Ga naar inhoud
  • 0

1 piepje en remsysteemlampje brandt af en toe


esmamaju

Vraag

ik heb sinds een week dat heel af en toe het remsysteemlampje gaat branden en dan krijg ik 1 piepje.

Nu heb ik met een zaklamp zitten kijken naar de remblokken door de velg hen, maar deze zijn voor nog rond 1 cm en achter rond 5 mm of zitten er ook nog aan de binnenkant blokken die ik niet kan zien.

Hij doet het dus maar af en toe gewoon onder het rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt me de remvloeistof niveau meting, heb ik pas ook gehad,vooral in bochten naar rechts, blokken vervangen en probleem opgelost. Als zowel de voor als achter blokken ver op zijn begint het, ik zou de olie niet bijvullen maar de achterblokken vervangen (de blokken voor hebben vaak sensoren, die melden zichzelf wel, achter niet.) Bij mij kwam er echter wel de "STOP, remmen onderhoud" melding bij..maar dan in het Italiaans.

Blokken zitten naar mijn weten altijd aan twee kanten van de schijf en worden er dan door de klauw op de schijf gedrukt.

Achter moet de remzuiger terug gedraaid worden met een speciaal tooltje,ik heb hem maar als je die niet hebt op dit forum vindt je met wat zoekwerk wel een manier. Blokken vervangen een vrij simpel en goed uitvoerbaar klusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

remblokken voor vervangen is zeker niet moeilijk.

alleen je moet wel voorzichtig zijn met je remcilinder dat je de rubberen hoes niet kapot maakt anders krijg je lekage.

en de remblokken zitten voor de schijf en achter de schijf.

ik denk als je dat vervang is het piepen over.

als je dan toch bezig bent kijk gelijk dan even de rubberen hoezen na op scheurtjes enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden