Ga naar inhoud

Standkachel/voorverwarming


Speedyace

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

 

Nu het wat kouder aan het worden is, merk ik dat er bij mij een ventilator blijft draaien als ik de motor uitzet.

 

Deze draaid als het onder de 5 graden is, en heb dan ook erg snel warme lucht. Nu heb ik even wat kappen onder de wagen weg getrokken en zag daar een stand/voorverwarming kachel zitten, voor het rechtervoorwiel.

En er gaat een uitlaat pijpje tot onder de auto, deze loopt naast de bestaande uitlaat.

 

Ik heb het boekje erbij gehaald maar kon niet echt iets vinden, of ik deze kan instellen. Kan je hier misschien iets tussen zetten (klokje) zodat ik ook in een warme en straks een ontdooide auto kan stappen.

 

Het gaat om een passat 3c 2.0 tdi uit mei 2005.

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

geluksvogel

 

 

Mag ik eens geluk hebben met die bak :lol:

 

Ps. Vanaf April alweer 20.000km op de klok met de nieuwe motor :D

 

mijn zwager heeft dat ook in zijn passat cc, die kan hem activeren met afstandbediening.

heb jij die er dan niet toevallig bij??? anders ff navraag doen bij de dealer

 

 

Ik ga eens even horen bij de dealer. thanx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een Webasto bijverwarming. Worden toegepast omdat de motor zelf niet genoeg warmte produceert om het interieur binnen acceptabele tijd te verwarmen.

 

Is met een ombouwset wel uit te breiden tot echte standverwarming. Meen dat o.a. op marktplaats en ebay van deze kits worden aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Ik kwam er vandaag dus achter dat deze het niet meer doet.

Nu is mijn motor er vorig jaar uitgeweest ivm het wel bekende oliepomp probleem.

Na dat ik de auto terug heb gekregen, is het niet meer koud geweest dus is deze niet meer aangeweest.

Maar nu het weer kouder is, merk ik dat het erg lang duurt voordat hij op temp is.

Ik heb de kap vanmorgen eens open gedaan en inderdaad de webasto werd niet warm.

Het uitlaatje wat er aan vast zit is niet warm. Ook niet als ik 15 min heb gereden bij min 2.

 

Nu is het ook niet echt het weer voor om even onder de auto te gaan liggen en mijn garage zit nog bomvol met troep van de verhuizing.

 

Hebben jullie zo misschien een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste serie Passats met Diesel hadden een (stand)kachel ingebouwd. Ik meen dat het alleen bouwjaar 2005 is. Latere bouwjaren hebben een electrische (bij)verwarming heb ik begrepen. Ik vermoed dat er dus wel meer 2005 dieselrijders zullen zijn met zo'n kachel er in waarvan de eigenaar er niet van op de hoogte is. Volgens mij zijn de eigenaren met een echte kachel een stuk beter af. Bij mij staat na 30-40 min file rijden de temperatuurmeter nog niet eens in het midden! lang leve de zuinige dieselmotoren.

 

Ik zou zeggen ombouwen naar een volwaardige standkachel, dan kan je binnen met een kop koffie in je handen kijken hoe je auto ontdooit.

 

Wel de Garage de boel eerst in orde laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het systeem heet zuheizung en is om te bouwen naar een volwaardige standkachel kost circa 500 euro.

 

Voor diegene die het niet hebben: Een volwaardige standkachel is op marktplaats nieuw te verkrijgen met inbouw voor 925 euro excl. BTW. Wel snel zijn want het is maar tot eind november.

Even zoeken op webasto en Helmond. Ik heb geen ervaringen met deze inbouwer maar misschien dat iemand anders dit weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er dus 1, maar die doet dit jaar niets meer heb ik gemerkt :angry:

Oh ja, niet je Clima op Econ zetten, want dan staan zowel de Airco als de kachel uit.

 

Info komt hier vandaan:

http://www.motor-talk.de/forum/neu-hier ... 3Bzuheizer

 

 

Evengoed bedankt voor de tip, maar van deze info was ik al op de hoogte :wink: . Zal de garage maar even opruimen kan ik binnen even naar het probleem zoeken, iets te koud nu buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het een Webasto is kan dat in ieder geval.

Ik neem aan dat je er nu een tijdklokje op je dash hebt?

 

Webasto heeft een afstandsbediening T91 met een bereik van 500-1000 meter. De aanschaf kost iets van 200 euro en dan nog inbouwen.

Webasto heeft ook een afstandsbediening T100HTM met display is iets luxer kost iets van 300 euro en dan nog inbouwen.

Webasto heeft ook een afstandsbediening volgens je eigen telefoon, dan kun je met sms opdrachten geven. Kost iets van 400 euro en dan nog inbouwen.

Op marktplaats staan hier en daar ook 2de hands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martijn dank voor je reactie. Ik zal eens op Marktplaats neuzen. S'morgens eerst naar de auto om de standverwarming

aan te zetten werkt namelijk niet echt. Althans, voor mij niet. Het is zo makkelijk om na het wakker worden even op de

AB te drukken en vervolgens een half uurtje later lekker in een warme auto met schone ruiten te stappen.

De T91 zou voor mij dus prima voldoen. Bedankt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is zonder AB aan mij geleverd. Geen idee of er ooit een AB op heeft gezeten.

Ik denk van niet.

Check eerst eens de configuratie van je auto zoals deze de fabriek heeft verlaten. De ausstattungcodes staan op de sticker in de ruimte van je reservewiel.

Hier kan je alles checken:

http://www.nininet.de/pr-nummern/index.php

 

En laat ons even meegenieten van wat er allemaal in- op- en aan zit. :mrgreen:

 

Zelf zie ik dat er deze codes voor de standkachel bestaan: :shock:

 

Auswahl möglicher Ausstattungen

PR-Nr. Beschreibung

7VA Standheizung mit Zeitschaltuhr

7VB Standheizung, Temperaturregelung im Zentralsteuergerät

7VC Standheizung

7VE Wasserzusatzheizung mit Zeitschaltuhr

7VF Standheizung mit Funkfernbedienung plus Zuheizer

7VG Standheizung mit Zeitschaltuhr plus Zuheizer

7VH Zuheizer plus Standheizung, Temperaturreglung und Zeitschaltuhr im Zentralsteuergerät

7VK Standheizung, Z-Uhr und Temperaturregelung in der Schalttafel,Ausström.i.Fahrerraum

7VL Wasserzusatzheizung mit Funkfernbedienung

7VM Standheizung mit Funkfernbedienung

7VN Standheizung

7VP Mit Motorvorwärmung

7VQ Mit Motorvorwärmung

9M0 Ohne Zusatz- / Standheizung

9M1 Standheizung

9M2 Vorbereitung für Standheizung mit Funkfernbedienung

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig boekjes uit de auto thuis op kast. En daar zit een sticker in met nummers. Deze even gecheckt. Staat volgens mij nog niet alles op dus

zal ik de sticker bij het reservewiel ook nog eens nakijken. Auto staat in de garage (nog steeds geen kenteken helaas) dus ga ik straks ff doen.

In ieder geval bedankt voor je tip. Super dat je dat allemaal op internet kan terugzoeken.

Hieronder het lijstje dusver;

 

C2T – Leichtmetallrader 8J x 19"

G0R – 6-Gang-Automatikgetriebe für Allrad"

H13 – "Reifen 235 / 35 R19 91Y"

J0B – "Batterie 520A (92Ah) "

D34 – “ 6-Zylinder-Ottomotor 3,6L / 220 KW (24V) VR6, FSI homogen Grundmotor

ist: TV0 / TV1"

1AT – "Elektronisches Stabilisierungsprogramm (ESP) "

1G8 – "Pannen-Set”

2FP – "Ledermultifunktionslenkrad für Tiptronic mit Alu-Dekor"

5RQ – "Aussenspiegel rechts, konvex"

5SL – "Aussenspiegel links, aspherisch"

TV0 – "6 Zylinder Ottomotor 3,6L Aggr. 03H.D"

3FR – "Schiebe- / Ausstelldach, Solar, elektrisch mit Vorwahlautomatik"

3S1 – "Dachreling, blank"

8TC – "Nebelschlussleuchte, Rechtsverkehr"

QG1 – "Wartungsintervallverlangerung"

8AY – "Radio Navigationssystem"

8GV – "Drehstromgenerator 180 A"

9VE – "Digitales Soundpaket"

1LM – "Scheibenbremsen vorn"

L11 – “ Federbereich 11 nur Einbausteuerung keine Bedarfsprognose”

OYH – "Gewichtsbereich 8 nur Einbausteuerung keine Bedarfsprognose"

G46 – "Dampfung vorn"

0GG – "Abgaskonzept, EU4"

 

 

Een aantal dingen zeggen met niets. Bijvoorbeeld L11, OYH, G46. Ik zal vanavond mijn bevindingen van de sticker in de kofferbak nog geven.

l8r...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden