf TDi plots 140 in plaats van 110 pk levert, is dat niet langer reglementair en is de auto ook niet verzekerd voor dat vermogen; het inschrijvingsbewijs vermeldt immers een lager vermogen. De enige weg om tuning te legaliseren is een "attest van verandering van motor". Na de tuning moet de klant zoiets aanvragen, vervolgens moet hij de wagen bij de importeur aanbieden, die zich dan akkoord KAN verklaren met de ombouw. Als dat in orde is, KAN de auto een nieuw inschrijvingsbewijs krijgen met het correcte vermogen. Het spreekt echter voor zich dat de meeste constructeurs/importeurs zich niet geroepen voelen om hun zegen te geven over de tuningexperimenten van derden. De kans dat de klant de nodige documenten van de importeur krijgt en dat hij (gedeeltelijk) de verantwoordelijkheid neemt voor de aanpassingen,is dan ook bijna onbestaand. Daarna is het opnieuw aan de klant om zijn verzekering op de hoogte te brengen. Maar dat laatste wordt wel eens "vergeten"... en dat is niet verstandig, want de meerprijs voor de verzekeringspremie is niet van die aard dat de prijzen de pan gaan uitswingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dit stukje tekst zoek kom ik op een site http://www.katho.be/vhti/automechanica/ ... tuning.htm

Hoop dat je wel realiseerd dat dit een belgische site is, dus in ons land zou Belgie kunnen worden bedoelt en niet Nederland. :wink:

 

al denk ik dat er ook in nederland een paar regeltjes met kleine lettertjes in de verzekering polisen staan over dit..... :embarassed:

 

edit, als ik verder zoek op dit onderwerp kom ik alleen info tegen over CO2 uitstoot in combi met chippen.

iets over dat je niet mag afwijken, i.v.m. bpm bedrag wat betaald is en anders komt er een naheffing.

denk dat matthijs gelijk heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik dit stukje tekst zoek kom ik op een site http://www.katho.be/vhti/automechanica/ ... tuning.htm

Hoop dat je wel realiseerd dat dit een belgische site is, dus in ons land zou Belgie kunnen worden bedoelt en niet Nederland. :wink:

 

al denk ik dat er ook in nederland een paar regeltjes met kleine lettertjes in de verzekering polisen staan over dit..... :embarassed:

 

Het is niet mijn bedoeling om iemand voor het het hoofd te stoten. :embarassed: Maar ik heb het van een Nederlandse site....http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=1210

 

Speuren op Google leerd dat de text door meerdere is overgenomen en aangepast.

 

Groet Erwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

yep, je heb gelijk wordt door meer forums overgenomen. maar zou de begin even checken, daar staat dat specifiek dit over belgie gaat.

info van clioclub.nl

HOE LEGALISEREN? (belgië)

Tuning is in ons land inzake wetgeving een erg dubbelzinnige materie. Een logische en eenvoudige wetgeving bestaat er niet. In Duitsland heb je een doorgedreven TÜV-keuring die niet a priori tegen tuning is. Op voorwaarde dat de ingrepen correct zijn uitgevoerd en als de veiligheid niet in het gedrang komt, kan het in Duitsland. In ons land ligt het iets gecompliceerder, want een wagen moet conform het inschrijvingsbewijs (& PVG) zijn. Als bijvoorbeeld een Golf TDi plots 140 in plaats van 110 pk levert, is dat niet langer reglementair en is de auto ook niet verzekerd voor dat vermogen; het inschrijvingsbewijs vermeldt immers een lager vermogen.

 

Misschien moeten we het eens vragen aan een aantal specalisten op dit gebied, vermoedt dat JD wel wat meer weet hier over. en ook de vw dealer via ABT. want het is mogelijk om dit gewoon via de lease te doen. (tenminsten dat is wat ik vernomen heb 1 jaar terug)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden