Ga naar inhoud
  • 0

Iemand ervaring met sneeuwkettingen en 235/45R17 velgen ?


sebmar

Vraag

Ha allemaal,

 

na 40.000 probleemloze kilometers staat de eerste wintersport voor de boeg, en daarmee rijst de volgende vraag:

Volgens de VW-dealer kunnen er geen sneeuwkettingen onder bovengenoemde velgen omdat er te weinig ruimte tussen achterzijde velg en veerpoot zou zijn. De VW-dealer zei me dat er wel mensen zijn die het doen, maar dat er kans is op schade. Verder kon hij me niet vertellen welke kettingen zouden passen.

De spike-spider en soortgenoten wil ik (nog) niet meteen proberen, want ik vind die nogal duur gezien de looptijd (2 jaar oftewel 3-4 wintersportreizen...) van het leasecontract. Verder wil ik op zich die nieuwe michelin easygrip kunstof kettingen wel proberen maar ik weet niet of die wel passen..

Iemand ervaring met bovenstaand 'probleem'?

 

Alvast bedankt en gegroet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zet je passat eens ergens op de brug en kijk hoeveel ruimte er is.. een paar spacers kan je probleem in de winter ook oplossen.. moet je natuurlijk aan de buitenkant wel oppassen met het spatscherm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

inderdaad, hoop ze ook niet nodig te hebben,

 

Heb vandaag met mijn wielen in verschillende hoeken de afstand tussen velg/band en veerpoot en wielboog gecontroleerd en sneeuwkettingen van Maggi (power 8 no stop evoltution... Marketing?, mwaahhh) gekocht. Deze hebben aan de achterzijde van het wiel 8mm nodig, en ik heb 17 dus dit moet kunnen. Ga het van de week even checken (als het droog is...)

 

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden