Ga naar inhoud
  • 0

[3B] Koelvloeistof lampje knippert, maar er is vloeistof zat


Paradise

Vraag

Sinds het twee dagen vriest start ik 's ochtends m'n auto en begint al na korte tijd, of direct, het koelvloeistof-waarschuwingslampje te knipperen. Die duurt een minuutje en daarna gaat ie uit. Het peil is ruim voldoende en voor de zekerheid nog wat bijgevuld tot bijna max, maar het probleem blijft. Als ik 's middags van m'n werk naar huis rijd blijft het lampje uit.

 

Het lijkt wel of de vloeistof vastgevroren raakt, maar dat lijkt me toch sterk met spul dat -26/-31 graden celcius moet kunnen hebben. Zou ik er goed aan doen het gehele reservoir leeg te laten lopen en opnieuw af te vullen? Of zijn er andere ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Sinds het twee dagen vriest start ik 's ochtends m'n auto en begint al na korte tijd, of direct, het koelvloeistof-waarschuwingslampje te knipperen. Die duurt een minuutje en daarna gaat ie uit. Het peil is ruim voldoende en voor de zekerheid nog wat bijgevuld tot bijna max, maar het probleem blijft. Als ik 's middags van m'n werk naar huis rijd blijft het lampje uit.

 

Het lijkt wel of de vloeistof vastgevroren raakt, maar dat lijkt me toch sterk met spul dat -26/-31 graden celcius moet kunnen hebben. Zou ik er goed aan doen het gehele reservoir leeg te laten lopen en opnieuw af te vullen? Of zijn er andere ideeen?

 

Check wat Vdub zegt. Zit die goed vast, dan uitlezen en/of je vloeistof laten controleren bij een garage. Hebben ze een leuk kijkertje voor. Misschien is je vloeistof wel aangelengd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de stekker iets aangedrukt en inmiddels lijkt het niet meer voor te komen. Wellicht is de aansluiting wat lam. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar hou 't in de gaten. Als het weer voorkomt ga ik wel even langs de dealer of pas ik die ontluchting toe. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden