Ga naar inhoud
  • 0

'slome' turbo ?


bibster

Vraag

Hallo allemaal,

 

Sinds anderhalve week een passat TDi 90 comfort uit 1996 onder m'n billen, 197K kms op de teller, en een blije eigenaar!

Ik zit nu een beetje te klooien met het machintje, 'k heb de EGR dichtgedaan, en gisteravond even wezen meten met VAGCOM.

In z'n 3, van 1500 -> 3000 toeren, plankgas geeft met het volgende plaatje (va meetgroep 11) :

4135031293_44512a6b07_o.jpg.

(X-ax = seconden)

Ik trap op ongeveer 13 seconden dus op zijn staart, en pas bij 18 seconden heeft hij genoeg druk, en gaat de N75 dicht(er).

Dichter, want hij komt niet onder de 40%.

 

Mijn vraag is nu: is dat normaal, dat hij niet helemaal naar nul gaat, en is het normaal dat hij en 'zo lang' over doet om die schampere 1875 mBar te halen?

 

groetjes,

Paul

(ps: Kweenie of jullie ook een 'voorstel' topic hebben voor nieuwen, zoals op forumpassat.fr, maar als dat zo is, send me there!) --> done!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Vdub,

 

Ik heb er 2 gemaakt gister, 1tje van 011, en ééntje van 003 en 010. Twee verschillende 'sessies' dus.

Indien nodig, kan ik vanavond thuis wel even een nieuwe maken met 3, 8 en 11, ik zal dan tevens lager beginnen en hoger eindigen!

 

Ik heb helaas geen andere débitmètre (LMM) liggen, maar'k zou eens langs de sloop kunnen rijden, op de terugweg is er geloof ik ééntje in in Castelnaudary.

 

Paul

logfiles-20091125.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Sorry, heb geen log kunnen maken: Vette storing, geen internet en ik wist niet meer WAT ik nou moest loggen... Vanavond beter!

'k heb wel vanmorgen een complete foutlijst gemaakt, misschien dat iemand er iets over kan zeggen...

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01     -------------------------------------------------------
  Controller: 028 906 021 GK 
  Component: 1,9l R4 EDC   00SG  1445
  Coding: 00002
  Shop #: WSC 05319
3 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
           37-10 - Faulty - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
           P1570 - 35-00 - -
00575 - Intake Manifold Pressure
           17-00 - Control Difference
Readiness: N/A

Address 03     -------------------------------------------------------
  Controller: 8E0 614 111    
  Component: ABS 5.3 FRONT       D11
  Coding: 0273004132  
  Shop #: BB 24303
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
  Controller: 3B0 919 880 D  
  Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V09 
  Coding: 00140
  Shop #: WSC 00000
  IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0V0063191       
No fault code found.

Address 46     -------------------------------------------------------
  Controller: 3B0 959 796  K 
  Component: Zentral-SG Komfort  V41
  Coding: 04097
  Shop #: WSC 05311
11 Faults Found:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
           35-00 - -
01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
           49-10 - No Communications - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
           49-10 - No Communications - Intermittent
00960 - Switch for Central Locking: Driver Side (F59)
           29-00 - Short to Ground
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
           27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
           49-10 - No Communications - Intermittent
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
           27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
           35-10 - - - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
           49-00 - No Communications
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
           49-10 - No Communications - Intermittent
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
           27-10 - Implausible Signal - Intermittent

End   -------------------------------------------------------

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Jee13,

 

Nou, ik zal vanavond die log maken, op de terugweg van m'n werk.

Ik hoop dat de comfortmodule nog te redden is... Morgen maar even kijken (Geen garage, en gauw donker bah!) Evt. langs den sloop om ééntje de zoeken.

Komt dat nog 'strikt', dus EXACT hetzelfde auto, of kan ik een CM van een 3BG in een 3B plaatsen?

 

Dank!

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is niks mis met je auto.. LMM waarden zijn goed en de druk ook aangezien dit geen variabele turbo is blijft ie in eerste instantie iets achter(in vergelijk met een VNT)

 

ALS er iets slecht zou zijn dan zou dat je N75 zijn, maar vooralsnog zit het denk ik tussen de oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja, omdat bij de VNT's die schoepjes veranderen spoelt ie sneller op itt een niet variabele turbo.. als je een VNT turbo hebt waar de verstelling vast zit krijg je vaak eenzelfde grafiek als bij deze..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden