Ga naar inhoud

Problemen Passat 2.0 TDI 140 pk van 2005!?


jimmy104

Aanbevolen berichten

Hallo heren.

 

Ik heb een mooie passat 2.0 tdi 140 pk van 2005 zien staan met 116000 km op de teller. Nou schijnen er wat problemen te zijn geweest met dit type motor in het begin. Wie kan mij vertellen wat deze problemen waren en waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop van deze auto? Wanneer is de riem aan vervanging toe bij deze auto?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren nog een paar vragen......

 

oliepomp/balansas

Mathijs als deze vervangen zouden zijn blijft het dan toch een zwak onderdeel van deze wagen? Kun je aan de wagen zien of deze vervangen zijn?

 

Jep, de 1.9 is een beter keuze ben ik bang. Wel moet ik zeggen dat een 3b of 3 bg degelijker is.

Sven wat bedoel je met dat de 3bg degelijker is?

 

Weet iemand vanaf wanneer deze problemen bij de 2.0 TDI verholpen zijn?

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er ooit iemand is geweest met wat problemen wil niet zeggen dat heel de 2.0 liter reeks slecht is.

Er is een keer een aanpassing geweest, maar dat was met de draagarmen van dat 1998 modelletje ook zo.

Volgens mij kun je met die 116.000 km nog best een paar ton plezier hebben.

Gewoon even boekje raadplegen, en anders de dealer die kan ook de onderhoudshistorie zien. Anders kun je het in je aankoopvoorwaarde meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een 3BG of 3C type? De 2.0 tdi heeft inderdaad zoals Matthijs aangeeft wat problemen. Ik zou hem daarom zelf niet kopen. Heb ook heel bewust destijds anar een 1.9 tdi gezocht omdat de problemen vanaf juli 2006 opgelost waren met de 2.0 tdi. Een van die serie was te duur op dat moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijd zelf (tevreden) een 3C Sportline variant 2.0 140 PK DSG Diesel. Gekocht bij 150k en nu ruim 50k verder. Tot op heden 1 pompverstuiver moeten vervangen.

 

Onderhoudskosten zijn momenteel binnen de marges van hetgeen begroot is (1500 - 2000 p jr) incl. banden, beurten. Ik heb er geen idee of witte pomp debet kan zijn aan kapot gaan van de pompverstuiver. Maar ben nu wel gewoon shell (ietsje verder rijden) gaan tanken die in mijn woonplaats hetzelfde prijsniveau kent als de witte pomp.

 

Er zijn eerrste versies met een ketting overbrenging die wel eens stuk gingen waardoor de hele motor in soep loopt. Voor wat betreft de distributieriem, die moet worden vervangen bij 120000. Dus dat moet je denk ik bedingen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Passat 3C 2.0tdi heeft onlangs de riem gehad... moet weer phuu op 236.000.

verder vind ik zelf de 2.0 veel relaxer/soepeler lopen en rijden en schakelen dan de 1.9 tdi's... problemen van de cilinderkoppen,turbo's, verstuivers etc.. kun je er zo niet echt van uitgaan.. de een gaat kapot bij de 90 en de ander pas bij 2 ton.. of helemaal niet.

verder heeft de 1.9 ook KKK turbo's geleverd enjah die ook kapot lopen..

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je een passat koopt uit 2005 uit onderstaande reeks:

 

WVW***3C*6E000057 - WVW***3C*6E048020

WVW***3C*6P000013 - WVW***3C*6P022951

 

Dan is deze modificatie voor rekening van de dealer.

 

(Uiteindelijk zou ik dan nóg niet voor die 100 pk versie gaan, maar goed...)[/quote

 

Heb zelf een passat uit bovenstaande reeks. Over welke modificatie heb je het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je toch gaat voor een 3c 2.0tdi ,dan zou je de onderhoudshistorie kunnen opvragen

en daarin kan je zien dat ie wat heeft gehad, of dat ie steeds voor het zelfde mankement terug bij de dealer heeft gestaan.

 

en als ie bij een vwdealer staat kan je er v-garantie bij kopen (tot 160dkm)

als ie dan toch wat krijgt dan loop je er niet op leeg.(dat was mijn geluk)

 

maar als ie niet bij een dealer of niets in de historie staat, zou ik verder zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden