Ga naar inhoud
  • 0

1.8T VAG motor


major

Vraag

Hoi,

 

Ik ben bezig een lotus (s7) te bouwen. (MK Indy frame voor de liefhebber). Nu denk je wat doet I dan hier!!!!!. Dat zal ik uitleggen. Ik heb momneteel de keus tussen een Duratec blok en een 1.8T VAG blok. Mijn voorkeur gaar uit naar een 1.8T. Er is echter 1 catch, er moet een achterwiel aandrijf bak op en de motor moet in de lengte richting staan.

 

Dat laatste is niet zo moeilijk (in de lengterichting) maar de bak wel. Er kan een Borg Warner T5 op of een T9 maar dat zijn geen VAG bakken. Audi heeft quatro bakken, maar ik wil alleen achterwiel aandrijving.

Wie heeft hier info over?

 

mar

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja maar dat is voorwielaandrijving met de motor dwars erin. Wat Maojr zoekt is een configuratie met een 1.8T in de lengte gemonteerd met daarachter een bak en een cardan naar achteren. Ik kan zo geen auto bedenken (behalve de Donkervoort) waarbij dit zo is. Het moet volgens mij echter technisch wel mogelijk zijn om de 1.8T motor achter een ander merk bak te hangen middels een adapterplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedank allemaal,

 

Ik ben effe op vakantie geweest.

Ik ken de oplossingen met de ford bakken en de adapterplaat soms gaat er zelfs nog een quaife set in om het vermogen te behappen. Eigenlijk ben ik een VW/Audi liefhebber en zoek dus iets in die richting.

 

MVG,

 

Mar[/i]

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden