Ga naar inhoud

motorkap kabel gebroken en nu???


keverfreak

Aanbevolen berichten

holla

 

ik heb een lekker probleem

 

vanmiddag mijn wintersloffen er onder gedaan,

wil ik mijn olie en rsproeier ff checken,

 

gaat me kap niet open,lekker slap kabeltje,

ben een uur bezig geweest op de brug om er bij te komen zonder resultaat.

dan de onderplaat maar ff er weer onder gedaan want moest weg,

weet iemand een trikie om dit op te lossen? ik kom er wel bij met een draadeind en banden ijzer maar is erg krap

 

alvast bedankt

 

hans

 

passat 2.0 96kw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

holla allemaal,

 

gisteren eindelijk mijn motorkap open gekregen, toch is deze te openen vanaf de grill kant met een trucje alleen kost het dan alleen je grill.

 

kabl zat ondanks mijn verwachting toch gewoon vast bij het slot, het probleem zat hem bij de tussen verloop deze zit onder je parafaanplaat dit ding is van kunstof en kan dus gewoon open gaan,nu met 3 tairaps bij elkaar gezet en kan geen kant meer op.

 

heeft alles bij elkaar wel 4 uur werk mee gehad maar gelukkig opgelost.

 

 

greetz hans

 

ps : fijne dagen allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

holla

 

 

luister eerst even voor bij je motorkap of je de kabel hoort als er iemand aan de hendel trek.

.

helaas moet je je gril slopen om er bij te komen met een goeie schroevedraaier, er zitten twee recht hoekige gaten in je dwarsbalk bij 1 kun je erbij met een schroevendraaier om de hevel om te klikken , relaxt aan het werk gaan en een goede looplamp gebruiken,

het is even pielen maar moet gaan lukken.

 

greetz

 

hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een soortgelijk probleem. Mijn motorkap wil ook niet open; bij de hendel in auto gaat gewoon, maar voor bij de motorkap zit een "lipje" waaraan je moet trekken, maar deze is losgesprongen.

Weet iemand hoe ik nu de kap los kan krijgen zonder iets te moeten slopen?? :wink:

 

Heb je een 3b? Dan moet waarschijnlijk de grill er voor weg en als het goed is kun je die voorzichtig lostrekken. Als de kap wel een klein stukje opent kun je met een korte schroevendraaier het lipje helpen vanaf de bovenkant van dat mechanisme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden