Ga naar inhoud
  • 0

Standaard xenon 3BG geeft paars/rode gloed


Smeerlap

Vraag

Hallo,

 

Sinds kort geeft mijn rechter xenonverlichting een paars/rode gloed i.p.v. blauw/wit.

Dit betreft geen aftermarketsetje maar gewoon de standaard verlichting.

Voiture: Passat 3BG 2.5 tdi uit 2003.

Enkele vragen die ik heb:

 

* Is dit een teken dat mijn rechter xenonverlichting aan langzame paarse dood tegemoet gaat?

* Heeft dit misschien met de ballast of regelaar te maken?

* Is het nodig om ze allebei te laten vervangen vanwege kleurverschil/lichtopbrengst bij vervanging van 1 xenonlamp?

* Kan de firma Dienstklopper hiervoor mij bekeuren?( ik weet bij een APK dat hij er niet doorheen komt)

 

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben een paar soortgelijke problemen tegen gekomen maar in mijn optiek heb ik echter nog geen duidelijkheid voor mijn probleem verkregen.

 

Onlangs heb ik contact gehad met Volkswagen Hegeman in Molenhoek en die vertelden dat ik er 2 moest laten vervangen vanwege kleurverschil á €500,- ex. arbeidsloon.

Ik vindt het behoorlijk aan de prijs en zelf ben ik geen electronicaman/klusser dus als iemand een passende goedkope oplossing heeft... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Alleen is dat meestal met halogeenfitting en niet met D2S :-(

Als het licht echt paars is, kan je er inderdaad een prent voor krijgen als je een erg ijverige anbtenaar treft, al denk ik dat dat in de praktijk wel meevalt.

Of het in de lamp of in de aansturing zit weet ik helaas niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alleen is dat meestal met halogeenfitting en niet met D2S :-(

Als het licht echt paars is, kan je er inderdaad een prent voor krijgen als je een erg ijverige anbtenaar treft, al denk ik dat dat in de praktijk wel meevalt.

Of het in de lamp of in de aansturing zit weet ik helaas niet...

 

Als leek zijnde weet ik dat xenon een gasontladingslamp is en dat het niet even makkelijk is als een peertje vervangen van een huis-tuin-keuken lamp.

Ik heb het een en ander al gezien op MP maar ik ben het niet van plan om het zelf te doen, zeker gezien het feit hoe de verlichting ingekapseld ingebouwd is :blink:

Maar alsnog bedankt voor je reactie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het de originele 3BG Xenon units zijn is het idd een leuk klusje voor een zaterdag ochtend om de lampen te vervangen.

Bumper eraf, units uitbouwen en lampje omwisselen.

Bij elkaar ben je wel 2 uurtjes bezig.

Dat de garage daar €500 voor durft te vragen vind ik schofterig duur.

Als jij de lampen en evt ballasten koopt, zet ik het voor 5 tientjes over. Je moet alleen wel ff naar Grunn. rijden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jep je lampen zijn aan t overlijden, altijd per 2 vervangen

 

reken even mee

 

oem xenonlampjes D2S bij dealer, ongeveer 170 euro per stuk

 

2 uur werkplaatstarief, a 75 euro

 

is dus wel ongeveer 500 euro (lang leve de stealer :cry: )

 

als je beetje handig bent is het niet moeilijk hoor, maar wel even een werkje omdat bumper eraf moet

lampje zelf haal je zo uit de unit, afdekkap op koplamp zit met 3 torx schroeven vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het de originele 3BG Xenon units zijn is het idd een leuk klusje voor een zaterdag ochtend om de lampen te vervangen.

Bumper eraf, units uitbouwen en lampje omwisselen.

Bij elkaar ben je wel 2 uurtjes bezig.

Dat de garage daar €500 voor durft te vragen vind ik schofterig duur.

Als jij de lampen en evt ballasten koopt, zet ik het voor 5 tientjes over. Je moet alleen wel ff naar Grunn. rijden ;-)

 

Jouw aanbod is (zeer) verleidelijk maar ff naar Grunn. rijden :shock: 2.5 uur reistijd en mijn drukke schema (gezin en werk) is dit voor mij zeer moeilijk te bolwerken.

Tenzij je ook de homokineet kan vervangen van het linkervoorwiel :mrgreen:

Ik zal het nog beraadslagen...

Alsnog bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jep je lampen zijn aan t overlijden, altijd per 2 vervangen

 

reken even mee

 

oem xenonlampjes D2S bij dealer, ongeveer 170 euro per stuk

 

2 uur werkplaatstarief, a 75 euro

 

is dus wel ongeveer 500 euro (lang leve de stealer :cry: )

 

als je beetje handig bent is het niet moeilijk hoor, maar wel even een werkje omdat bumper eraf moet

lampje zelf haal je zo uit de unit, afdekkap op koplamp zit met 3 torx schroeven vast

 

Mijn grootste issue is tijd :evil: en geduld heb ik evenmin, zegt verder niks over mijn persoonlijkheid heur :mrgreen:

Ondanks dat ik wel de ruimte cq garage met smeerput(geen familie) heb ben ik waarschijnlijk genoodzaakt naar Grunn. uit te wijken of naar een carsystem-installateur...

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn rechter xenon is van de week vervangen... (ook orgineel DS2) de man heeft een half uurtje gerekend en een lampje en ik was 150 euro kwijt...

 

Wat mij het meest verbaasde is dat de nieuwe lamp wel 50% meer licht geeft dan de andere (oudere) lamp! Wellicht dat ik deze in de kerstvakantie ook even laat veranderen en de oude lamp als 'reserve' houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogt je bijvoorbeeld lampen aanschaffen van Philips hierbij de artikel nummers met bijbehorende K waarde gewoon te bestellen bij bijv. Brezan:

 

85122 = 4300K normaal

85122+ = 5000K (maar zou werkelijk 4800K zijn)

85122CM = 5000K ColorMatch

85122UB = 6000K UltraBlue

 

Misschien heb je hier wat aan

 

Zelf heb ik 2 weken de 6000K UltraBlue besteld, maar moet even wachten op me nieuwe koplamp units.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mogt je bijvoorbeeld lampen aanschaffen van Philips hierbij de artikel nummers met bijbehorende K waarde gewoon te bestellen bij bijv. Brezan:

 

85122 = 4300K normaal

85122+ = 5000K (maar zou werkelijk 4800K zijn)

85122CM = 5000K ColorMatch

85122UB = 6000K UltraBlue

 

Misschien heb je hier wat aan

 

Zelf heb ik 2 weken de 6000K UltraBlue besteld, maar moet even wachten op me nieuwe koplamp units.

En wat kosten die plips lampjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

koop die lampies nooit bij de stealer. daar vroegen ze mij 160 euro voor. had hem erin zitten en had kleurverschil, dus ik dacht de ander ook maar vervangen. hadden ze niets meer op voorraad bij de dealer. ben ik naar een autospeciaalshop gegaan. koste exact de zelfde lamp. 99 euro(nog duur maar goed) een verschil van 60 euro :shock:

toen ben ik toch ff terug gegaan naar de dealer om eens te vragen waar dat verschikkelijke prijsverschil vandaan kwam en dat ik me eigenlijk gewoon opgelicht voel door ze. maar ze konden mij geen antwoord geven. stealers! :angry:

voor een 10tje ga ik niet terug maar voor 60 euro.... koop ze er in iedergeval nooit weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
85122UB = 6000K UltraBlue

 

Misschien heb je hier wat aan

 

Zelf heb ik 2 weken de 6000K UltraBlue besteld, maar moet even wachten op me nieuwe koplamp units.

En wat kosten die plips lampjes?

 

De Philips UltraBlue 6000K (85122UB) kosten per 2 € 275,32 (althans dat heb ik er voor betaald) dit was sowiezo voordeliger want de gewone 4300K OEM VW lampen kosten bij VW +- € 150 a € 175 per stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk dat jeroen (da's ook z'n forumnaam) wel deze lampen kan leveren. (tip)

 

 

Aan deze d2s lampen kan ik idd wel komen.

Voor een prijsopgave verzoek ik je een pb te sturen, wellicht dat ik dan wat voor je kan betekenen.

Zijn iig goedkopen als die lampen die Thomas gekocht heeft, en het merk is hetzelfde :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn iig goedkopen als die lampen die Thomas gekocht heeft, en het merk is hetzelfde :wink:

 

Wat kosten bij jou de 85122UB lampen met nadruk op UB vergeet je deze krijg je de standaard 4300K lampen namelijk ;)

 

 

LEZEN:

 

Voor een prijsopgave verzoek ik je een pb te sturen, wellicht dat ik dan wat voor je kan betekenen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn iig goedkopen als die lampen die Thomas gekocht heeft, en het merk is hetzelfde :wink:

 

Wat kosten bij jou de 85122UB lampen met nadruk op UB vergeet je deze krijg je de standaard 4300K lampen namelijk ;)

 

 

LEZEN:

 

Voor een prijsopgave verzoek ik je een pb te sturen, wellicht dat ik dan wat voor je kan betekenen

 

Reeds geroggeld :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden